در جنوب استان نوشهیر در مرکز ترکیه، شهر باستانی «درینکویو» قرار دارد که در دوران اوج تمدنش تقریبا ۲۰هزار نفر در آن زندگی می‌کردند. این شهر از ابتدای پایه گذاری اش در قرن هشتم پیش از میلاد، به یک جامعه ثروتمند و پررونق با کارگاه های روغن کشی، اصطبل و همچنین گاو و گوسفند و دیگر جانوران اهلی تبدیل شد. تمام این چیزها برای هر جامعه ای طبیعی است.فقط با یک تفاوت؛ کل این شهر در زیر زمین ساخته شده و در برخی نقاط تا ۶۰ متر زیر زمین پایین رفته بود.
کد خبر: ۶۵۴۰۷۹
زندگی زیرزمین

مکزیکی ها یک گام از این فراتر گذاشته اند و قرار است در زیر زمین زندگی کنند.یک «زمین خراش» ۶۵ طبقه که قرار است در مکزیک ساخته شود تا ۳۰۰متر زیر سطح میدان اصلی این شهر خواهد رفت.این هرم واژگون را که شرکت «بانکر آرکیتکتورا» طراحی کرده است یک هسته شیشه ای ۱۰طبقه خواهد داشت که نور را به ۱۰ طبقه خانه ها، ۱۰طبقه فروشگاه ها و ۳۵طبقه دفاتر اداری زیر آن خواهد فرستاد.حتی اگر نگران حمله لژیون های رمی نباشید، زندگی زیر زمین فواید خاص خودش را دارد. اگر به پدیده ای مانند بلایای طبیعی نگاه کنید، ترجیح می دهید کجا باشید: در طبقه ۵۰ یا ۶۰ یک برج بلند یا در زیر زمین؟ اگر در اثر تغییرات آب و هوایی، شرایط در سطح زمین بدتر شود، در آن صورت یک سپر حفاظتی چند متری از خاک و سنگ می تواند خیلی مطلوب تر از یک بالکن با نمای شهر از بالا باشد.

پارک زیرزمینی

حتی روزی خواهد رسید که می شود پارک ها را هم در اعماق زمین پیدا کرد.طرحی در نیویورک ارائه شده که ایده ارائه کنندگان آن ساخت یک پارک به نام Low Line در فضای عظیمی است که از زمان تعطیلی یک سیستم تراموا در نیویورک بلااستفاده مانده است.علت این نامگذاری تقابل با پارک معروف High Line این شهر است که روی یک خط ریلی سابق مترو که چند متر بالاتر از سطح زمین قرار داشت، ساخته شده است. آینه ها و فیبرهای نوری، نور طبیعی را به این فضای غار مانند خواهند آورد.لوله‌های انعکاسی که پرتوهای نور خورشید را هدایت خواهند کرد، نقشی کلیدی در این میان دارند و مقدار زیادی از نور طبیعی خورشید را به اعماق خواهند برد.این طرح ها به منظور اجتناب از هرگونه مشکل روحی و روانی ارائه شده است. ولی زندگی در زیر زمین اصلا از نظر روان شناختی مشکل آفرین نخواهد بود.اکثریت مطلق مردم هیچ مشکلی با استفاده از متروی زیرزمینی لندن یا رفتن به یک سالن کنسرت بدون پنجره ندارند.اگر مردم دلیل منطقی برای رفتن به چنین فضایی داشته باشند، یا از رفتن به زیر زمین سود ببرند، به راحتی آن را خواهند پذیرفت.|خراسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها