جام‌جم در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل بررسی می‌کند

کرسی ایران در سازمان ملل همچنان خالی است

برادر شهید «کهف الشهدا» در راه نیویورک

حمید ابوطالبی که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل معرفی شده، برادر شهیدان مجید و فرید ابوطالبی است. شهید مجید ابوطالبی در سال 1361 در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید حدود شش سال پیش در کهف الشهدا دفن شد تا اینکه در شب عرفه سال گذشته به خواب مادر آمد و گفت: «مادر من آمده‌ام. خیلی وقت است که آمده‌ام. چند سال است که آمده‌ام. اما هیچ کس دنبالم نیامد. یک اتاق گرفته‌ام و تنها زندگی می‌کنم».
کد خبر: ۶۶۱۹۳۴
برادر شهید «کهف الشهدا» در راه نیویورک

به گزارش نامه نیوز، در پی خواب مادر شهید ابوطالبی و تماس وی با مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، از مادر و برادر شهید نمونه ژنتیکی گرفته شده و اطلاعات به دست آمده با اطلاعات حاصل از شناسایی شهدای گمنام تطبیق داده شد. براساس بررسی‌ها مشخص شد پیکر مطهر شهید ابوطالبی جزو شهدای تفحص شده بود و با اعلام کد به معراج شهدا، روشن شد محل دفن شهید ابوطالبی کهف الشهدای ولنجک تهران است. بنابراین روز هفتم آبان ماه 1392 خانواده شهید «مجید ابوطالبی» بعد از 31 سال، عزیزشان را در کهف‌الشهدای تهران در آغوش کشیدند.

از سوی دیگرنیویورک تایمز نوشت: پیش بینی های غم انگیزی نسبت به واکنش آمریکا به گزارش ها در مورد قصد ایران برای معرفی حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل وجود داشت.

این روزنامه آمریکایی افزود:امریکا با عدم پذیرش ابوطالبی خود را از نماینده ی محترم و توانای دولت پرزیدنت روحانی و همچنین شانس آغاز پشت سر گذاشن بحران گروگانگیری محروم می کند.

ایران هم لیست بلندبالایی از رفتارهای ناعادلانه امریکا از جمله حمایت این کشور از صدام حسین حتی پس از استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه ایرانیان در طول جنگ دارد، بنابراین شنیدن دیدگاه ها و سخنان ابوطالبی سودمند خواهد بود.

تلاش برای برجسته سازی مولوی عبدالحمید

تلاش شبکه های ماهواره ای در جهت برجسته سازی نقش مولوی عبدالحمید در آزادی مرزبانان کشورمان همچنان ادامه دارد.

این شبکه ها در خطوط خبری و تحلیلی خودمی کوشند تا موضع اصولگرایان در این رابطه به چالش کشیده شود و به طور خاص مطالب مطبوعات اصولگرا مانند وطن امروز و کیهان مورد بازتاب قرار گرفته است.

از سوی دیگربرخی مواضع مانند موضع هاشمی رفسنجانی و علی مطهری در تقدیر از نقش مولوی عبدالحمید در ماجرای آزادی گروگانها با استقبال شبکه های ماهواره ای و بیگانه مواجه شده است.نکته ای که وجود دارد این است که این خط برجسته سازی از مولوی عبدالحمید در دستور کار رسانه ای قرار گرفته و بصورت مشترک می خواهند این رویداد را به مقوله جامعه مدنی به عنوان گفتمان موفق اصلاح طلبان گره بزنند.

مذاکرات هسته ای و سناریوی جدید رسانه های بیگانه

دور جدید مذاکرات هسته ای در وین در خطوط خبری و تحلیلی شبکه های ماهواره ای بازتاب پررنگی پیدا کرده است.نکته ای که قابل اعتناست این است که این شبکه ها بصورت مشترک و در سناریویی واحد می کوشند تا مسئله موشکی ایران را جزء نگرانی های اصلی طرف غربی در مذاکرات هسته ای عنوان نمایند.در همین راستا؛ خط تحلیلی شبکه های ماهواره ای بر عدم خوش بینی جان کری وزیر خارجه امریکا نسبت به مذاکرات جاری متمرکز است که به نظر می رسد این خط در جهت فشار و عملیات روانی و امتیاز گیری از تیم ایرانی طراحی شده است.

شبکه های ماهواره ای همچنین در نقش بلندگوی طرف غربی مذاکرات، در صدد تبیین و توجیه خواسته های فراوان طرف غربی از ایران در مذاکرات هسته ای برای مخاطبان ایرانی خود هستند.از جمله بردسترسی ها و نظارتهای گسترده بر تاسیسات نظامی و هسته ای و توفقف برنامه موشکی ایران مانور می دهند.

عذرخواهی یک انقلابی پشیمان

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه حاضر است بابت گروگان‌گیری عذرخواهی کند، گفت: ارتباط ایران و آمریکا نباید اسیر گذشته و تاریخ باشد.

ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با فارس، ضمن تایید اظهارات اخیرش درباره عذرخواهی کردن برای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: اگر منافع ملی کشورم حکم کند حاضرم بابت گروگان‌گیری عذرخواهی کنم.

وی در پاسخ به این سوال که منافع ملی کشورمان با سیاست امپریالیستی آمریکا تناقض دارد، تصریح کرد: اینکه چه کسی منافع ملی را در کشور تعیین می‌کند افراد جناح‌ها و گروه‌ها نیستند بلکه یک مسئله ملی است که همه در اداره حاکمیت سهیم هستند و منافع ملی باید از طرف همه گروه‌های اجتماعی رعایت شود.

اصغرزاده ادامه داد: نباید به تندروها اجازه داده شود که منافع ملی کشورمان را تعیین کنند چرا که در هیچ کجای دنیا این گروه‌ها حق تصمیم‌گیری ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها