سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد 11 میلیون ایرانی در کشور فاقد هرگونه دفترچه بیمه سلامت هستند.
کد خبر: ۶۷۷۷۸۸
11 میلیون ایرانی ، بدون دفترچه بیمه !

محمدحسین قربانی افزود: با توجه به سیاست های ابلاغی حوزه بهداشت و درمان از سوی مقام معظم رهبری در اواخر سال گذشته روند بی‌نظیری در این عرصه ایجاد شد و این در حالیست که حوزه بهداشت و درمان در چند سال گذشته در جایگاه هفتم و بعد از آن قرار داشت.

وی با اشاره به نگاه محوری حاکمیت به حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: در همه کشورهای جهان حوزه بهداشت و سلامت در جایگاه دوم قرار دارد اما ایران در این حوضه اثر گذار نتوانسته بود به چنین جایگاه مناسبی دست یابد .

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون با نگاه ویژه رهبری و هماهنگی مجلس شورای اسلامی و دولت حوزه بهداشت و درمان در اولویت سوم و چهارم بودجه گنجانده شد که تحقق این امر حرکتی رو به جلو به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه مجلس با رویکردی ویژه در بودجه بندی بخش بهداشت و درمان در سال 93 گام‌های مثبتی برداشته است، گفت: به‌عنوان مثال یک در صد ارزش افزوده که افزون بر سه هزار و 300 میلیارد تومان است به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته که علاوه بر این 10 در صد درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها، از آن این بخش است.

قربانی با تاکید بر اینکه بودجه وزارت بهداشت و درمان در سال جاری با افزایش روبرو نبوده بلکه بودجه تخصیصی 10 هزار میلیارد تومانی نهادینه شده است، افزود: یک در صد ارزش افزوده برای بیمه روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر که تعداد زیادی از شهرهای گیلان را نیز شامل می‌شود هزینه خواهد شد تا افرادی که فاقد هرگونه بیمه هستند از خدمات مناسبی درمانی با پرداخت کمترین هزینه برخوردار شوند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مازاد این یک در صد ارزش افزوده برای تجهیز بیمارستان‌ها هزینه خواهد شد، اظهار داشت: همچنین مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های دولتی تنها 10 در صد هزینه درمانی خود را می‌پردازند که این مسئله رضایت مردم را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه در گذشته اراده محکمی برای اجرای این طرح وجود داشت اما به دلیل کمبود منابع مالی هرگز عملیاتی نشد، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با تلاش ویژه و با همراهی دولت در تأمین منابع مورد نیاز ارتقای سلامت در جامعه نقش مؤثری ایفا کرده است .

قربانی افزود: علاوه بر این مجلس شورای اسلامی مصمم است تا با نظارت دقیق منابع تخصیص یافته در جایگاه مناسب خود هزینه شود که تحقق این مسئله بیانگر آینده درخشان حوزه بهداشت و درمان کشور است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تاکنون نزدیک به دو هزار میلیارد تومان برای حمایت از بیمه ‌های درمانی و بیماران و کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم به همراه بهبود وضعیت سلامت در جامعه تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه 20 درصد از مالیات تولید دخانیات در کشور و 30 درصد از مالیات فروش دخانیات وارداتی به حوزه بهداشت و درمان اختصاص می یابد، اظهار داشت: البته طرح مجلس این بوده که مالیات مورد نظر از طریق خرده فروشی به دست آید که به دلیل مخالفت دولت مالیات مورد نظر در بخش تولید اعمال شد.

قربانی ادامه داد: همچنین پنج درصد نیز از محل مالیات بر خودروهای وارداتی باید اعمال شود که ردیف مشخصی را در بودجه دولت برای خرید تجهیزات بیمارستانی و آمبولانس به خود اختصاص داده است.

بهره برداری از بخش ارتوپدی بیمارستان کوثر در ماه آینده

وی با اشاره به اینکه بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه که در سال 63 از محل نذورات سید جلال‌الدین اشرف ساخته شده است، گفت: هم اکنون این بیمارستان نیازمند تجهیز است و با توجه به اینکه اورژانس آن در دهه فجر سال گذشته راه‌اندازی شده اما از نبود بخش‌های آی. سی. یو، سی‌تی‌اسکن، مغز و اعصاب، چشم پزشکی، ارتوپدی و غیره رنج می‌برد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بیمارستان را درجه دو اعلام کرده است، افزود: بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه در ابتدا با عنوان زایشگاه فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون نیز با شرایط مناسبی در زمرة بیمارستان‌های عمومی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش اورژانس بیمارستان کثر با دو مشکل در بخش اکسیژن مرکزی و چیلر روبرو بوده است، اظهار داشت: با پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی در گیلان این مسائل به زودی رفع خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه میکروسکوپ بخش تخصصی چشم پزشکی با اختصاص اعتبار 650 میلیون تومانی خریداری شده اما هنوز آغاز به کار نکرده است، ادامه داد: بخش ارتوپدی بیمارستان کوثر نیز در یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و در این راستا هم‌اکنون یک پزشک متخصص ارتوپدی در بیمارستان مستقر شده‌ و منابع مالی مورد نیاز هم برای تجهیز آن تأمین شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در گیلان حدود هفت بیمارستان نیمه‌کاره وجود دارد که بیش از 85 در صد پیشرفت فیزیکی دارند، یادآور شد: دولت متعهد شده تمام طرح‌های عمرانی از جمله بیمارستان‌هایی را که بیش از 85 در صد پیشرفت فیزیکی دارند به بهره برداری برساند که در بحث تجهیز نیز منابع مورد نیاز تأمین شده تا این بیمارستان‌های نیمه کار استان تا پایان سال 93 به بهره‌برداری برسند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها