انتقاد از ضعف سازمان هواشناسی در پیش‌بینی توفان تهران

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در واکنش به انتقاداتی که در پی توفان اخیر پایتخت به سازمان و دستگاه‌های مطرح شد، گفت: حوادثی که در پی وقوع توفان اخیر در تهران رخ داد به خوبی مدیریت شد و تمام سازمان‌ها و نهادها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به وظایف خود عمل کردند، اما سازمان هواشناسی اطلاع‌رسانی درستی درباره پیش‌بینی وقوع توفان در تهران نداشت.
کد خبر: ۶۸۱۴۲۰

احمد صادقی در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد: مدیریت بحران شامل چند مرحله است و پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله از مهم‌ترین این مراحل به حساب می‌آید، اما متاسفانه وقوع توفان اخیر تهران پیش‌بینی نشده بود و سازمان هواشناسی در این باره اطلاع‌رسانی درست نداشت. در این مورد باید سازمان مذکور پاسخگو باشد و موضوع بررسی شود، چرا که در تمام دنیا پیش‌بینی اتفاقات محلی به خوبی و به طور دقیق انجام می‌شود و شاید محقق نشدن این مهم در کشور ما مشکل به‌روز‌رسانی دانش و تجهیزات در این زمینه باشد.

صادقی خاطرنشان کرد: به طور مثال بر اثر توفان 2 هزار درخت در شهر قطع و شکسته شد اما طی حدود 3 تا 4 ساعت با مشارکت 7 هزار کارگر خدمات شهری نسبت به پاکسازی معابر شهر، اقدام شد.

وی افزود: همچنین در اثر وقوع توفان، یکهزار و 128 مورد خاموشی و قطع برق صورت گرفت و 19 پست برق فشار قوی از مدار خارج شد که با پیگیری‌های سریع شرکت برق سریعا نسبت به حل مشکل اقدام شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان این‌که زلزله فقط مخاطره پایتخت نیست، توضیح داد: مساله اصلی در موضوع مدیریت بحران، حساسیت و مشارکت شهروندان است، اما متاسفانه شهروندان تهرانی نمی‌دانند که تهران شهری پرمخاطره است و نسبت به مخاطرات شهر حساسیتی ندارند، به همین دلیل آموزش‌هایی که در زمینه مدیریت بحران به شهروندان شده نیز تاثیرگذار نبوده است.

صادقی با تاکید براین‌که تاکنون مخاطرات تهران دغدغه‌ای برای مردم و مسئولان نبوده است، تصریح کرد: هر یک از شهروندان اگر برف پاک‌کن خودرویشان خراب باشد در یک روز بارانی از خودرویشان استفاده نمی‌کنند، چون می‌دانند به طور حتم تصادف خواهند کرد، اما متاسفانه مخاطرات شهر برای مردم ملموس نیست و پیش از هر چیز باید شهروندان بدانند چه خطراتی آنها و خانواده‌هایشان را تهدید می‌کند که برای تحقق این مهم، نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها