خیلی وقت است که از ارغوان رضایی در رقابت های مهم بین المللی تنیس خبری نیست. این تنیسور در گفت و گوی اخیرش خبر از بازگشت خود می دهد.
کد خبر: ۶۰۴۹۷۱
ماجرای دردسرساز کادوی ارغوان رضایی به احمدی نژاد!

سایت جام جم ورزشی- این تنیسور ایرانی الاصل که در سال 2010 قهرمان تنیس مسترز مادرید شد در سال های اخیر با حاشیه های زیادی روبرو شد که او را از سطح اول تنیس دنیا دور کرد. او در جدیدترین گفت و گویش که با  مهر انجام داده به نکات جالبی اشاره می کند. خلاصه این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

- اواخر سال 2010 بود که با یک مربی خوب کار می‌کردم ولی یک سال است که با او همکاری خودم را قطع کردم و دوباره با پدرم کار را شروع کردم. اوایل سال 2012 مشکلاتی بین من و پدر پیش آمد. وقتی پدرتان هم به عنوان پدر کنارتان باشد و هم مربی، آنوقت ترکیب کردن این دو موضوع کار سختی است. همان زمان بود که به این نتیجه رسیدم که مشکلاتم خیلی زیاد است و با پدرم ادامه ندهم. به اندازه یک سال تنیس را کنار گذاشتم و اصلا مسابقه‌ای ندادم.

- اختلاف بین من و پدر همیشه هست. ایشان پدرم هستند و من هم تفکرات خودم را دارم. اختلاف سن بین ما هست ولی دیگر 26 سال سن دارم و تجربه کسب کرده‌ام. حالا می‌دانم که چگونه با مسایل کنار بیایم و آنها را مدیریت کنم.

- وقتی من تنیسور شماره 15 دنیا شدم دوستان زیادی پیدا کردم ولی از وقتی تمرین نمی‌کنم خیلی از همان دوستان رفتند. دوستان واقعی روی انگشتان یک دست می‌چرخند.

- من چون دو ملیتی هستم آنها اصلا دوست ندارند که این موضوع را مطرح کنم. آنها می‌خواهند که من بگویم یک فرانسوی کامل هستم ولی من این را دوست ندارم. وقتی در اردوی تیم ملی فرانسه بودم مدام چوب لای چرخ من می‌گذاشتند اما من کاری به این مسایل نداشتم.

- یک مربی بهتر از پدرم می‌خواهم. دلم می‌خواهد با همان مربی کار کنم ولی در این شرایط می‌خواستم با پدرم کار کنم. احتیاجی به این نبود که بین خودم و پدر یک فرد سومی هم حضور داشته باشد. دیگر به یک سنی رسیده‌ام که تجربه کسب کرده‌ام و می‌دانم که برای رسیدن به یک هدف نیاز به پشتکار هست.

- سن من بالا نیست. میانگین سنی تنیس بانوان برای قرار گرفتن در دوران اوج 27 سال است.  من می‌خواهم تا 35 سالگی بازی کنم.

- من فعلا به رده 180 جهان آمدم چون مدت طولانی است که در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده‌ام و وقتی امتیازی نگیرید در جدول سقوط می‌کنید. من از WTA خواستم تا برای شش ماه رنکینگ مرا ثابت نگه دارند. در این مدت من حق حضور در هیچ مسابقه‌ای را ندارم و پس از آن در رقابتهای مختلف حضور پیدا می‌کنم و رنکنیگ من همه دوباره فعال خواهد شد.

- هیچ بازیکنی در دنیا نیست که مرا بترساند. خودم زیاد کار کردم و اکثر آنها را شکست داده‌ام ولی از نظر حرفه‌ای درست نیست که احترام آنها را نگه ندارم. من آنها را دست کم نمی‌گیرم و وقتی داخل زمین می‌روم برایم فرقی نمی‌کند که با کدام بازیکن روبرو می‌شوم و تنها به برد فکر می‌کنم.

- ضربات دست من واقعا در دنیا تک است و این حرف من تعریف از خودم نیست. همه حریفان می‌گویند که ضربات سنگینی دارم ولی مشکل من فیزیکی است. از نظر نفس در بازی‌های طولانی اذیت می‌شوم. باید نفس و قدرت بدنی خودم را افزایش بدهم.

- شاراپووا و ویلیمامز خیلی سرشناس هستند ولی بازی کردن با آنها برایم خیلی راحت است. من اصلا مقابل آنها مشکلی نداشتم ولی بازی کردن با تنیسورهای گمنام خیلی سخت است. آنها چیزی برای از دست دادن ندارند و بدون ترس بازی می‌کنند.

- در ایران ما را به یک مهمانی دعوت کردند که رییس جمهور سابق ایران یعنی آقای احمدی نژاد هم حضور داشتند. به عنوان یک نخبه ایرانی دعوت شده بودم و باید کاری می‌کردم و آن راکت‌ها را دادم. من آن راکت‌ها را به مردم ایران کادو کرده بودم و اصلا این نبود که من این کار را برای شخص خاصی انجام داده باشم.

-  اصلا دنبال کار سیاسی نیستم. همان زمان هم به آقای احمدی‌نژاد گفتم که این راکت‌ها برای من خیلی باارزش هستند چونکه با آن راکت‌ها خیلی جنگیدم تا نام ایران را مطرح کنم. بعد از آن درگیری‌های زیادی پیدا کردیم. خیلی به ما توهین کردند. آنها در انتخابات از کادوی من سوء استفاده کردند و این برای من گران تمام شده بود.

- خیلی به ما توهین کردند. هر چی لیاقت خودشان بود به ما گفتند. این کار دموکراسی واقعی نبود. من گفتم که این راکت‌ها متعلق به مردم ایران است و برای مردم ایران جنگیدم ولی متاسفانه از حرف‌های من سوء استفاده شد. ایرانی‌های هر کشوری که می‌رفتم از من در این باره می‌پرسیدند و مجبور بودم برای همه توضیح بدهم. آخر من در این ماجرا ذینفع نبودم.

- من قبلا هم گفتم که دنبال سیاست نیستم. انشاءالله که جوان‌ها موفق باشند. من هر جا که هستم همه تلاش خودم را می‌کنم که نام ایران را بالا ببرم. امیدوارم جوان‌ها در درس، ورزش و زندگی پیشرفت کنند. کلا یک غروری دارم که در هر جای دنیا که می‌روم دوست دارم بجنگم و به خانم‌های جهان کمک کنم و برای کمک به خانم‌های ایرانی هم تلاش زیادی خواهم کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
سلی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
۰
۰
درود به تو كه در غرب خودرا ایرانی میدانی بعضی ها دوسال میان تهران گذشته و روستایشان رافراموش می كنند درود به غیرت و شرف ایرانیت.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
۰
۰
امیدوارم خانم ارغوان هر جای این كره خاكی كه هست موفق و پیروز باشه. خوشحالم كه نام ایران را سربلند نگه میداره اونم یه زنی كه در ایران نبوده.
ggggg
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
۰
۰
ناز دستت.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
۰
۰
آفرین به دو دخت ایران زمین
تو منو یاد دختران ناب شاهنامه انداختی
همیشه سربلند و پیروز باشی ایشالله
شیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
خانم ارغوان اگر اون راكت ها واقعا متعلق به مردم ایران بود اول از مردم ایران سوال میكردید راضی به تقدیم آنها به احمnی نژاد بودند یا نه؟و اگر متعلق به خودتون بود كه خوب حق داشتید به هر كسی میخواید ببخشید الان هم گردن مردم ایران نیندازید و مسئولیتشو قبول كنید.

نیازمندی ها