راه‌آهن تبریز ـ میانه برقی می‌شود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، از برقی کردن خط جدید و قدیم راه‌آهن میانه ـ تبریز خبر داد
کد خبر: ۶۶۳۳۰۳
راه‌آهن تبریز ـ میانه برقی می‌شود

محمدصادق پورمهدی افزود: پروژه راه‌آهن میانه ـ تبریز ـ‌ که جزو پروژه‌های اولویت دار استان است ـ هم‌اکنون با 77 درصد پیشرفت کار در حال اجراست.

وی گفت: اجرای پل‌های بزرگ و تونل‌ها از میانه تا بستان آباد حدود 90 درصد انجام و کار زیرسازی پروژه به طول 90 کیلومتر انجام شده که تا آخر تابستان امسال به پایان می‌رسد.

پورمهدی دوخطه شدن خط‌آهن مسیر میانه ـ زنجان را نیز جزو پروژه‌های ملی اعلام کرد و افزود: این پروژه در دستور کار قرارگرفته که بعد از اتمام پروژه میانه ـ تبریز، آن را پیگیری خواهیم کرد.

تاکنون برای اجرای طرح دوخطه کردن راه‌آهن میانه ـ تبریز پنج هزار میلیارد ریال هزینه شده که برای ادامه و تکمیل آن، به 5 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

راه‌آهن تبریز ـ میانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسری به راه‌آهن شمال غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور خواهد شد و براساس نظر آگاهان صنعت حمل و نقل، در صورت بهره‌داری از این پروژه، استفاده از خط آهن در انتقال کالا، ترانزیت و انتقال مسافر در کشور ـ که در زمان حاضر فقط 2 درصد ارزیابی شده ـ حداقل به 20 درصد خواهد رسید.

راه‌آهن میانه ـ تبریز به صورت دو خطه طراحی شده که در صورت تکمیل آن، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود و از سوی دیگر فاصله بین تهران ـ تبریز از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی از 13 ساعت به شش ساعت کاهش می‌یابد.

حداکثر سرعت برای واگن‌های باری این خط آهن 120 کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود‌. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها