شهیدی که 31 سال غریب و گمنام دفن بود

حکایت عجیب شناسایی شهید گمنام کهف الشهدای تهران

کهف الشهدای تهران، مامن و پناه دلتنگی‌ مردم بسیاری است، غار کوچکی که پنج شهید گمنام در آن به امانت سپرده شده اند تا زائران مزارشان هیچ وقت خاطره مردانگی جوانان این خاک را فراموش نکنند؛ امروز اما خبری رسید که برای زائران کهف الشهدا یادآور مزارهای مظلوم شهیدان آرمیده در کهف بود؛ امروز اعلام شد که یکی از شهدای مدفون در این غار شناسایی شده است؛ شهید «مجید ابوطالبی» از پاسدارانی است که در آبان سال ۶۱ در عملیات مسلم بن عقیل و در جبهه ی سومار(غرب ایلام) به فیض شهادت نائل آمده بود.
کد خبر: ۶۱۰۸۰۱
حکایت عجیب شناسایی شهید گمنام کهف الشهدای تهران

گزارش های منتشر شده و سخنان خانواده شهید مدفون در کهف الشهدا نشان می‌دهد  که با انجام آزمایشات DNA و تطابق آن با اطلاعات ژنتیکی بقایای اجساد این شهید والامقام، امروز پیکر شهید «مجید ابوطالبی»شناسایی شده است.

مادر بزگوار این شهید که امروز بر مزار او حاضر شده بود با بیان اینکه در حین انجام آزمایشات، مکرر فرزندم در رویا به خوابم می آمد و هر بار وی را در یک اتاق سنگی مشاهده می کردم، ازآشنا بودن فضای کهف الشهدا سخن گفت و تأکید کرد که  امروز زمانی که  برای دیدن بارگاه فرزندم به اینجا آمدم همه صحنه های قبلی برایم تداعی شد و از خدا ممنونم که به چشم انتظاریم پایان داد.

 

 

 

چگونگی شناسایی گمنام مدفون شده در کهف الشهدا/ خاطره ملاقات دو برادر

برادر شهید ابوطالبی نیز درباره شناسایی این شهید گفت: در شب عرفه امسال، مادرم در عالم خواب برادرم را دیده‌اند،‌ برادرم در این خواب از مادرم گلایه کرده بودند و گفته‌اند «چرا به سراغ من نمی‌آیید، من تنها در یک اتاق هستم».     
برادر شهید مجید ابوطالبی همچنان می گوید:  این خواب انگیزه‌ای شد تا دوباره پیگیر شناسایی برادرم شویم، با توجه به اینکه بنده و پدر و مادرم در سال 89 نمونه DNA داده بودیم، در پیگیری مجدد و پس از تحقیقات صورت گرفته نمونه DNA ما با شهیدی در کهف الشهدای تهران هم خوانی داشت و تنها مشکل، تفاوت سنی آن بود که پس از تحقیقات بیشتر تایید شد که پیکر دفن شده در کهف الشهدا با مشخصات ما کاملا صدق می‌کند و آن برادر شهیدم مجید ابوطالبی است که پس از گذشت 31 سال شناسایی شد.

برادر شهید ابوطالبی درباره آخرین ملاقات خود با شهید اظهار داشت: در سال 61 و در عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه عملیاتی سومار برادرم یکی از فرماندهان جنگ بود و اسلحه کلاشنیکفت قنداق تاشو داشت. گردان آن‌ها در خط مقدم حاضر بودند، من پیش از عملیات با برادرم ملاقات کردم و از او طلب حلالیت خواستم، اما عاقبت او شهید شد و دیدار ما امروز پس از 31 سال و شناسایی پیکرش رخ داد.

وی با بیان اینکه پیش از این هم مادرم خواب بردارم را دیده بود اظهار داشت: در خواب اخیر مادرم، ایشان با لحنی گلایه آمیز صحبت کرده بودند، زمانی که به کهف الشهدا رفتیم فضای آنجا با توصیفی که شهید داشتند هم خوانی داشت.

مجید ابوطالبی یکی از شهدای مدفون در کهف‌الشهدای ولنجک تهران پس از گذشت بیش از 31 سال از شهادتش شناسایی شد. شهید مجید ابوطالبی متولد 1334 است و در سال 1361 در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسیده است.

پیکر مطهر این شهید در ایام فاطمیه سال 1386 به همراه چند شهید دیگر با هماهنگی بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در خیابان ولنجک تهران مدفون شده بود.

شناسایی این شهید گمنام حکایت غریبی دارد. قریب یک ماه پیش با توجه به رؤیایی که مادر شهید می‌بیند، پس از نمونه‌گیری و آزمایش خون و مطابقت آن با نمونه دی‌ان‌اِی ذخیره شده از استخوانهای شهید، پیکر شهید مجید ابوطالبی شناسایی می‌شود.

فرید ابوطالبی بردار کوچک شهید نیز در سال 1367 در تک عملیاتی دشمن در منطقه شلمچه به شهادت رسیده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
م . س
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
۱
۰
گفتم بد نیست این نظر را بدهم كه حالا كه این شهید چنین مورد لطف قرار گرفتند كه خانواده بزرگوارشان را به دیدار خود فرا خواندند و معجزه ای دیگر از شهدا بوسیله این شهید عزیز رقم خورد هركس كه این حقیقت را خواند برای تمام شهدا خاصه این شهید معزز فاتحه و صلواتی بفرستد و حاجتی از او طلب كند شاید این شهید والامقام در بین اینهمه خواننده نگاه لطفی به او انداخت.پس بخوانیم فاتحه الصلوات.
ا.ش
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
۱
۰
خدایا لایقم بدان و مرا در مقابل نگاه شهیدان شرمسار محشور مگردان و شهدای عزیزی كه در پیشگاه خداوند صاحب آبروئید ضامن آبروی ما باشید.
ژیلاابوطالبی خواهربزرگ شهیدمجیدابوطالبی
United States
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
۱
۱
بعدازگذشت سی سال ازشهادت برادرم باخوابی كه مادر دیدند و استرس و نگرانی به جهت بیتابی های مادر ایجادشده بود، درصدد پیگری های بیشتر برآمدیم.خوشبختانه با همكاری ستاد تفحص توانستیم مزار مجید را پیداكنیم، زمانی كه به كهف رفتم و مزار مجید را در آعوش گرفتم، غصه های سی ساله دوری را با او به نجوا نشستم .همه چیز تكرار شده بود و مادركه امید خود راا ز دست داده بود تاب وتوان خود را از دست داد و بدلیل سكته معزی زمینگیر شد و در بستر بیماری افتاد.همه چیز دوباره ارام گرفت و به دست فراموشی سپرده شد. حتی كوچكترین خواسته خانواده كه نامگداری شهیدان در منطقه منتهی به كهف بود نیز انجام نپدیرفت. جهت اطلاع مسئولین محترم و ملت شهیدپرور ایران. باشد كه خداوند ما را قدردان خون شهیدان قراردهد و شرمنده این عزیزان نباشیم.

نیازمندی ها