هرچند بانک‌های خصوصی دشواری بانک‌های دولتی در پرداخت تسهیلات را ندارند، اما این بانک‌ها نیز بسادگی و فوریت وام پرداخت نمی‌کنند، ضمن این‌که نرخ سود تسهیلات آنها نیز کم و بیش مانند دیگر موسسات مالی و اعتباری و در حد متوسط 25 درصد است.
کد خبر: ۶۱۶۳۰۳

برای دریافت وام از این بانک‌ها باید در بیشتر موارد سند ملکی معتبر یا سپرده‌گذاری داشته باشید و تازه در صورت داشتن آن فرآیند کارشناسی و تائید ارزش آن زمانبر خواهد بود. البته این روند در بانک‌های دولتی تازه خصوصی شده زمانبر‌تر است، حال آن‌که نرخ سودها هیچ تفاوتی با هم ندارد. در زیرشرایط و نرخ سود برخی وام‌هایی که کاربرد عمومی‌تری برای مردم دارد، در بانک‌های خصوصی باهم مرور می‌کنیم.

بانک کارآفرین

بانک کارآفرین علاوه بر پرداخت سود سپرده‌ها، تسهیلاتی در زمینه رونق اقتصادی نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد که به این شرح است: تسهیلات بازرگانی به صورت مضاربه، تسهیلات برای گسترش فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی به صورت مشارکت مدنی، تسهیلات خرید ماشین‌آلات و تجهیز کارخانه، تسهیلات خرید مواد اولیه و لوازم یدکی، تسهیلات تامین سرمایه در گردش، تسهیلات برای تامین محل کار و دفتر کار برای متخصصان، انواع ضمانت‌نامه‌ها و ده‌ها مورد تسهیلات تجاری و اقتصادی دیگر که از سوی این بانک در اختیار مشتریان خود قرار می‌گیرد.

اما به یاد داشته باشید که به‌طور کلی این بانک در پرداخت وام‌های معمول زیاد سخاوتمند نیست و بیشتر بر اساس سیاست‌های خود ترجیح می‌دهد در زمینه‌های صنعتی و تجاری وارد شود، اما فعلا می‌توانید با افتتاح سپرده‌های بلند‌مدت روی 90 درصد مبلغ سرمایه‌گذاری خودتان حساب کنید. جالب است بدانید این بانک سپرده شش ماهه به بعد را ملاک دریافت تسهیلات قرار داده و می‌توانید برای آن اقدام کنید و مبلغ 24.5 درصد نیز سود برای آن بپردازید، در حالی که برای سپرده خود 20 درصد سود دریافت می‌کنید.

بانک قوامین

اگر به دنبال دریافت تسهیلات از بانک قوامین هستید، بدانید این بانک در شرایط عادی با دریافت سپرده ثابت اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کند. به این صورت که اگر شما سپرده‌ای ثابت نزد این بانک داشته باشید، این بانک تا سقف 50 درصد از مبلغ سپرده‌گذاری شما را در قالب تسهیلات با بهره 26.5 درصد به خودتان وام خواهد داد و مبلغ سپرده شما تا زمان اتمام اقساط وام نزد بانک ترهین خواهد شد.

این بانک با پرداخت سود مورد توافق طرفین برای سپرده‌گذاری، مبلغ سود را برای قسط برداشته و بقیه را شما باید نقد پرداخت کنید تا اقساط شما تمام شده و بتوانید مبلغ سپرده خودتان را بازپس گیرید.

بانک سینا

بانک سینا در بخش تسهیلات، وام‌هایی با عنوان خرید، تجهیز و بهره‌برداری دفتر کار و محل کسب، تسهیلات ویژه، اعتباری، احداث یا تکمیل ساختمان، تعمیر ساختمان، تسهیلات با وثیقه سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار و ضمانت‌های ریالی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

اما مهم‌ترین بخش برای پرداخت وام، اعتبارسنجی متقاضی از سوی بانک است که آیا این تسهیلات واقعا برای موارد مورد نظر به کار گرفته خواهد شد یا این‌که به‌طور کلی شخص متقاضی پیشینه خوبی در مدیریت مالی خود داشته یا خیر. در صورت تائید، بانک اقدام به پرداخت تسهیلات با نرخ سود 27 درصد خواهد کرد.

بانک سامان

این بانک با توجه به سیاست‌های مالی و اعتباری خود نسبت به پرداخت تسهیلات مختلفی به مشتریان ویژه و معمولی خود اقدام می‌کند که یکی از تسهیلات عادی که در اختیار مشتریان معمولی قرار می‌گیرد، کارت اعتباری خانواده است. سقف این تسهیلات حداکثر یکصد میلیون تومان است و با نظر رئیس شعبه و ترهین وثیقه ملکی صورت خواهدگرفت.برای دریافت این تسهیلات و دیگر تسهیلات مشابه می‌توانید سند ملکی یا تجاری خود را به بانک ارائه کنید و پس از ارزیابی با توجه به ارزش سند ارائه شده حداکثر یکصد میلیون تومان در قالب پنج کارت اعتباری برای اعضای خانواده شما تسهیلات در نظر گرفته خواهد شد. نرخ بهره این وام از 26 درصد تا 28 درصد محاسبه می‌شود و مدت زمان ارائه آن به متقاضی بسته به تکمیل پرونده و ارائه مدارک مورد نیاز حداکثر یک هفته خواهد بود.

بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد علاوه بر خدمات ارزی، در زمینه خدمات ریالی نیز به پرداخت تسهیلات نگاهی جامع داشته و تسهیلاتی ازجمله تسهیلات مشارک مدنی، مضاربه، جعاله و همچنین صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی به متقاضیان ارائه کرده است.

اکنون یکی از تسهیلاتی که می‌توان از این بانک به‌عنوان متقاضی عادی انتظار داشت وامی است ، با نام تکمیل و نوسازی که با توجه به ترهین سند ملکی به متقاضیان از ده میلیون و حداکثر 20 میلیون با توجه به ارزش ملک مورد نظر پرداخت می‌شود.

متقاضی برای دریافت این وام باید توان ارائه سند ملکی یا تجاری به نام خود یا افراد درجه یک خانواده را به شعبه مورد نظر داشته باشد تا بانک با توجه به کارشناسی و ارزشگذاری آن نسبت به انجام مراحل دیگر پرداخت وام اقدام کند، اما مهم‌ترین مساله برای بانک پاسارگاد در زمینه پرداخت این نوع تسهیلات تائید امکان پرداخت اقساط از سوی مشتری است. لازم به یادآوری است که این وام بر اساس مصوبه بانک مرکزی به صورت اقساطی بازپس گرفته نخواهد شد و مشتری باید به صورت یک مرحله یا دو مرحله اصل پول همراه با سود آن را به بانک برگرداند، اما در مورد نرخ این وام طبق مصوبه بانک سود 28 درصد برای آن در نظر گرفته شده است.

بانک ملت

بانک ملت نیز وام‌های متنوعی به مشتریان خود ارائه می کند که عبارتند از: خرید کالاهای بادوام، مضاربه، مشارکت مدنی، قرض‌الحسنه، سلف، فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، به بدهکاران، نوسازی خودروهای فرسوده، ازدواج، خرید نقدی محصولات کشاورزی، بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین و ویژه متخصصان.

اما اگر قصد دریافت وام از این بانک را در شرایط عادی دارید تنها وامی که هم‌اکنون شاید بتوان روی آن حساب باز کرد، وام هفت میلیون تومانی است که در قالب کارت اعتباری به متقاضیان ارائه خواهد شد.

اگر تمام مدارک مورد نیاز بانک که تقریبا همان مدارک مورد نیاز دیگر بانک‌هاست، فراهم کنید، می‌توانید با بهره‌ای معادل 15 درصد سود و 11 درصد کارمزد یعنی در مجموع 26 درصد و طی مدت ده روز کاری آن را دریافت کنید.

بانک صادرات

بانک صادرات نیز در بخش ریالی خود نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، جعاله، مضاربه، اجاره به شرط تملیک، سلف، وام مهر رضا، زودبازده و برون‌سپاری اقدام می‌کند.

در حوزه وام‌های عمومی، اما این بانک برای فعالان و کسبه که دارای جواز کسب و پروانه کار هستند، وام 20 میلیون تومانی پرداخت می‌کند که البته باید متقاضی دارای شرایطی خاص و تائید شده بانک باشد. این شرایط عبارتند از:

1 ـ متقاضی برای بانک شناخته شده و دارای سابقه مالی خوبی باشد.

2 ـ حداقل یک دوره شش ماهه یا یکساله حساب و کارکرد مالی وی از سوی بانک بررسی خواهد شد.

3 ـ متقاضی در یکی از فعالیت‌های تجاری، صادرات و واردات مشغول به کار بوده و مدارکی برای این موضوع به بانک ارائه کند.

4 ـ اسناد مالکیت یا اجاره‌نامه محل کسب و کار خود را به بانک ارائه کند.

5 ـ توان معرفی دو ضامن معتبر برای بانک صادرات داشته که ضامن‌ها نیز باید از نظر سوابق مالی دارای نامی خوش نزد بانک صادرات داشته باشند.

6 ـ این نوع وام طبق دستور‌العمل بانک مرکزی به صورت یکجا باید تسویه شود و اقساطی در کار نیست.

7 ـ بانک علاوه بر بررسی توان مالی متقاضی نسبت به دریافت سفته برای تضمین وام اقدام می کند که این سفته‌ها باید از سوی ضامن‌ها امضاء و ضمنا توسط بانک صادراتی که این افراد حساب دارند نیز تائید شود.

8 ـ محاسبه سود این بانک از 20 درصد تا 25 درصد خواهد بود که بستگی به شرایط و تصمیم مراجع بانکی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها