نخست وزیر پاکستان:

از ایران گاز می خریم

وزیر نفت:

پاکستان پول نمی دهد که گاز صادر کنیم

وزیر نفت در باره قرارداد صادرات گاز به پاکستان گفت : به صادرات گاز به پاکستان اصلاً امیدوار نیستم و با این شرایط که پاکستانی‌ها می‌گویند فکر می کنم برای صادرات گاز به پاکستان اتفاقی نیفتد.وی گفت: برای پاکستانی‌ها هم فرقی نمی‌کند جریمه شوند یا گاز ایران را وارد کنند، در دو حالت پولی ندارند که به ایران بدهند، آنها به تکالیف قراردی شان عمل نکرده اند.
کد خبر: ۶۱۱۱۵۷
پاکستان پول نمی دهد که گاز صادر کنیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران درباره صادرات گاز گفت: قراردادهایی با ترکیه داریم و قرار است به زودی قرارداد دوم صادرات گاز به عراق و بصره منعقد شود و به دنبال قرارداد صادرات گاز به عمان و امارات عربی متحده نیز هستیم.   

زنگنه در باره قرارداد پاکستان گفت : به صادرات گاز به پاکستان اصلاً امیدوار نیستم و با این شرایط که پاکستانی‌ها می‌گویند فکر می کنم برای صادرات گاز به پاکستان اتفاقی نیفتد.

وی گفت: برای پاکستانی‌ها هم فرقی نمی‌کند جریمه شوند یا گاز ایران را وارد کنند، در دو حالت پولی ندارند که به ایران بدهند، آنها به تکالیف قراردی شان عمل نکرده اند.

زنگنه افزود: ارقامی در مقطع تحریم از پول نفت در برخی کشورها بلوکه شده است که نمی توانم میزان آن را بگویم.

وی درباره مذاکراتی که اخیرا با شرکت شل شده است، گفت: این مذاکرات نیز درباره پول های بلوکه شده بوده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی درباره اوپک گفت: عراق با افزایش صادرات نفت، خود را جایگزین ما می کند که کار دوستانه ای نیست.

وزیر نفت درباره حذف قراردادهای بیع متقابل در حوزه های نفتی هم اظهار داشت‌: نگفتیم چنین قراردادی نداریم بلکه برخی قراردادها مشکل دار است و کسی هم نیست که قرارداد امضا کند به جز برخی شرکتهای داخلی که آنها هم مدیریت مناسبی ندارند و معلوم نیست بتوانند کار را انجام دهند.

وی گفت : قراردادهای قبلی باید بررسی و شکل های دیگر قرارداد نیز بکار گرفته شود.

زنگنه گفت :‌ قطعا فاز جدیدی از پارس جنوبی تا پایان سال به بهره برداری نمی رسد که تولید گاز را افزایش دهد.

وی درباره قیمت نفت هم گفت: آمریکا قیمت نفت را بالا نگه داشته است و شما نگران نباشید چون تا چند سال آینده هم آمریکا قیمت های نفت را بالا نگه خواهد داشت.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به اجلاس کشورهای صادر کننده گاز که قرار است هفته آینده در تهران برگزار شود، گفت: قرار است دبیرکل این سازمان نیز مشخص شود.

زنگنه اظهار داشت : نامزد ایران شرایط خوبی دارد و از امتیاز میزبانی نیز برخورداریم که امیدواریم بتوانیم دبیرکلی این سازمان را از آن خود کنیم.

وی تصریح کرد: در حاشیه این اجلاس قرار است نمایشگاهی از توانمندی‌های صنعت نفت و گاز ایران برگزار شود تا پیمانکاران و مشاوران داخلی را به صنعت نفت و گاز جهان معرفی کنیم تا زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی هم  فراهم شود.

وزیر نفت با بیان اینکه در دنیا تلاش می‌شود گاز از طریق بورس انرژی و مستقل از نفت قیمت‌گذاری و فروخته شود، گفت: ما نیز دنبال این کار هستیم که شاید چند سال طول بکشد.   

زنگنه درباره تامین گاز زمستانی هم گفت: امسال نیز باید اول گاز وارد کنیم ، سپس مصرف نیروگاه‌ها را کاهش دهیم و به جای آن سوخت مایع تحویل نیروگاه‌ها شود و همچنین می‌توان گاز صنایع بزرگ را کمتر کرد.

وزیر نفت با اشاره به قیمت نفت در بودجه سال 93 گفت : تاکنون بحث این بوده است تا 100 دلار باشد که غیرمعقول نیست.

 زنگنه در همایش «گاز ، دیروز ، امروز ، فردا» گفت: هدفمندی یارانه ها مانند یک دهک هزینه سنگینی بر توسعه گاز وارد کرد و برخی خصوصی سازی های غیرکارشناسی اثار منفی بر این صنعت گذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
دانشجوی ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
۰
۰
پاكستان یك كشور فقیر است , پول ندارد كه شما رفتید با آنها قرارداد بسته اید , میلیارد ها دلار در خارج بلوكه شده و وزیر نمی تواند بگوید , ببین چقدر پول زیاد است كه مسایل امنیتی را رعایت میكند . ما باید بازارهای انرژی چین و هند را تصرف كنیم , چون چین بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد در ٢٠١٦ و بزرگترین مصرف كننده انرژی خواهد شد و بدنبال آن هم هند .
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
۰
۰
طرح لوله هزینه اشتباهی بود و بی حاصل ،،،،سرمایه گذاری روی كشورهای فقیر و بی فرهنگ خسارت آور است
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
۰
۰
خطاب به آقای روحانی و سایر اعضای دولت : آیا مسئولان كشور تاكنون به این موضوع فكر كرده اند كه اگر 30سال آینده كشور فاقد نفت شود دیگر چه چیز باید صادر كرد و اقتصاد ایران بدون نفت چگونه اداره خواهد شد؟ آیا وقتی نفت تمام شود بودن یا نبودن تحریم هم معنایی دارد؟ آیا می شود ایران امروز 30سال به جلو حركت كند و فكر كند كه واقعا نفت برای همیشه به اتمام رسیده و باید مثل صدها كشور دیگر فاقد نفت بر روی سایر عوامل درآمدزا همچون توریسم یا تولیدات صنعتی تمركز نموده و به این سمت حركت كند. باور كنید تحریم ها درعین سختی واقعا فرصتی طلایی برای ملت و دولت ایران است تا برای همیشه چشم خود را به اتكای صادرات نفت ببندد و چشم بر تولید و صادرات محصولا دیگر بازكند..... و متاسفم كه هنوز با اوج فشار و تحریم دولت بجای حل مسئله وابستگی به نفت صورت مسئله را پاك كرده و به دنبال راههای كاهش تحریم صادرات نفت خام است......... آقایون دنیا تغییر كرده و با صادرات دو محصول خام بدون هیچگونه ارزش افزوده نمیتوان كشور را اداره كرد.

نیازمندی ها