خبر سلامت

پیش از خانه‌تکانی، نرمش کنید

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی گفت: داشتن رغبت، علاقه و کمتر بودن استرس و تنش، نرمش قبل از شروع کار، متناسب بودن حجم، وزن و ابعاد اجسام با بدن و انجام ندادن پیوسته فعالیت‌ها، از بایدهای خانه‌تکانی است.
کد خبر: ۶۵۱۹۲۰

سید‌منصور رایگانی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: توصیه مهم برای خانه‌تکانی آن است که افراد همه فعالیت‌ها را متمرکز به هفته آخر یا چند روز انتهایی سال نکنند و در طول سال به شست‌و‌شو و تمیزی بپردازند تا از ایجاد فشار زیاد و اختلالات حاصل کاسته شود.

وی تصریح کرد: افراد قبل از اقدام فیزیکی برای انجام کارهای سخت و سنگین باید از لحاظ روحی آماده باشند. کمتر بودن استرس و تنش می‌تواند از ضایعات اسکلتی ـ عضلانی و همچنین عصبی و فیزیکی بکاهد، چراکه هرچه تنش و اضطراب بالاتر باشد احتمال بروز درد و بیماری بیشتر است. بهتر است افراد برای انجام خانه‌تکانی باهم مشارکت داشته باشند و کارها را با هم تقسیم کنند و قبل از شروع کار، چهار یا پنج دقیقه نرمش و کشش‌های عضلانی انجام دهند تا بدن آمادگی لازم برای فعالیت فیزیکی پیدا کند.

تشخیص اولیه بیماری لثه با معاینات کلینیکی

یک جراح دندانپزشک با بیان این‌که اولین علائم بیماری لثه را باید به صورت کلینیکی تشخیص داد، گفت: تصاویر رادیوگرافی تحلیل‌های استخوانی را با شدت کمتری نسبت به واقعیت نشان می‌دهند.

دکتر میترا برادران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که رادیوگرافی به‌عنوان یک وسیله کمکی ارزشمند در تشخیص بیماری‌های لثه است، افزود: ارزیابی پیش‌‌آگهی بیماری و تعیین نتیجه درمان با استفاده از این روش میسر می‌شود. البته رادیوگرافی تنها تغییرات ایجاد شده در بافت را نشان می‌دهد و توانایی آشکار کردن فعالیت‌های سلولی را ندارد و اثراتی را که تغییرات سلولی در گذشته روی استخوان و ریشه‌ها گذاشته‌اند، مشخص می‌دهد. همچنین تراکم زیاد ساختمان ریشه، اجازه به تصویر کشیده شدن استخوان‌های فکی را نمی‌دهد.

وی با تاکید بر این‌که تخریب‌های جزئی استخوان در رادیوگرافی قابل رؤیت نیست، یادآور شد: هرگونه تغییرات جزئی اولیه بافت‌های لثه در رادیوگرافی به این معنی است که تخریب مراحل اولیه خود را طی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها