صالح آبادی خبر داد:

راه اندازی بورس ایده

واکنش 1155 واحدی بورس به تغییرات مدیریتی

همزمان با ابقای رئیس فعلی، شاخص بورس تهران پس از روند نزولی که در این مدت داشت، دیروز رشد ۱۱۵۵ واحدی را تجربه کرد.
کد خبر: ۵۹۵۹۸۴

به گزارش تسنیم، شاخص بورس تهران پس از افت‌های مکرر و نزول به کانال ۵۷ هزار واحد، دیروز با رشد ۱۱۵۵ واحدی توانست دوباره قله ۵۸ هزار واحد را پس بگیرد.

براساس این گزارش، از دو روز گذشته اندکی روند منفی قیمت‌ شرکت‌های بورسی در حال بازگشت بود و در نهایت دیروز به جهش شاخص منجر شد. البته در جریان معاملات دیروز و رشد بازار هلدینگ خلیج فارس، نفت بندرعباس، نفت اصفهان، ملی مس، پتروشیمی تامین، مخابرات، بانک ملت، مپنا، سرمایه‌گذاری غدیر و بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر را در رشد شاخص ایفا کردند.

برخلاف روز‌های گذشته که تنها تعداد انگشت‌‌شماری از نماد شرکت‌ها مثبت بود روند کلی شاخص مثبت بود و فقط ۴۴ شرکت با افت قیمت روبه‌رو بودند. البته در روند مثبت قیمت شرکت‌های بورسی، ارزش بازار نیز به ۲۸۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

در همین حال نشست شورای عالی بورس به ریاست دکتر علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور دیگر اعضای شورا در وزارت اقتصاد برگزار و علی صالح‌آبادی در سمت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ابقا شد.

به ‌گزارش سنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه، با مثبت ارزیابی ‌کردن عملکرد بازار سرمایه در سال‌های اخیر، این بازار را از مجموعه‌های موثر و کارآمد در عرصه اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد، لازم است تیم مدیریتی فعلی باقدرت و نشاط بیشتر به خدمت‌رسانی در بازار سرمایه ادامه دهد.

طیب‌نیا بر لزوم برنامه‌ریزی برای ارتقای جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ملی، بویژه تقویت نقش این بازار در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: باید به‌‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با تقویت بازار اولیه، نظام تامین مالی در کشور از بانک‌محوری به سمت تامین مالی از بازار سرمایه سوق پیدا کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز ارتقای نقش بازار سرمایه در تامین مالی از طریق توسعه متوازن بازار اولیه و ثانویه را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری سازمان در دوره جدید برشمرد.

علی صالح‌آبادی افزایش سهم بازار سرمایه در تامین منابع مالی بنگاه‌های تولیدی را یکی از اولویت‌های مهم سازمان بورس اعلام کرد و گفت: این امر با توسعه ابزارها و نهادهای مالی، تعادل در سیاست‌گذاری‌ها، توسعه بورس‌ها، طراحی ابزارهای مالی جدید و تسریع در اجرای اصل 44 قانون اساسی محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه متوازن بازار اولیه و ثانویه به‌منظور تقویت جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ملی و ارتقای نقش این بازار در تامین مالی؛ حفظ و توسعه بازار کارا، شفاف و منصفانه اوراق بهادار و کالا، حمایت از شرکت‌های بورسی، تکمیل و به‌روزرسانی مقررات و قوانین بازار سرمایه در جهت روان‌سازی، شفاف‌سازی و حمایت از بنگاه‌ها در بازار، توسعه فعالیت‌های بین‌المللی، افزایش ضریب نفوذ این بازار در کشور، کاهش ریسک‌های سیستماتیک بازار، حمایت از سهامداران جزء و شرکت‌های بورسی، افزایش نسبت ارزش بازار سرمایه به تولید ناخالص داخلی و تعیین تکلیف سهام عدالت با رعایت ملاحظات کارشناسی دقیق را از دیگر اولویت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد.

افت شاخص به روزهای پایانی رسیده است

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار نیز تاکید کرد: بازار متعادل بورس پایان روزهای کاهشی و به انتها رسیدن افت شاخص را نشانه رفته است و در روزهای آینده انتظار بازار مثبت را داریم.

علی صحرایی، با اشاره به این ‌که بازار در حال تغییر جهت است، اظهار کرد: افت بازار از نظر اصلاح شاخص و قیمت در برخی صنایع به پایان رسیده است، اما با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از این افت به دلیل ریسک سیستماتیک و آثار و تبعات ناشی از تهاجم احتمالی آمریکا به سوریه رقم خورده است، همچنان این ریسک می‌تواند بازار را تحت‌تأثیر قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها