نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن معرفی شد

برنده اسکار، نامزد فجر شد

میثم اسماعیلی: نامزدهای سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر معرفی شدند و در این میان شمارش معکوس برای روز اختتامیه آغاز شده است تا جشنواره فیلم فجر در این بخش برندگان خود را بشناسد. در میان 6 نامزد دریافت موسیقی متن نام استفان واربک آهنگساز انگلیسی و برنده اسکار هم دیده می شود.
کد خبر: ۶۴۴۸۳۲
برنده اسکار، نامزد فجر شد

کارن همایونفر ـ «همه چیز برای فروش»

کارن همایونفر ـ همه چیز برای فروش

این دومین همکاری کارن همایونفر با اکبر ثقفی است. یا بهتر است بگوییم هایونفر برای هر دو فیلم بلند ثقفی موسیقی ساخته است و حالا بواسطه همین موسیقی نامزد کسب سیمرغ جشنواره است.

اولین همکاری این دو در فیلم «مرگ کسب و کار من است» بود و دومین همکاری فیلم «همه چیز برای فروش» است که او را به یکی از 6 نامزد نهایی دریافت سیمرغ تبدیل کرده است.
همایون فر تاکنون برای بیش از هفتاد فیلم و سی سریال تلویزیونی موسیقی متن ساخته است.

او در سال‌های ۱۳۸۶ و ۸۷ در جشن خانهٔ سینما برای فیلم‌های «ژانی‌گه‌ل» ـ جمیل رستمی ـ و «خاک آشنا» ـ بهمن فرمان‌آراـ تندیس بهترین موسیقی متن را دریافت کرده‌است و در سال ۱۳۸۷ برای موسیقی فیلم «زادبوم» (ابولحسن داوودی) و ۱۳۸۹ برای فیلم «جرم» ـ مسعود کیمیایی ـ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده‌است.

در سال ۱۳۹۰ آلبومی بنام «سرانجام» شامل مجموعه آثار وی برای موسیقی متن فیلم‌های جرم، خاک آشنا، زادبوم، گزارش یک جشن، سوت پایان، قصه پریا، یکی از ما دو نفر و ... توسط مؤسسه آوا خورشید منتشر شده است.

کارن همایونفر که به تازگی مجموعه موسیقی فیلم هایش را در آلبومی با عنوان «گذشته ، حال استمراری» منتشر کرده است درباره همکاری اش با ثقفی می گوید: با بسیاری از کارگردانان بزرگ در این سینما کار کرده ام اما امیر حسین ثقفی جایگاه ویژه ای دارد همین عاشقانه اش به سینما و رعایت او به فرم است که من به عنوان یک آهنگساز کلاسیک کار کردن با او را دوست دارم.

پیمان یزدانیان ـ «طبقه حساس»

پیمان یزدانیان ـ «طبقه حساس»

نام آهنگسازی که سبک مورد علاقه اش را باید کلاسیک مدرن بدانیم در میان نامزدهای دریافت سیمرغ جشنواره است، آهنگسازی که به زودی در اولین روزهای جشنواره موسیقی فجر هم روی صحنه می رود.

پبمان یزدانیان با ساخت موسیقی فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی نامزد دریافت سیمرغ جشنواره است.

این دومین همکاری او با کمال تبریزی بعد از فیلم «گاهی به آسمان نگاه کن» است.

یزدانیان آهنگسازی فیلم‌های کارگردان‌های مشهور سینمای ایران از جمله مسعود کیمیایی و عباس کیارستمی را بر عهده داشته است.

وی همچنین سازنده موسیقی متن فیلم کوتاه تولد نور ساخته عباس کیارستمی برای افتتاحیه جشنواره فیلم لوکارنو سویس است.

او در سال ۱۳۸۰ موسیقی متن فیلم های آب وآتش ٬از کنار هم می گذریم ٬ باد مارا خواهد برد و بیگانگان را تحت عنوان مجموعه برداشت منتشر کرد.

دومین مجموعه اش آلبوم برداشت دوم بود که موسیقی متن سه فیلم ایستگاه متروک ، شبهای روشن و فرش باد را در بر داشت.

در ادامه مجموعه هایش موسیقی متن چهار فیلم گاهی به آسمان نگاه کن ، چهارشنبه سوری ، سیمای زنی در دوردست و پرنده باز کوچک را در قالب آلبوم گذر منتشر کرد. چهارمین مجموعه رسمی یزدانیان هم آلبوم همراه با بادنام داشت که در آن موسیقی متن فیلمهای پاداش سکوت ٬یک تکه نان و سربازهای جمعه گنجانده شده بود.

سهراب پورناظری ـ «آرایش غلیظ»

سهراب پورناظری ـ «آرایش غلیظ»

آرایش غلیظ ساخته حمید نعمت الله دومین فیلم از این کارگردان است که بعد از فیلم بی پولی با آهنگسازی سهراب پورناظری به جشنواره فیلم فجر راه پیدا می کند البته فراموش نکنیم پورناظری موسیقی تله فیلم «بیا از گذشته حرف بزنیم» به کارگردانی نعمت الله را هم ساخته بود.
آهنگساز گروه شمس درباره همکاری اش با حمید نعمت الله می گوید « مهم ترین عاملی که همکاری های من با حمید نعمت الله را رقم می زند برداشت های مشترک در فضاهای مشترک است.

پیدا کردن زبان مشترک در چند لحنی فیلمنامه ها کار ساده ای نیست و هم زبان بودن در این موارد نکته ایست که پیشرفت کارهای من و حمید نعمت الله را باعث می شود.»

سهراب پورناظری نوازنده و فرزند کیخسرو پورناظری است. او هم‌اکنون با گروه شمس همکاری دارد و در خانه‌ تنبور شمس، کمانچه و تنبور تدریس می‌کند.

علیرضا کهن‌دیری ـ «میهمان داریم»

علیرضا کهن دیری متولد 1353 در تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را از سال 1374 با ساخت موسیقی فیلم عاشق فقیر آغاز کرد.

علیرضا کهن‌دیری ـ «میهمان داریم»

از جمله جوایز او در عرصه موسیقی فیلم می توان به کاندیدای سیمرغ بلورین فیلم فجر در دوره های بیست و پنجم و بیست و هفتم و بیست و نهم برای موسیقی فیلم های روز سوم ، حیران و سیزده ۵۹، اشاره کرد. همچنین کهن دیری برای سریال وفا موسیقی ساخت و برایش جایزه دیگری به همراه داشت.

او تا به حال برای فیلم هایی همچون برج مینو ، شب روباه ، سینما سینماست ، رنگ خدا ، تابلویی برای عشق ، روز سوم ، آخرین ملکه زمین ، رفیق بد ، حیران ، پوسته ، خانواده ارنست ، زندگی با چشمان بسته ،هفت دقیقه تا پاییز ، انتهای خیابان هشتم ، سیزده ۵۹ ، پاریس تا پاریس، تلفن همراه رئیس جمهور و مهمان داریم موسیقی ساخته است که برای فیلم مهمان داریم نامزد جشنواره فیلم فجر شده است.

فرید سعادتمند ـ «شیار 143»

فرید سعادتمند در اول اردیبهشت ماه سال 1355 در قدیمی‌ترین محله‌ شهر یزد (فهادان) به دنیا آمد. پدر وی استاد حسین سعادتمند در عین تسلط به موسیقی آوازی ایران قریب 35 سال نوحه خوان هیات بزرگ فهادان است.

فرید سعادتمند تحت حمایت‌ها و راهنمایی‌های بی‌دریغ پدر، قد کشید. شوق موسیقی دوران کودکی تا نوجوانی را، جوایز کشوری در حیطه‌ تک‌خوانی سرود بیشتر کرد.

هرچند خوانندگی نقطه‌ شروع کارش در وادی موسیقی بود، اما بعدها فراگیری نوازندگی سنتور و تئوری موسیقی، زیر نظر مسعود آرامش، مقدمه‌ ورود وی به دنیای آهنگسازی شد. در کنار فعالیت در حیطه موسیقی همزمان در رشته‌ مهندسی معدن فارغ‌التحصیل شد.

نقطه‌ عطف زندگی وی آشنایی با مجید انتظامی بود که با کوششی استادانه کشش‌هایش را به موسیقی فیلم و آهنگسازی جهت بخشید.

وی از محضر اساتید بنام و برجسته دیگری چون فرهاد فخرالدینی، هوشنگ کامکار، امیر معینی، کامبیز روشن روان و لوریس هویان نیز بهره برده است.

در وادی بیکران موسیقی عمده فعالیت وی در زمینه‌ موسیقی ارکسترال ایرانی و موسیقی فیلم است و تاکنون آثار وی در بسیاری از جشنواره‌های معتبر داخلی مورد تقدیر و حائز رتبه گردیده است.

استفان واربک ـ «رستاخیز»

استفان واربک - رستاخیز

استفان واربک آهنگساز مشهور انگلیسی در سال 1998 برای موسیقی فیلم «شکسپیر عاشق» در آکادمی اسکار توانست مجسمه خوش رنگ را بگیرد حالا نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فجر است، سیمرغی که می گوید برایش خیلی اهمیت دارد.

او درباره نامزدی اش در جشنواره فیلم فجر هم گفته است: این جایزه برایم بسیار اهمیت دارد، چون کار من توسط مردم کشوری شناخته و شنیده شد که تا قبل از این آنها را ملاقات نکرده بودم و در این جشنواره کار من در مقایسه با دیگر آثار بررسی و شناخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها