مسیر میانه ـ بستان‌‌آباد ـ تبریز کوتاه می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث خط‌ آهن میانه ـ بستان‌آباد ـ تبریز گفت: با احداث این خط آهن، زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود برای قطارهای مسافری از میانه تا تبریز از هفت ساعت و نیم به کمتر از سه ساعت و برای قطارهای باری در حدود پنج ساعت کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۶۸۷۲۵۷
مسیر میانه ـ بستان‌‌آباد  ـ تبریز کوتاه می‌شود

به گزارش مهر، علی نورزاد در بازدید از خط‌ آهن میانه ـ تبریز با اشاره به مزایای احداث این طرح افزود: با احداث راه‌‌‌آهن میانه ـ بستان‌آباد ـ تبریز علاوه بر کاهش مسیر قطارهای مسافری، مسافت برای قطارهای باری ـ ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج‌فارس به اروپا و بعکس نیز به همین میزان کاهش می‌یابد و با توجه به این‌که راه‌آهن از تبریز ادامه یافته و در مرز جلفا به راه‌آهن جمهوری آذربایجان و در رازی به راه‌آهن ترکیه متصل می‌شود، احداث این محور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به طول این طرح عنوان کرد:‌ این خط‌آهن به طول 200 کیلومتر در ده قطعه دارای ده ایستگاه، پنج دستگاه تونل به طول 9000 متر، 20 دستگاه پل بزرگ است که حداکثر سرعت برای قطارهای مسافری 160 کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری 100 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اهمیت استراتژیک این طرح در ارتباط با کشورهای همسایه افزود: محور میانه ـ تبریز یکی از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است که در ادامه به کشورهای ترکیه و آذربایجان متصل خواهد شد و از منظر ترانزیت کالا و مسافر بسیار مهم است.

نورزاد با اشاره به خط آهن فعلی این مسیر که از ایستگاه موجود میانه در مسیر تهران ـ تبریز شروع می‌شود، گفت: مسیر فعلی عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می‌کند و سرعت قطارها در این خط به لحاظ مشخصات هندسی فوق‌العاده کم است و در نتیجه با احداث خط‌آهن میانه ـ بستان‌آباد ـ تبریز زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود برای قطارهای مسافری از میانه تا تبریز از هفت ساعت و نیم به کمتر از سه ساعت و برای قطارهای باری در حدود پنج ساعت کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: این خط آهن باعث صرفه‌جویی در سوخت، کاهش توقف‌های مکرر قطار به دلیل دو‌خطه بودن مسیر، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی و کاهش آلاینده‌های محیطی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت شمال‌غرب کشور آن را از کانون‌ها و محورهای پرتردد کشور دانست و افزود: با توجه به پیشرفت قابل توجه این محور‌، تلاش بر این است تا برای روسازی و اتمام قطعه ده این پروژه قرارداد مشارکتی با یک شرکت خارجی انعقاد یابد و این پروژه در این بخش‌ها واگذار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها