وزارت ورزش و جوانان با رویکرد علمی و قانونگرایی در پاره ای امور خود قانون شکن بوده که این نکته رفتار دوگانه ای را از اهالی ساختمان خیابان سئول نشان می دهد.
کد خبر: ۶۷۵۱۷۲
برخورد دوگانه وزارت ورزش و جوانان در اجرای قانون

جام جم ورزشی / محمد رضاپور ، وزارت ورزش و جوانان با دکتر محمود گودرزی رویکردی علمی و قانونمند به ورزش ایران دارد و تاکنون روی سیاست های جدید خود پافشاری کرده است.نتیجه این پافشاری باعث شده برخی عادت های غلط از ورزش پاک شود و البته تا رسیدن به کمال مطلوب راههای بسیار زیادی باقی مانده که زمان می خواهد و شکیبایی همه اهالی ورزش.

شعار قانونگرایی وزیر ورزش و جوانان مورد استقبال بیشتر رسانه ها و اهل فن قرار گرفته است و رسانه ها در چنین شرایطی از برنامه های وزارت ورزش و جوانان حمایت کرده اند اما با این اوصاف وزارت ورزش و جوانان برخی مواقع در تصمیم گیری های خود دچار دوگانگی می شود که عملکرد قانونمند در برخی حوزه ها را زیر سئوال می برد.

بحث برکناری یا استعفای جلال کوزه گری رئیس سابق فدراسیون هندبال یکی از همین موارد است که با موضع گیری های قبلی نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان تا حد زیادی منافات دارد.کوزه گری بر اساس قانون ، بازنشسته است و بر اساس منع حضور بازنشستگان در فدراسیون ها می بایست صندلی ریاست را ترک می کرد اما همه می دانند رفتن او از فدراسیون هندبال به همین سادگی نبود. او تا صبح قبل از برکناری یا استعفا از فدراسیون حرفی درباره رفتنش نزد و این در شرایطی بود که در ماههای اخیر از سوی پیشکسوتان و بازیکنان تیم ملی هندبال مورد تندترین حملات قرار گرفت.

بعد از مصاحبه صبح روز گذشته کوزه گری با فارس ، وی به فاصله چند ساعت از استعفایش به دلیل رعایت قانونمندی سخن گفت و ابهامات زیادی را در رفتن از فدراسیون هندبال به وجود آورد.قبول استعفا توسط وزیر ورزش و جوانان و متعاقب آن معرفی نصیری دبیر فدراسیون به عنوان سرپرست پرده از ماجرایی از پیش تعیین شده در فدراسیون هندبال برداشت.تا اینجا بحث قانونگرایی وزارت ورزش و جوانان درباره منع حضور بازنشستگان مطرح می شود که نباید حرفی زده شود اما سئوال اینجاست چرا وزارت ورزش و جوانان در قبال برگزاری مجامع و حضور بازنشستگان در راس فدراسیون ها برخورد دو گانه دارد؟

روسای بازنشسته مانند محمود مشحون در فدراسیون بسکتبال همچنان بر مسند کار هستند و از سوی معاون وزیر نیز عنوان شده وی به دلیل حجم برنامه های فدراسیون در ماههای آینده ، حضور در بازی های جهانی و آسیایی باید در راس امور باقی بماند.یکی دیگر از دلایل دور زدن قانون در فدراسیون بسکتبال توسط نصرالله سجادی ، بحث نتیجه گرایی فدراسیون بسکتبال و بیم وزارت ورزش از حاشیه رفتن بسکتبال و نتیجه نگرفتن در بازی های آسیایی است که اگر این دلایل را در کنار مسایل رخ داده در هندبال بگذاریم باز هم رفتار دوگانه وزارت ورزش و جوانان را در قبال قانونمندی در انتخابات مجامع مشاهده می کنیم.

هندبال در بازی های آسیایی دوره قبل در جایگاه دوم قرار گرفت و اما بسکتبال سوم شد.هندبال در ماههای اخیر در جام ملت ها با وجود همه مشکلات مدیریتی که ما هم به آن آگاه هستیم سوم شد بنابراین اگر دلیل معاون وزیر درست باشد که وقت تغییر در فدراسیون بسکتبال نیست پس باید قبول کرد که وقت تغییر برای فدراسیون هندبال نیز زود است و می بایست مانند بسکتبال تا بعد از بازی های آسیایی به هندبال نیز فرصت داده شود.

چرا نتیجه بسکتبال مهم است و با رییس بازنشسته اش باید مدارا کرد تا در آرامش به فکر طلای بازی های آسیایی باشد اما در شرایط مشابه رییس فدراسیون هندبال را باید به خانه فرستاد؟ روی صحبت ما اصلا با افراد نیست بلکه سئوال ما از وزارت ورزش و جوانان این است که چرا در اجرای قانون سازمان بازرسی کل کشور رفتاری دوگانه را در پیش گرفته است؟ وزارت ورزش و جوانان در خصوص فدراسیون بوکس و تیراندازی نیز رفتار دوگانه ای دارد و ظاهر امر پیداست که کاندیدای مورد نظر خود را پیدا نکرده است.

بنابراین شاید بتوان گفت گاهی در این وزارتخانه ، قانون قربانی مصلحت یا سلیقه افراد می شود که این نکته به مجموعه تحت مدیریت و اختیارات وزیر ضربه می زند.برای قانون نباید مدام تبصره و تک ماده گذاشت و هر کجا باب میل مان بود و نظرمان تامین شد آن را خم کرد و شکست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
۰
۰
همینطور فدراسیون نجات غریق كه كلكسیونی از افراد بازنشسته كه همگی اعضای یك خانواده هستند همچنان بر رأس قدرت اند !

نیازمندی ها