نفت با 6 میلیارد و 670 میلیون تومان صدرنشین است

چرا پول‌های میلیاردی از کیسه ملت به جیب فوتبالیست‌ها می‌رود؟

در طول سال‌های گذشته و از روزی که فوتبال ایران به اصطلاح حرفه‌ای شده رقم قرارداد بازیکنان به صورت افسار گسیخته افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۶۰۹۵۶
چرا پول‌های میلیاردی از کیسه ملت به جیب فوتبالیست‌ها می‌رود؟

به نقل از کیهان؛ روز دوشنبه گزارشی منتشر شد که حاوی ریز قراردادها و مبالغ دریافتی بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس بود. این گزارش از لحظه انتشار سر و صدای زیادی به پا کرد و بازخوردهای بسیاری داشت. شاید مهم‌ترین باز خورد انتشار این گزارش واکنش سرمربی پرسپولیس به مفاد آن بود که مدعی شد که این ارقام "دروغین” است و وزارت ورزش و جوانان قصد "سند سازی” علیه پرسپولیس را داشته است!


انتشار ریز قراردادهای یک تیم فوتبال در شرایطی بود که مسئولان سازمان لیگ و وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفته‌اند که در فصل آینده این مسائل را شفاف کنند و از این رو از باشگاه‌ها خواسته‌اند که قراردادهای فصل آینده‌شان را اعلام کنند. به نظر می‌آید با اتفاقات پیش آمده در روزهای اخیر لازم است که این اقدام هر چه سریع‌تر صورت بگیرد تا هر گونه شائبه و سوء برداشتی برطرف شود.گزارش دوشنبه حاوی رقم قرارداد پرسپولیسی‌ها بود و با توجه به این که افکار عمومی انتظار دارند رقم سایر تیم‌ها هم مشخص شود، به نظر می‌رسد این اقدام ضروری است. در صورت انتشار رقم قرارداد سایر تیم‌های لیگ برتری، می‌توان بین این ارقام مقایسه انجام داد و به این نتیجه‌ رسید که وضعیت قرارداد تیم‌هایی مثل استقلال ، سپاهان، تراکتورسازی ، فولاد، نفت و سایر تیم‌ها چگونه است. با توجه به سابقه تیم‌های لیگ برتری و هزینه‌هایی که به صورت شفاهی مطرح می‌شود ، دور از تصور نیست که اکنون وضعیت تیم‌های نامدار لیگ برتر مثل پرسپولیس باشد و دست‌کم تفاوت خیلی زیادی نداشته باشد.


حسابرسی از باشگاه استقلال
درهمین خصوص روز گذشته عنوان شد حسابرسی از باشگاه استقلال برای روشن شدن وضعیت مالی این باشگاه آغاز شده است. به گفته‌ خادم قرار بود پس از پایان حسابرسی از باشگاه پرسپولیس، نوبت به باشگاه استقلال برسد که در همین رابطه، اخیرا حسابرسی از این باشگاه در دستور کار وزارت ورزش وجوانان قرار گرفته است. پس از پایان حسابرسی از باشگاه استقلال، قرارداد بازیکنان و مربیان این باشگاه نیز منتشر خواهد شد.


انتشار ریز هزینه های نفت
اما روز گذشته باشگاه نفت تهران که هم اینک شانس نخست کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر را داراست اعلام کرد حاضر است ریز هزینه های این فصل خود را منتشر کند.قنبرزاده مدیرعامل نفت در این باره گفت: هزینه کل عوامل تیم شامل بازیکنان، کادر فنی ، کادر پزشکی، سرپرستی و سایر عوامل که مجموعا 46 نفر هستند ، شش میلیارد و 670 میلیون تومان است که به صورت میانگین برای هر نفر رقم یکصد و چهل و سه میلیون و پانصد هزار تومان را نشان می‌دهد. ما بلافاصله پس از دیدار با سپاهان جزئیات این قراردادها را با رقم دقیق و به صورت تک به تک منتشر خواهیم کرد.


انتظار شفاف سازی
متاسفانه در طول سال‌های گذشته و از روزی که فوتبال ایران به اصطلاح حرفه‌ای شده رقم قرارداد بازیکنان به صورت افسار گسیخته افزایش یافته و اکنون به جایی رسیده که معلوم نیست روی چه حسابی به برخی از بازیکنان بی‌کیفیت رقم‌های میلیاردی پرداخت می‌شود؟! علاوه بر قراردادهایی که خود با هزار حرف و حدیث منعقد می‌شوند، اعطای زمین و خودرو و مسائلی از این است هم مزید بر علت شده که مردم از اهالی فوتبال انتظار شفاف سازی داشته باشند.


همان مردمی که بسیاری شان مثل فوتبالیست های بی کیفیت و مدعی، پول میلیاردی دریافت نمی‌کنند و تازه طی چند هفته گذشته بارها از آنها خواسته شده در صورت نیاز نداشتن به یارانه ای که رقم آن تنها چهل و پنج هزار و پانصدتومان است، انصراف خود را اعلام کنند تا مردم بدانند و قضاوت کنند که این دستمزدهای میلیاردی با چه توجیهی از کیسه ملت مظلوم خارج شده و به جیب فوتبالیست‌های به اصطلاح حرفه‌ای سرازیر می‌شود؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روشنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
۰
۰
هزینه كردن برای فوتبال یا هر ورزش دیگری تا زمانی توجیه پذیر می باشد كه این ورزشها بتوانند مخاطب داشته باشند و عده ای را به محیطهای سالم ورزشی بكشانند. حال انكه در فوتبال ما محیط سالم ورزشی وجود ندارد و انواع كلمات ركیك و رفتارهای پرخاش جویانه از سوی لیدرها و تماشاجیان سر میزند. علاوه براین در سالهای اخیر به دلیل افزایش اختلاف سطح طبقاتی تماشاچیان فوتبال كه اكثرا از قشرهای كم در امد جامعه بودند و فوتبالیستهایی كه تنها از حرفه ای بودن مبالغ هنگفت قراردادهایشان را رعایت می كنند، موجب گردیده كه دیگر شاهد حضور انبوه تماشاچیان خصوصا در شهر تهران نباشیم. این بدان معنا می باشد كه توجیه اجتماعی فوتبال به دلیل عدم جذب مخاطب كافی در سالهای اخیر از بین رفته و با توجه به انكه این باشگاهها اكثرا از نظر بازده اقتصادی نیز ضرر ده می باشند شاید بهتر باشد كه از پرداخت بی حد و حصر پول بیت المال به فوتبالیستها جلوگیری شده و این سرمایه گذاری در بخشهایی از مملكت كه سودمندی بیشتری دارند انجام شود. در دورانی كه بهترین ماشین فوتبالیستها پیكان گوجه ای بود (دهه های 50 و 60 شمسی) تماشاچیان قادر به فهم بازیكنان بودند و بالعكس بازیكنان نیز قادر بودند تا عشق و علاقه تماشاچیانی كه از جنس خودشان بودند را به نحوی متناسب پاسخگو باشند. این امر سبب گردیده بود تا در این دهه ها بازیكنانی كه نماد و اسطوره باشگاهها بودند پرورش یابند و بارها شاهد پر شدن حتی پیست دو میدانی ورزشگاه ازادی توسط تماشاچیان باشیم. ولی رفته رفته و با اسما حرفه ای شدن فوتبال ایران، در فرهنگ جامعه شناسی ایران طبقه ای جدید به نام فوتبالیست سرمایه دار كه لزوما دارای فرهنگ و سطح تحصیلات بالایی نبود، بوجود اید. این طبقه اجتماعی با وجود پول هنگفتی كه از قراردادهای نظارت نشده بدست می اورد، خود را قادر به انجام هر گونه عمل درست و نادرستی می بیند كه تنها با پول قابل انجام می باشد. همین طبقه اجتماعی سبب بروز برخی ناهنجاری ها در جامعه كنونی ایران گردیده است كه از انجمله می توان به ایجاد الگوهای نچندان مناسب برای قشر جوان مملكت، ایجاد جرائمی نظیر انچه كه در مدارس فوتبال رخ میدهد و متاسفانه روزنامه ها از نوشتن در مورد ان در هراسند، كلاهبرداری های میلیونی، و از همه مهمتر ایجاد یاس و نا امیدی در قشر تحصیل كرده مملكت اشاره نمود. در پایان امیدوارم كه نظام اسلامی برای این مشكل جامعه نیز فكری بیاندیشد تا از تضییع هر چه بیشتر بیت المال در فوتبال جلوگیری به عمل اید. انشاءالله
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها