پربیننده ترین برنامه در ماه رمضان برنامه «ماه عسل» بود که 76/2 درصد بیننده و 93/3 درصد رضایتمندی مخاطبان را به نام خود ثبت کرد.
کد خبر: ۵۹۱۸۵۱
مدیرحوزه​های علمیه​کشور:  تلاش رسانه ملی در نشر دین ستودنی است + گزارش تصویری

مراسم قدردانی از دست‌اندرکاران تولید برنامه‌های رمضان و تابستان 92 تلویزیون با حضور معاون و مدیران تلویزیون ،حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری رئیس حوزههای علمیه کشور، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

/Media/Image/1392/06/05/635131617010026867.jpg

به گزارش جام جم، در این مراسم علاوه بر برنامه‌سازان از دست‌اندرکاران تولید همچون کارشناسان مذهبی، مدیران گروه‌ها و تولیت‌های اماکن مذهبی که شبکه‌ها را در تولید برنامه‌های مناسبتی یاری داده بودند نیز قدردانی شد.

قدردانی از تلاشگران رسانه ملی

آیت الله حسینی بوشهری، رئیس حوزه های علمیه کشور در این مراسم گفت: من از تلاشگران خستگی​ناپذیر و ستودنی رسانه ملی قدردانی می کنم. سازمان صدا و سیما در برنامه​های دینی ماه رمضان به مباحث متنوعی توجه کرد تا مورد استفاده مخاطبان قرار گرفت. به همین دلیل لازم است از تلاشگران این عرصه قدردانی شود.وی با اشاره به آیه ای از قرآن مجید و تقسیم بندی جهادگران در آن گفت : در این آیه، قرآن مجاهدان را به دو دسته یعنی کسانی که در راه خدا جهاد می کنند و کسانی که زیر بیرق شیطان می‌جنگند تقسیم می​کند .

مدیر حوزه​های علمیه کشور با تأکید بـــر این که مجاهدان راه خدا کسانی هستند که تلاش می کنند تا راه خدا و دین در زندگی جوامع بدرستی پیاده شود، افزود: مجاهدان راه شیطان برای شکستن راه خدا ، معنویت​ها و اندیشه​ها تلاش می​کنند​.

وی صالحان را سربازان جبهه اول و زورمندان تاریخ را سربازان جبهه دیگر خواند و گفت : در مقابل جبهه شیطان باید با تمام قوا و با برنامه و فکر به میدان آمد و به تضمین خدا که در آخر همین آیه آمده؛ باید منتظر شکست شیطان شد .

/Media/Image/1392/06/05/635131616915843601.jpg

آیت الله حسینی بوشهری سپس با اشاره به شرایط امروز دنیا و تقابل رسانه​ها در آن خطاب به کارکنان رسانه ملی تأکید کرد : شما که در صدا و سیما نقش آفرینی می​کنید مسلح به سلاحی هستید که پیروزی آن مقـــــابل تانک​ها و مسلسل​ها قطعی است . وی با بیان این که امروز دشمن در جبهه فرهنگی به ویرانگری مشغول بوده و هدفش را جوانان قرار داده ، تصریح کرد : اگر حمایت​های عالمان دین و شما که پیام رسان عرصه دین هستید نبود، نسـل جوان ​ احساس بی​پناهی می​کرد​.

مدیر حوزه​های علمیه کشور به بیان سه دیــــدگاه درباره تقابل دین و رسانه پرداخت و گفت : دیدگاه اول دیدگاه افراطی بوده و این دیدگاه برخوردی سلبی با رسانه دارد و رسانه را در یک سو و دین را در سوی دیگر می داند​. دیدگاه دوم نیز دیدگاهی تفریطی است و رسانه فقط ابزاری است که می توان بدون دغدغه هر نوع محتوا را اعم از دینی و غیر دینی در آن مطرح کرد​.

در دیدگاه سوم گرچه رسانه، فرهنگ و قدرت خود را دارد، اما نمی‌تواند مقابل دین موضع بگیرد.

آیت الله بوشهری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره رسانه دینی گفت: در رسانه دینی تریبون نه تنها در اختیار متخصص دین بوده، بلکه همه چیز از صدا و تصویر تا همه عوامل در خدمت تولید پیام دینی است.

/Media/Image/1392/06/05/635131613829373532.jpg

وی در این مراسم پررنگ شدن مضامین دنیایی را در کنار مضامین دینی از آسیب​هایی برشمرد که در تولید برنامه باید به آن توجه کرد تا رسانه ضد دین نشود​.

وی تاکید کرد: نقش آفرینان این رسانه باید از مقبولیت اجتماعی برخوردار باشند و آنچه را که به مخاطب القا می کنند، باید خودشان هم در زندگی شخصی اجرا کنند.

صدا و سیما در ساخت برنامههای جذاب ، هنری و اخلاقی موفق بوده است

دکتر حداد عادل در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان برنامه سازان ماه رمضان و تابستان گفت: من دو سه روز از انقلاب گذشته بود که به صدا و سیما آمدم. در آن زمان شهید مطهری به من گفته بود به صدا و سیما بروم. 20 روز در سازمان بودم و بعد به وزارت ارشاد رفتم، اما دوباره آذر ماه 58 به صدا و سیما برگشتم. آن زمان من در شورای سرپرستی بودم و وظیفه امروز آقای دارابی را انجام می دادم.

وی ادامه داد: با توجه به این که تصویر آن سال ها را در ذهن دارم و حالا به فعالیت های صدا و سیما نگاه می کنم متوجه می شوم که رسانه ملی در طول این سال ها تحولات بسیار زیادی داشته است. من از پیشرفت صدا و سیما خیلی خوشحال هستم.

/Media/Image/1392/06/05/635131613758194411.jpg

حداد عادل در این مراسم به بیان ارکان جامعه در دنیای کنونی پرداخت و خانواده، مدرسه، حکومت و رسانه را چهار رکن این جامعه برشمرد وگفت: رسانه در ساختن انسان امروز نقش بی بدیل دارد و روز به روز این نقش بیشتر می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان ویژگی آداب ورسوم ماه مبارک رمضان در ایران ، به نوعی تفرج مذهبی که دراین آداب ورسوم نهفته است، اشاره کرد و گفت : صدا وسیما امسال این جنبه از آداب ورسوم ماه رمضان را زنده کرد.

حداد عادل سپس روند تولید پیام در ماه مبارک رمضان را به مثابه سه مرحله کاشت ، داشت و برداشت در کشاورزی دانست و گفت:در ماه رمضان به مدت یک ماه تمام تمرکزروی تقوی، اخلاق ، دینداری، ایمان وقرآن قــرارمی‌گیرد واین به منـزله کاشت اعتقادات در دل مردم وآبیاری کردن مزرعه دل​ها دراین ماه است.

وی به برنامه سازان صدا وسیما نوید داد: محصول دینی مزرعه صدا و سیما درآینده نزدیک به منصه ظهور می‌رسد همچنان‌که نتایج برنامه ماه عسل خیلی زود در جامعه دیده شد. این برنامه لذت‌بخش و موثر بود.

حداد عادل تاکید کرد: ساخت برنامه های جذاب وهنری که اخلاقی باشد کار دشواری است که صدا وسیمای جمهوری اسلامی به مدد تلاش‌های شما موفق به انجام آن شده است.

ماه عسل پربیننده‌ترین برنامه رمضان

علی دارابی، معاون سیما در مراسم قدردانی از سازندگان برنامه های رمضان وتابستان92 اعلام کرد بزودی پخش مناظره مجلس شورای اسلامی هم از تلویزیون آغاز می‌شود. طرح این برنامه را رستم وندی مدیر شبکه چهار ارائه کرده است. همچنین در تلاش هستیم تا با رفع موانع مالی، تولید سریال‌های جدید را شروع کنیم.

به گزارش جام جم، علی دارابی، معاون سیمای سازمان صدا وسیما در این مراسم گفت: در ماه رمضان برنامه‌سازان تلاش زیادی کردند تا برنامه‌های مناسب و تاثیرگذاری را به پخش برسانند. حدود 3026 ساعت برنامه پخش شد. از این تعداد 340 ساعت شامل هفت عنوان برنامه نمایشی بود. همچنین به وسیله شبکه مجازی تلاوت قرآن، بینندگان توانستند از تلاوت 109 قاری برجسته استفاده کنند. بیش از 305 ساعت سخنرانی وکارشناسی در ایام رمضان پخش شد و بیش از 128 ساعت هم مداحی از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شد.

/Media/Image/1392/06/05/635131613603998941.jpg

وی افزود: پربیننده ترین برنامه در ماه رمضان برنامه «ماه عسل» بود که 76/2 درصد بیننده و 93/3 درصد رضایتمندی مخاطبان را به نام خود ثبت کرد.

دارابی گفت: سعی کردیم پیام های برنامه های ماه رمضان سرشار از امید،معنویت، شادی و... باشد. سریال​های مادرانه و دودکش رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر داشتند. مادرانه به لحاظ بیننده رتبه اول را کسب کرد و دودکش به لحاظ رضایتمندی اول شد. مادرانه 75 درصد بیننده و 3/83 درصد رضایتمندی ودودکش 7/67 درصد بیننده و8/86 درصد رضایتمندی را در نظرسنجی ها کسب کردند.

معاون سیما اشاره کرد:در دوره مجلس هفتم به ریاست آقای حداد عادل، کار بزرگ وماندگاری در رسانه انجام شد و با تصویب150 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز امکانات فرسوده، صدا وسیما نجات پیدا کرد. امیدوارم امروز هم با عنایت رئیس محترم مجلس به صدا وسیما کمک شود تا بتوانیم عقب ماندگی ها را جبران کنیم. امروز به همت بالای همه مسئولان احتیاج داریم تا بتوانیم برنامه ده‌ساله‌ای را که طراحی کرده ایم، اجرایی کنیم.

/Media/Image/1392/06/05/635131616961192801.jpg

معاون سیما تاکید کرد: ما سریال‌های زیادی همچون سلمان فارسی را در دستور ساخت داریم که نیازمند بودجه است تا برنامه‌ریزی های انجام شده اجرایی شود. تصمیم داریم سریال صد قسمتی کیمیا با محوریت سبک زندگی ایرانی- اسلامی را برای شبکه دو تولید کنیم که آن هم به بودجه نیاز دارد. امیدوارم مسائل اقتصادی حل شود تا بتوانیم آثار متعدد و متنوع بسازیم.

مجلس آماده کمک به رسانه ملی است

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مجلس هم در این مراسم گفت: کمیسیون مجلس آمادگی دارد به رسانه ملی در مقابله با برنامه‌های ماهواره کمک کند.

به گزارش خبرنگار «نسیم»، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز گفت: امروزه بیش از 68 هزار رسانه و 48 هزار سایت دو هدف را مدنظر قرار داده؛ یکی از بین بردن بنیان خانواده و دیگری نابود کردن ایمان و اعتقاد قلبی خانواده به خدا. وقتی مردم در رسانه ملی برنامه‌ای را می‌بینند این برنامه در ذهنشان نقش می‌بندد و از آن الگو می‌گیرند. نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ در میان مردم غیرقابل انکار است و نقش رسانه ملی در ارتقای اندیشه دینی و الهی نیز کاملا مشخص است. رسانه ملی امروزه نقش مهمی در رشد اخلاق مردم جامعه ایران دارد. تمام تلاش استکبار جهانی در ضربه زدن به نقطه اعتقادی بنیان خانواده، متمرکز شده است.

رسانه موسای زمان است

 

/Media/Image/1392/06/05/635131613711157005.jpg

به گزارش روابط عمومی تلویزیون ، سعید حدادیان هم در این مراسم به تحلیلی از آیت الله جوادی آملی اشاره کرد و گفت: در مقاله‌ای که از آن بزرگوار خواندم، اگر بنا بود در این عصر پیغمبری بیاید، قطعا این پیامبر شبه رسانه بود.

حدادیان در ادامه به نقش هارون در پیام رسانی حضرت موسی (ع) استناد کرد و افزود: گاهی اگر یک بازیگر محبوب از توحید و ولایت سخن بگوید بمراتب موثرتر خواهد بود.

این ذاکر اهل بیت با اشاره به گوشه هایی از نقش پدر سریال مادرانه افزود: در این مجموعه سخنانی از پدر خانواده می شنیدم که بسیار اثر گذار بودند. این دیالوگ‌ها اجازه نمی‌دهد بد، بدتر شود. شما موظفید نگذارید بی‌مرامی در جامعه رواج پیدا کند. آنچه طیب را به شأن و مقامی چنین والا رساند مرام‌های مثبتی بود که در ذاتش وجود داشت.

وی از برنامه سازان خواست مرام های مثبت را درون شخصیت های منفی قصه های خود تزریق کنند.

توجه به سبک زندگی ایرانی- اسلامی

دکتر خیامی، رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب امسال در برنامه های ماه رمضان به موضوع سبک زندگی پرداخته شد و به ابعاد دین نیز توجه ویژه شد.

وی افزود: مبحث اخلاق در برنامه های ماه رمضان امسال خیلی پررنگ بود. ترویج مناسک افطاری نیز از دیگر ویژگی های برنامه های ماه رمضان بود و افطاری های ساده برای مردم به تصویر کشیده شد.

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما تاکید کرد: فضای حاکم بر برنامه های تلویزیون امیدبخشی بود تا به بهترین شکل مورد استفاده مخاطبان قرار بگیرد.

برگزیدگان :

در این مراسم از برخی سازندگان سریال‌های نمایشی دودکش ( شبکه یک ) ، مادرانه ( شبکه سه) و بوی باران (مجموعه نمایشی ویژه لیالی قدر شبکه دو ) تجلیل شد.

تقدیر‌شدگان سریال دودکش عبارتند از: زینب تقوایی (تهیه کننده )، محمدحسین لطیفی(کارگردان) ، برزو نیک نژاد و حسن وارسته (نویسندگان )؛ هومن برق نورد، بهنام تشکر ، سیما تیرانداز ، امیر حسین رستمی، نگار عابدی و محمدرضا شیرخانلو (بازیگران)

تقدیر‌شدگان سریال مادرانه عبارتند از: محمدرضا شفیعی ( تهیه کننده )، جواد افشار( کارگردان)، سعید نعمت الله ( نویسنده) ، مهدی سلطانی، شقایق فراهانی، لعیا زنگنه ، سیدمهرداد ضیایی ، عباس غزالی و هستی مهدوی‌فر (بازیگران) و حمیدرضا شیروانیان ( ناظر کیفی)

تقدیرشدگان سریال بوی باران عبارتند از: حسین تبریزی ( تهیه‌کننده ، کارگردان و نویسنده) ، آزاده محسنی (نویسنده) و پژمان بازغی و فریبا کوثری (بازیگران).

برگزیدگان دیگر بخش‌ها عبارتند از:

برنامه‌های ترکیبی: ساعت 25 (شبکه تهران)، تهیه‌کننده محمود محمودی، مجری محمودرضا قدیریان، ادبستان (شبکه آموزش)، تهیه‌کننده سیدمحمد مناجاتی

برنامه‌های طنز: قند پهلو (شبکه آموزش)، تهیه‌کننده امیر قریشی، مجری رضا رفیع، خنده‌بازار (شبکه سه)، تهیه‌کننده فرید شب‌خیز

مسابقات ورزشی: برنامه‌های والیبال شبکه سه، تهیه‌کننده بهزاد کاویانی

میان برنامه: پایی که جا ماند (شبکه سه)، راوی سیدناصر حسینی، تهیه‌کننده سهراب تازیکه

ویژه برنامه روز قدس: مدیر پخش یدالله سلطانیان و مدیر تامین برنامه محسن همتی‌نژاد (شبکه دو)، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی: فهیمه کوه‌خضری و تهیه‌کننده برنامه شما و سیما ( فریبا جعفری)

تولید و فنی: پوشش برنامه زنده ماه عسل (استودیو 24 مرکز تولید و فنی سیما، فریدون شالیان و محمدحسن صادقی‌فر)

مستند معارفی: راه عشق (شبکه چهار)، تهیه‌کننده حبیب الله ذوالفقاری، شکر ما (شبکه تهران)، تهیه‌کننده رضاهاشمی، مدرسه فیض (شبکه چهار)، تهیه‌کننده عبدالله حاجی‌محمدی‌/‌ در امتداد قدیر، تهیه‌کننده و کارگردان رضا گرجی و محمود جوانبخت

مستندهای تابستانی: پایداری در قاب (شبکه یک) و فرقه‌های سری (شبکه مستند)

برنامه 1445: (شبکه قرآن) تهیه‌کننده محمدجواد قلیچ‌خانی، (شبکه سه) محسن سیدحسینی، (شبکه تهران) رضا درویش نوری، شب‌های قدر آستان قدس رضوی (شبکه یک)، مسجد جامع (شبکه قران)

کودک: کتابخانه عمو پورنگ، تهیه‌کننده مسلم آقاجان‌زاده، مجری داریوش فرضیایی و امیرمحمد متقیان و حجت‌الاسلام محمدی (کارشناس مذهبی)

تلاوت قرآن: ترتیل قرآن آران و بیدگل (شبکه قرآن)، ترتیل قرآن (شبکه سه)، ترتیل قرآن نوجوانان (شبکه دو)

برنامه‌های سخنرانی و کارشناس مذهبی: برنامه آیت‌الله مکارم‌شیرازی (شبکه قرآن)، برنامه شیخ حسین انصاریان (شبکه دو)، برنامه حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد (شبکه تهران)، برنامه آیت‌الله آقامجتبی تهرانی (شبکه یک)، برنامه آیت‌الله جوادی‌آملی (شبکه چهار)

برنامه‌های گفت‌وگومحور و ترکیبی: راز (شبکه چهار)، سمت خدا (شبکه سه)، آبی آسمانی (شبکه تهران)

برنامه سحرگاهی: ماه خدا (شبکه یک)، افطار: ماه عسل (شبکه سه)، معارفی: آفاق (شبکه قرآن)

کارشناس مذهبی: حجت‌الاسلام دکتر غضنفری (شبکه یک)، حجت‌الاسلام غیاث (شبکه دو)، دکتر حاج‌ابوالقاسم (شبکه سه)، دکتر محسن اسماعیلی، دکتر میرباقری و حجت‌الاسلام فرحزادی

مدیران گروه: امیر سیاح، مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک‌/‌ ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه تهران، سیدعباس انجام، مدیر گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف، رضا کاشانی‌اسدی نماینده شورای معارف سیما.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها