ناگفته های ضرغامی از انتخابات 88

موسوی، خاتمی را هم بازی داد

روزنامه‌های کشورمان ستون‌ خبری دارند که نام‌های گوناگونی بر روی آن گذاشته‌اند در این ستون‌ها اخباری منتشر می‌شود که شاید مختص همان روزنامه باشد. ما اسمش را گذاشته‌ایم یواشکی روزنامه‌ها.
کد خبر: ۵۸۵۶۹۶
گنجی:خاتمی و موسوی خوئینی‌ها در محافل خصوصی تقلب را رد می‌کنند

کیهان نوشت : دفتر بیژن نامدارزنگنه با ارسال مطلبی طولانی به کیهان، نسبت به یک گزارش خبرگزاری فارس واکنش نشان داد!

این دفتر در عین حال هیچ توضیحی درباره گزارش انتقادی کیهان در ستون اخبار ویژه و ماجرای قرارداد کرسنت و اعتراض سال 1381 دکتر روحانی به این قرارداد ارائه نکرده است.

کیهان روز دوازدهم مرداد و در خبری با عنوان «این زنگنه مگر همان زنگنه نیست؟» فاش کرده بود که دکتر روحانی به هنگام تصدی دبیر شورای عالی امنیت ملی، ضمن ارسال نامه‌ای به خاتمی رئیس‌جمهور نسبت به ابعاد و تبعات منفی و خسارت‌بار قرارداد کرسنت هشدار داده است. این قرارداد گاز به مدت 25 سال و 14 برابر زیر قیمت! با شرکت اماراتی به امضاء رسیده بود و زنگنه وزیرنفت وقت نقش اصلی را داشت. در عین حال برخی عناصر واسطه و دلال با گرفتن رشوه‌های کلان واسطه جلب‌نظر طرف ایرانی شده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در نامه خود ضمن انتقاد از قیمت پایین فروش گاز در قرارداد کرسنت در عین طولانی بودن زمان آن و نادیده گرفتن حقوق ایران تأکید کرده بود «این قرارداد آثار منفی درازمدت بر بازار گاز کشور خواهد داشت» و این که زنگنه (وزیرنفت) حاضر نیست به سوالات مطرح در این زمینه در شورای امنیت ملی و شخص روحانی پاسخ دهد.

کیهان ضمن پرداختن به این موضوع و با اشاره به دورنمای قانون و شورای اقتصاد از سوی وزارت نفت و ارتکاب جرم تبانی، به نقش زنگنه در فتنه و آشوب سال 88 در ستاد موسوی پرداخته بود اما دفتر زنگنه ترجیح داده که مطلقا متعرض مسائل مطرح شده در خبر کیهان نشود و تنها به پاراگراف آخر از این خبر 11 پاراگرافی که به گزارش «فارس» درباره انعقاد قرارداد مطالعاتی با شرکت ایتالیایی «بین» اختصاص داشت، بپردازد.

در توضیحات ارسالی آمده است: برخلاف ادعای خبرگزاری فارس هیچگونه اطلاعات طبقه‌بندی شده در اختیار شرکت ایتالیایی Bainقرار نگرفته است. اساسا ضرورتی نیز به این کار نبوده است. اطلاعاتی که در اختیار آن مشاور قرار گرفته است- عمدتا از نوع اطلاعاتی بوده که قابل انتشار برای مجامع داخلی و خارجی نظیر اوپک است.

دفتر زنگنه درباره صهیونیست و عضو ارتش رژیم صهیونیستی بودن رئیس هیئت مدیره شرکت Bainایتالیا نوشت: این ادعا برای نخستین‌بار، ‌شش سال پس از عقد قرارداد با شرکت Bainایتالیا از سوی خبرگزاری فارس مطرح شده است. حال آنکه پس از امضای قرارداد هیچ مرجع و یا دستگاه نظارتی و یا بازرسی در کشور چنین ادعایی در این خصوص مطرح نکرده بود. در ادامه این توضیح آمده است: شرکت ملی نفت نه در زمان عقد قرارداد و نه حتی تاکنون اطلاعی از صهیونیست بودن و یا نظامی بودن رئیس هیئت‌مدیره شرکت ‌Bainدر دست نداشته و ندارد.

یادآور می‌شود مدیریت بیژن زنگنه در وزارت نفت دولت خاتمی همواره با اعتراض نمایندگان دوم خردادی و اصلاح‌‌طلب مجلس ششم نظیر آقایان کهرام، حیدری، (مرحوم) رشیدیان، محتشمی‌پور، اعلمی و... قرار داشت. برخی از این نمایندگان عملکرد زنگنه در آن زمان را «فاجعه» ارزیابی می‌کردند. به عنوان مثال حمید کهرام مدیریت زنگنه را «باعث ایجاد سازمان سایه و توسعه پیوندها و معادلات باندی گسترده» و «جدایی کارشناسان دلسوز از جریان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری» می‌دانست.

محتشمی‌پور نیز در جلسه رأی اعتماد به کابینه دوم خاتمی درباره زنگنه گفت«فاجعه‌ای در صنعت نفت در حال وقوع است... نحوه مدیریت آقای زنگنه شامل بی‌توجهی به بدنه کارشناسی خود متعهد صنعت نفت و عدم استفاده از مشورت متخصصان و برخورد دیکتاتورمآبانه با بدنه وزارت نفت می‌شود. برخی قراردادها مانند پتروپارس که به شرکت‌های خارج از کنترل دولت و مجلس واگذار شده شبهه‌انگیز است». یا احمد حیدری معتقد بود «سوءمدیریت در وزارت نفت بیداد می‌کند و رایحه‌ای از شایسته‌سالاری به مشام نمی‌رسد».

گنجی: خاتمی و موسوی خوئینی‌ها در محافل خصوصی تقلب را رد می‌کنند

کیهان نوشت: «محمد خاتمی در جلسات خصوصی گفته که در انتخابات تقلب صورت نگرفته و موسوی خوئینی‌ها نیز در مجمع روحانیون اعلام کرده که در انتخابات سال 88، آرای خوانده شده واقعی بوده است».

این مطلب را اکبر گنجی از اصلاح‌طلبان متواری و مقیم آمریکا به نقل از جلسات خصوصی و داخلی اصلاح‌طلبان مورد تأکید قرار داد. وی در وبسایت رادیو فردا می‌نویسد: محمد خاتمی در جلسات خصوصی گفته که در انتخابات 88 تقلب صورت نگرفته، مصطفی تاج‌زاده گفته تقلب موثر صورت نگرفته است. محمد موسوی خوئینی‌ها نیز پس از شنیدن گزارش «علی‌اکبر محتشمی‌پور» و عبدالواحد موسوی لاری در مجمع روحانیون مبارز درباره تخلفات انتخابات 88، در همان زمان با تظاهرات خیابانی مخالفت کرده و فعالان اصلاح‌طلب بسیاری از شهرها نیز گفته بودند که آرای خوانده شده واقعی بوده است.

وی ادامه می‌دهد: رهبری می‌گوید، با توجه به این که در جلسات خصوصی اعتراف می‌کنند که در سال 88 تقلبی صورت نگرفته، چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟ در واقع او می‌گوید اول تکلیف قانون‌شکنی از طریق اردوکشی خیابانی را روشن سازید، در گام دوم، به دلیل طرح مدعای کاذب تقلب، باید عذرخواهی کنید. گنجی می‌نویسد: بدین ترتیب، نه تنها راه رفع حصر مسدود است بلکه راه انتخاب وزرای منسوب به فتنه و حضور سیدمحمد خاتمی در مراسم تحلیف نیز بسته است.

وی در ادامه بخش‌هایی از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مقاطع مختلف را درباره خیانت فتنه‌گران بازگو کرد. از جمله؛ «آن حوادثی که در سال 88 پیش آمد، همه ناشی از آن شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رای مردم تمکین کنند» و «دشمن تلاش می‌کند زحمت مردم را باطل کند همچنان که در سال 88 کردند. این هم یکی از کارهای دشمنان بود؛ کسانی را وادار کردند که برخلاف قانون، توقعاتی بکنند و براساس آن توقعات، سعی کنند مردم را در مقابل نظام قرار دهند؛ که البته به توفیق الهی موفق نشدند.

آن‌هایی که سال 88 آن خسارت را به کشور و ملت وارد کردند، اگر تسلیم قانون بودند، این جوری نمی‌شد.» و « در برخی از کشورها انسان مشاهده می‌کند، که جابه‌جایی قدرت‌ها با زورآزمایی، با خونریزی، با خشونت همراه است، در سال 88 بعضی خطای بزرگی را مرتکب شدند، کشور را در لبه یک چنین پرتگاهی قرار دادند» و اینکه «آن مسئله اصلی این است که جماعتی در مقابل جریان قانونی کشور، به شکل غیرقانونی و غیرنجیبانه ایستادگی و به کشور لطمه و ضربه وارد کردند».

گنجی با اشاره به مواضع هاشمی می‌نویسد: انتخابات فعلی با همان شرایط انتخابات سال 88 برگزار شد حال آن که هاشمی انتخابات اخیر را دموکراتیک‌ترین انتخابات دنیا قلمداد کرده است.

وی ادامه می‌دهد: از نظر رهبری حالا که اثبات شده در سال 88 نیز تقلبی صورت نگرفته، مدعیان تقلب باید پاسخ گویند که چرا به جای رجوع به راهکارهای قانونی به اردوکشی خیابانی دست زده و کشور را متحمل هزینه‌های سنگین کردند؟ و چرا حرف‌های جلسات خصوصی را در فضای علنی نمی‌گویند؟

ایرانی‌ها دیگر امتیاز نخواهند داد آنها فهمیدند آمریکا در پی توافق نیست

کیهان نوشت:یک مقام امنیتی سابق آمریکا، تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره را اقدامی شرم‌آور خواند.

پروفسور پل پیلار از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا که 28 سال از عمر خود را در مسائل امنیتی گذرانده در مقاله‌ای در وب‌سایت نشنال اینترست ولوبلاک نوشت: « برخی مواقع رهبران سیاسی ما شدیدا در جهت خلاف اهداف اعلامی خود اقدام می‌کنند و این موضوع خیلی شرم‌آور است که هر چقدر برای آنها از بی‌نتیجه بودن و مخرب بودن این اقدامات سخن گفته می‌شود باز هم آنها دست از این اقدامات شرم‌آور خود برنمی‌دارند و نمی‌آموزند که مسئولیت شناسانه امور خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اقدام اخیر کنگره آمریکا در تصویب این طرح جدید ضد ایرانی که از واردکنندگان نفت می‌خواهد خرید روزانه نفت از ایران را تا سال دیگر یک میلیون بشکه کاهش دهند می‌نویسد: با تصویب لایحه جلوگیری از اتمی شدن ایران به شماره H.R850آن هم با 400 رای موافق در برابر 20 رای مخالف که در میان سایر فشارها به ایران تلاش می‌کند باقیمانده صادرات نفت ایران را نیز از طریق اعمال فشار به مشتریان برای نخریدن نفت از ایران را به پایان برساند درست با چنین وضعیتی مواجه شده‌ایم.»

او در ادامه با تاکید بر اینکه نمایندگان کنگره راه اشتباه را طی می‌کنند می‌نویسد: تصویب چنین طرح‌ها و لوایحی با نام جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی دقیقا طی کردن مسیری اشتباه است و بوضوح چشم‌اندازهای پدید‌آمده‌ برای دست‌یابی به هرگونه توافقنامه اتمی با ایران را که به مراتب راه مطمئن‌تری برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی است را از بین می‌برد.

پیلار با اشاره به این باور ضمن اشتباه خواندن آن می‌نویسد: خیلی ساده باید بگویم اگر آنها فکر می‌کنند با گذاشتن تحریم روی تحریم می‌توانند ایرانیان را به التماس و رها کردن فعالیت‌های اتمی وادار کنند، تا حالا موفق شده بودند چرا که از خیلی پیشتر کنگره انواع و اقسام تحریم‌ها را علیه آنها اعمال کرده است.

متخصص مسائل امنیتی و اطلاعاتی آمریکا با ذکر اینکه تحریم‌های تازه علیه ایران برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس سنا نیز تصویب شود و سپس به امضای ریاست جمهوری برسد، در بخش دیگری از مقاله خود آورده است: مقامات ایران هیچ انگیزه‌ای برای اعطای امتیاز ندارند مگر اینکه با طرح‌هایی روبرو شوند که امتیازات در نظر گرفته شده در آن مشخصا و به طور شفاف در برگیرنده لغو تحریم‌ها باشد. از این رو این اقدام نمایندگان کنگره برای تهران به عنوان نشانه‌های بیشتری مبنی بر این تلقی خواهد شد که آمریکا در پی توافق نیست و بلکه تنها به دنبال تنبیه بیشتر ایران از طریق اعمال تحریم‌های بیشتر و نهایتا تغییر رژیم است.

پیلار در ادامه با تاکید بر اینکه این اقدام کشتن هرگونه امید برای رسیدن به توافق و گرفتن هرگونه امتیازی از سوی ایران در عرصه هسته‌ای است می‌نویسد: این اقدام همچنین نشانه روشنی از نوعی دشمنی است که می‌تواند هرگونه انگیزه احتمالی ایران برای ساخت سلاح‌هسته‌ای را تشدید کند.

پل پیلار در پایان مقاله خود آورده است که نمایندگان کنگره آمریکا باید از این اقدام خود احساس شرم کنند و ما همه باید از این کار آنها عصبانی باشیم

ماست‌مالی ناشیانه زد و بند با شرکت اماراتی کرسنت

کیهان نوشت : تقلای ناشیانه یک سایت آلوده به مفاسد اقتصادی برای حمایت از عامل انعقاد قرارداد زیانبار کرسنت، قوز بالا قوز شد.

در حالی که بیژن زنگنه در قبال گزارش مستند کیهان درباره نقش وی به عنوان وزیر نفت دولت اصلاحات در انعقاد قرارداد کرسنت و ماجرای نامه اعتراضی دکتر روحانی به خاتمی در این زمینه (سال 81) سکوت کرده، سایت انتخاب ضمن حمله به کیهان نوشت: روزنامه کیهان برای حمله به وزیر احتمالی نفت دولت یازدهم، پرونده خا‌ک‌خورده کرسنت را باز می‌کند تا بلکه پروژه مهندسی کابینه با هدف مشکوکش، محقق شود.

 خبرنگار پایگاه خبری «انتخاب» برای آگاهی از قرارداد کرسنت و ادعای حسین شریعتمداری به تحقیق پیرامون این موضوع پرداخت. فردی آگاه از قرارداد کرسنت که خواست نامش فاش نشود در این رابطه به «انتخاب» گفت: «کرسنت، پروژه انتقال گاز ایران به شارجه و دوبی است. مدیر عامل شرکت شارجه دوبی در سال 1378 به دفتر آقای خاتمی مراجعه می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که این قرارداد بسته شود تا مشکل جزایر سه‌گانه ایران حل شود.»

به گفته این مدیر فعلی صنایع نفت و گاز، «طرفین حدود هفت ماه مذاکرات فنی داشتند و توافقات اولیه حاصل شد؛ ضمن اینکه همزمان یکسری مذاکرات سیاسی نیز در همین رابطه با طرف اماراتی انجام گرفت اما در ادامه کار به دلیل طولانی شدن روند این قرارداد متوقف ماند.»

انتخاب همچنین با حمله به مدیر مسئول کیهان مدعی شد کیهان در پی تسویه‌حساب سیاسی است.

درباره این ادعای سایت انتخاب باید گفت؛ اولاً تعلیق قرارداد به خاطر اعتراض نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی بود. ثانیاً طبق ادعای انتخاب دولت اصلاحات، برای جلب نظر دولت فسقلی امارات اقدام به دادن رشوه قرارداد گاز 25 ساله آن هم چهارده برابر زیر قیمت روز جهانی کرده است!

 یعنی دولت وقت این قدر ضعیف و بیچاره تلقی شده است؟ ثالثاً برخلاف این ادعا و طبق اسناد و مدارک موجود، نه پای مصالح سیاسی و ملی بلکه پای چند فقره رشوه بزرگ مالی میان چند دلال و برخی مقامات وقت وزارت نفت در میان بوده و به همین دلیل نیز برخی مقامات دولت وقت و دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی (دکتر روحانی) شاکی ماجرا بوده‌اند.

 آیا از نظر گردانندگان سایت انتخاب که اقدام به انتشار ناشیانه این مطلب سفارشی کرده‌اند با دولت وقت درگیری داشته و دنبال تسویه حساب سیاسی بوده‌اند؟!

یادآور می‌شود سایت انتخاب نسخه اینترنتی روزنامه انتخاب می‌باشد که قریب یک دهه پیش منتشر می‌شد و یکی از مراکزی بود که از عطایای خاصه مفسد اقتصادی آن روزگار- شهرام جزایری- برخوردار شد!

این نکته هم گفتنی است که جزایری ضمن آلوده کردن چهره‌های سیاسی و مطبوعاتی و پارلمانی به انواع هدایا و بخشش‌های صدها میلیون تومانی، شماری از آنها را به سفر دوبی نیز برده بود.

 مالزی متهم ایرانی را به آمریکا تحویل نداد

آرمان نوشت: شنیده شد که دادگاه عالی مالزی با صدور حکمی به آزادی یک زندانی که گفته شده فرزند یکی از مقام‌های پیشین ایران است رای داده و از استرداد وی به آمریکا جلوگیری کرد، این درحالی است که وی پس از جلسه دادگاه توسط ماموران اداره مهاجرت مالزی بار دیگر بازداشت شد. سجاد فرهادی 34 ساله فردی است که دولت آمریکا او را به 30 مورد نقض تحریم تجاری علیه ایران متهم کرده و از یک سال و نیم پیش در مالزی زندانی شده است.

 آخرین جلسه دادگاه متهم برگزار شد و قاضی ضمن صدور دستور آزادی وی، دستور دادگاه پیشین مبنی بر استرداد او به آمریکا را لغو کرد. پس از قرائت حکم دادگاه و آزادی متهم که خوشحالی بسیار زیاد همسر و دیگر اعضای خانواده او را در پی داشت، ماموران اداره مهاجرت مالزی بار دیگر وی را بازداشت کردند و این موضوع مشاجره وکیل مدافع و وکیل فدرال را در پی داشت.

مشخص شدن محل نگهداری دیپلمات ایرانی در صنعا

آرمان نوشت : شنیده شد که یک سایت خبری یمنی از کشف محل نگهداری دیپلمات ایرانی ربوده‌شده در صنعا خبر داد. سایت خبری صنعا تایمز به نقل از یک منبع خبری از کشف محل نگهداری دیپلمات ایرانی ربوده‌شده در صنعا خبر داد اما اعلام کرد که این اطلاعات از سوی منابع رسمی تائید نشده است.

 این سایت اعلام کرد که یکی از خبرنگارانش در استان مآرب یمن به نقل از یک منبع که خواست نامش فاش نشود و تنها اعلام کرده که از منابع نزدیک به ربایندگان است، گفت که نوراحمد نیکبخت، وابسته اداری سفارت ایران در یمن در منطقه‌ای در نزدیکی شهر مآرب نزد یک گروه مسلح که به نظر می‌رسد به شبکه القاعده گرایش داشته باشند، نگهداری می‌شود.

عربستان مانع عبور هواپیمای عمر البشیر به سوی ایران

آرمان نوشت : شنیده شد که شبکه اسکای‌نیوز عربی از ممانعت ریاض از عبور هواپیمای حامل عمر البشیر از فراز آسمان ‌عربستان خبر داد. شبکه اسکای‌نیوز عربی اعلام کرد: هواپیمای حامل عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان که راهی تهران بود تا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری ایران شرکت کند، اجازه عبور از حریم هوایی عربستان سعودی را پیدا نکرد. هنوز دلیل این اقدام عربستان، و یا موضع‌گیری رسمی این کشور مشخص نیست اما اسکای‌نیوز عربی تاکید کرد که هواپیمای حامل عمر البیشر به ناچار مسیر خود را برای رفتن به ایران تغییر داد.

مناظره‌ها از سر گرفته می‌شود

آرمان نوشت : شنیده شد که مرتضی حیدری از اجرای برنامه «مناظره» در موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... در روزهای جمعه با درنظر گرفتن خط قرمزهای باز در آن خبر داد. مهر نوشت؛ مرتضی حیدری با اعلام این خبر افزود: این برنامه که قرار است هر عصر جمعه به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شود، مناظره‌ای درباره موضوعات روز جامعه در حوزه‌های مختلف سیاست، اقتصاد و اجتماع خواهد بود.

وی ادامه داد: هر برنامه به صورت موردی به یکی از این موضوعات اختصاص خواهد یافت و تلاش ما این است که در برنامه همه کسانی که در حوزه موردنظر صاحب‌نظر یا ذی‌نفع هستند مثل نمایندگان صنوف مختلف، دولت، دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها و ... شرکت کنند و حتی قرار است قشرهایی از مردم در استودیوی برنامه حضور داشته باشند.

مجوز واردات خودرو برای 13 دیپلمات

شنیده شد که بر اساس موافقت وزیران، خودروهای ۱۳ دیپلمات ایرانی مجوز ورود و ترخیص بدون رعایت ضوابط فنی واردات خودرو، مصوب دولت در سال ۱۳۸۲ را پیدا کرده‌اند. خراسان نوشت؛ بر اساس موافقت وزیران عضو کمیسیون ماده 1 آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات که طی روزهای اخیر توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده، خودروهای 13 دیپلمات ایرانی مجوز ورود و ترخیص بدون رعایت ضوابط فنی واردات خودرو مصوب دولت در سال 1382 را پیدا کرده‌اند.

صدور حکم پرونده بانک آریا

شنیده شد که یک منبع آگاه از صدور حکم دادگاه برای متهمان پرونده بانک آریا خبر داد. فارس نوشت؛ این منبع خبری گفت: آخرین جلسه دادگاه بانک آریا در تیرماه و بنابر درخواست نماینده دادستان جهت رسیدگی به موارد مطروحه در لایحه دفاعیه یکی از متهمان برگزار شد.

وی افزود: رأی صادره برای پرونده بانک آریا در مرحله تایپ قرار دارد و به زودی به متهمان ابلاغ می‌شود. اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بانک آریا 31 اردیبهشت به ریاست قاضی احمدزاده و در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار شد. مه‌آفرید امیر خسروی متهم ردیف اول پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی در پرونده بانک آریا هم به‌عنوان متهم ردیف اول شناخته شده بود.

دستگیری یک ایرانی در قطر

آرمان نوشت : شنیده شد که مطبوعات قطر نوشته‌اند: یک شهروند ایرانی که به نام و مشخصات او اشاره‌ای نشده به هنگام ورود به قطر، در بندر دوحه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. عصر ایران نوشت؛ این ایرانی دو کارتن خرما به همراه خود داشته که در بازرسی از آنها، ادوات سحر و جادو کشف شده‌ است. این ایرانی هم در واکنش گفته که از محتوای این دو کارتن خبر نداشته و یکی از دوستان وی درخواست انتقال این دو بسته را داشته است.

دولت دهم هنوز استخدام می‌کند

آرمان نوشت : شنیده شد که علیرغم به پایان رسیدن عمر دولت دهم؛ انتصابات عجولانه در شرکت‌های تحت پوشش شستا همچنان ادامه دارد. جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود در ادامه نوشت: در این راستا افرادی فاقد صلاحیت و تجربه از منسوبین و اطرافیان مدیران فعلی شستا به عنوان مدیر عامل برای شرکت پرسود انتخاب می‌شوند، تا دولت جدید در مقابل کار انجام شده قرار گرفته و نفوذ جریان انحرافی در شرکت‌های مهم صنعتی تا مدت‌ها در ساختار اقتصادی ادامه‌دار باشد. در صورت عدم دقت در انتصابات انجام شده در هفته‌های اخیر، احتمال می‌رود این روند بتواند ضربه‌ای اساسی به شرکت‌ها و موسسات و درآمدهای شستا در دولت جدید وارد نماید.

اعتراض حدادیان و ارضی به رای دادگاه

آرمان نوشت : شنیده شد که وکیل سعید حدادیان و منصور ارضی اعلام کرد: 30 مردادماه دادگاه تجدید نظر پرونده مداحان تهرانی برگزار می‌شود. فرهاد شهبازوار می‌گوید: چند نکته است که باید رسانه‌ها به آن دقت کنند. اول اینکه مبلغ جریمه و محکومیت سعید حدادیان 405 هزار تومان بوده و عدد 50 هزار تومان صحیح نیست.

دوم آنکه دولت مهرورزی که شخص رئیس‌جمهور گفته از کسی گلایه نداریم و شکایت نکردیم درست از آب در نیامد و آقای مشایی کلی شکایت کرده اند. وی افزود: در مورد پرونده این دو مداح تهرانی باید گفت که بعد از حکم دادگاه بدوی یک بار تجدید نظر برگزار شد ولی به دلایلی مستشار نیامد و دادگاه به تعویق افتاد. حالا قرار بعدی روز 30 مردادماه است. البته در این دادگاه ما هم به حکم سعید حدادیان اعتراض کردیم و مشایی هم به حکم حاج منصور ارضی اعتراض کرده است.

هشدار درباره صدور مجوز برای یک مدیر اقتصادی

خراسان نوشت: بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، یکی از مسئولان عالی رتبه اجرایی طی هفته های گذشته ابلاغیه ای را به یکی از وزارتخانه های اقتصادی ارسال کرده که بر اساس آن اشتغال به کار آقای "م" از مدیران مهم این وزارتخانه که به مرز بازنشستگی رسیده است از تاریخ 31 مرداد سال جاری به مدت 1 سال مجاز خواهد بود و این موضوع در حالی است که تاریخ صدور حکم اشتغال مجدد این فرد، چند هفته پس از پایان فعالیت دولت دهم است.

دستور دولت درباره تبعیض حقوق کارمندان یک وزارتخانه

خراسان نوشت: پس از اعلام گزارش های دستگاه های مسئول درباره تفاوت حقوق کارمندان وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از ادغام دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی، یک مسئول ارشد دولتی با ارسال ابلاغیه ای به دستگاههای مسئول، اعلام کرده که به منظور ایجاد هماهنگی و یکسان سازی در حقوق و مزایای کارمندان رسمی و پیمانی وزارتخانه مذکور، تفاوت حقوق کارمندانی که دریافتی کمتری دارند با دیگر کارمندان باید در اسرع وقت برطرف شده و حقوق و مزایای افراد یکسان شود.

با اظهار ندامت فاطمه رجبی، موسویان گذشت کرد

تهران امروز نوشت : وکیل مدافع سیدحسین موسویان گفته که پرونده شکایت موکلش از فاطمه رجبی به اتهام افترا و نشر اکاذیب به علت اظهار ندامت متهمه در دادگاه و گذشت شاکی، مختومه شده است.سیدمحمود علیزاده طباطبایی به ایسنا گفته: به‌دنبال اظهارات کذب و خلاف واقع خانم فاطمه رجبی نسبت به موکل آقای دکتر سیدحسین موسویان در سال ۱۳۸۷ و متهم کردن موکل به جاسوسی در رسانه‌های عمومی، شکایتی مبنی بر افترا و نشر اکاذیب از خانم فاطمه رجبی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران تقدیم شد.

وی گفته: بعد از گذشت پنج سال بالاخره شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه قرار مجرمیت صادر کرد و کیفرخواست خانم فاطمه رجبی به اتهام افترا و نشر اکاذیب به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی جزایی تهران ارسال شد. علیزاده گفته: جلسه رسیدگی به این پرونده با حضور خانم فاطمه رجبی به عنوان متهم و آقای دکتر الهام به عنوان وکیل و همسر وی، اینجانب و آقای هوشنگ پوربابایی به عنوان وکلای سیدحسین موسویان برگزار شد.

حساب‌ بانکی‌ دانشگاه‌ احمدی‌نژاد‌ به‌ نام‌ کیست؟

تهران امروز نوشت : بعضی از کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از واریز پول به حساب دانشگاه ایرانیان را منتشر کرده‌اند. تصاویری که یک نکته جالب دارد.به گزارش مهر، اعلام شماره حساب بانکی برای واریز کمک‌های مردمی. این، آخرین اقدام خبرساز محمود احمدی‌نژاد قبل از تحویل دفترکار ریاست‌جمهوری بود که رئیس دولت دهم در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود به آن اشاره کرد.

به فاصله چندساعت پس از اعلام این شماره حساب، بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با اعلام پرداخت مبلغی به حساب این دانشگاه، عکسی از سند پرداختی خود را هم در صفحه‌های شخصی شان منتشر کردند.اما نکته جالب این تصاویر، نام صاحب شماره حساب اعلام شده دانشگاه ایرانیان توسط احمدی‌نژاد بود که به اسم مهندس بقایی و شریک، بابت دانشگاه ایرانیان - دکتر محمود احمدی‌نژاد- است

جمع‌آوری برخی اسناد، یک روز مانده به پایان دولت!

تهران امروز نوشت : یک منبع مطلع به سایت خبری «تیک» گفته: در دو سه روز مانده به پایان دولت، تلاش‌هایی برای جمع‌آوری و حذف برخی اسناد و مدارک در دفتر رئیس‌جمهور سابق (احمدی‌نژاد) مشاهده شده است.وی گفته: مسئولان این دفتر از کارمندان خود خواسته بودند مدارک مذکور را از به یک «هارد» دیگر انتقال دهند.

این منبع مطلع گفته: البته مقاومت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است، اما مشخص نیست آیا مدارک و اسناد مورد اشاره از دفتر رئیس‌جمهور بیرون برده شده یا خیر! پیش از این، سایت «انتخاب» مدعی شده بود که کامیون‌های مستقر در دفتر رئیس‌جمهور، درصدد تخلیه هدایای خارجی رئیس جمهور از موزه سعدآباد هستند.

هدیه رهبری به دولت یازدهم

تهران امروز نوشت : روزنامه اطلاعات در مطلبی به قلم محمد متین نوشته:دکتر روحانی پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات بلافاصله به دیدار مقام معظم رهبری شتافت و براساس آنچه که رئیس دفتر مقام معظم رهبری که در آن ملاقات حضور داشته، نقل کرده است، دکتر روحانی در آن ملاقات از مقام معظم رهبری سه درخواست داشته است.

 ایشان سه درخواست دکتر روحانی در آن ملاقات با رهبری را «هدایت، حمایت و دعای رهبری» اعلام و تاکید می‌کند: دکتر روحانی از رهبری خواست تا با رهنمودها و راهنمایی‌ها هر جا که لازم دانستند،‌ هدایت و حمایت خود را از دولت جدید دریغ نورزند و برای وی در پیمودن این مسیر خطیر دعا نمایند.» از جانب دیگر ملاحظه نوع اظهارات و بیانات مقام معظم رهبری پس از برگزاری انتخابات به خوبی موید ابراز اطمینان ایشان به درستی جهت‌گیری ملت در انتخابات اخیر و گویای حمایت امید بخش معظم له از دولت جدید است.

رویترز: احتمالا ایرانی‌ها یک انگلیسی را ربوده‌اند

تهران امروز نوشت : یک منبع آگاه در دولت انگلیس گفت که احتمالا ایرانی‌ها یک شهروند انگلیسی را در شهر دوبی ربوده‌اند.به گزارش رویترز، یک منبع دولتی در لندن گفته که انگلیس، احتمالات درباره اینکه یک شهروند ایرانی تبار انگلیس در شهر دوبی توسط عناصری در ایران ربوده شده است را جدی می‌گیرد.

براساس ادعای لندن، این شهروند ایرانی تبار انگلیسی به نام «عباس یزدی» در روز 25 ژوئن گذشته در دوبی ناپدید شده است.وزارت خارجه انگلیس هم اعلام کرده که در این باره، در ارتباط دائمی با مقامات دوبی و ایران است و خدمات کنسولی را به خانواده یزدی در دوبی ارائه می‌کند.سخنگوی وزارت خارجه انگلیس هم گفته: از مقامات ایرانی خواسته‌ایم هر گونه اطلاعاتی را درباره مکان آقای یزدی دارند ارائه کنند.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس هم در مکالمه تلفنی اخیر خود با همتای ایرانی‌اش علی‌اکبر صالحی، موضوع ناپدیدشدن یزدی را مطرح کرده است.همسر یزدی گفته است که شوهرش یک بازرگان و سرمایه‌گذار 44 ساله است. او همچنین مدعی شده که همسرش از دوران کودکی یکی از دوستان نزدیک فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

برنامه مشایی برای آینده

تهران امروز نوشت : اسفندیار رحیم‌مشایی مشاور ارشد و رئیس دفتر سابق رئیس‌جمهور سابق در گفت‌و‌گو با فارس درباره اینکه برنامه شما از یک‌شنبه همزمان با اتمام دولت دهم چیست؟، گفته: ما به دفتر رئیس‌جمهور دهم می‌رویم، ایشان دفتر دارد و بنده بازهم رئیس‌دفتر آقای احمدی‌نژاد هستم.

وی با بیان اینکه بنده در هیات امنای دانشگاه ایرانیان هستم، گفته: راه‌اندازی دانشگاه برنامه ماست.مشایی درباره برنامه‌ریزی برای انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۹۶ گفت: ۴ سال دیگر چه کسی می‌داند که چه اتفاقی می‌افتد و چه کسی می‌داند که زنده است.مشایی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود شما در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری با ۱۱ رای منفی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اید، چرا اعتراض نکردید، گفته: یعنی همه به بنده رای منفی داده باشند؟ خیر، این خبر درست نیست.

سولانا اصرار داشت مرا ببیند

تهران امروز نوشت : علی‌اکبر ولایتی دیدار دیروزش با خاویر سولانا را یک تجدید دیدار اعلام کرد.به گزارش تسنیم، ولایتی صبح دیروز پس از دیدار با خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شده بود، گفته: من و آقای سولانا سابقه طولانی دوستی داریم و از زمانی که ایشان وزیر خارجه اسپانیا بود، در آن زمان به دلیل حضورش در سمت سیاست خارجه اسپانیا و بنده در سیاست خارجه ایران، رابطه ایران و اسپانیا رابطه خوبی بود.

ولایتی گفته: سولانا به محض ورود به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور از طریق وزارت خارجه درخواست ملاقات با من را داشت و اصرار کرد که بنده را ملاقات کند.ولایتی گفته: در این دیدار ضمن یادآوری روزهای گذشته، گزارشی نیز از گفت‌وگوی هسته‌ای سولانا با آقای لاریجانی در زمان حضور وی در شورای عالی امنیت ملی ارائه کرد؛ در واقع این دیدار، یک تجدید دیدار بود.

تحلیل نیویورک تایمز از سخنان روحانی

تهران امروز نوشت : به گزارش نیویورک‌تایمز، حسن روحانی رئیس‌جمهور جدید ایران روز شنبه در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری بر تلاش برای بهبود اقتصاد ایران تاکید کرد و قول داد برای رفع «تحریم‌های ظالمانه» با جهان خارج کار کند.در شرایطی که تحریم‌های بین‌المللی به خاطر برنامه هسته‌ای، اقتصاد ایران را تحت فشار قرار داده، رهبرمعظم ایران و رئیس‌جمهور جدید در سخنان خود بر بهبود اقتصاد تحت فشار این کشور تاکید کردند. نیویورک تایمز نوشته:روحانی در این مراسم گفت: «مردم خواستار تغییر و بهبود در شرایط زندگی خود هستند، آنها زندگی بهتری را می‌خواهند.»

 روحانی پیش از این نیز از تعامل با جهان، به‌‌ویژه غرب و احتمالا آمریکا صحبت کرده بود و بر این اساس کارشناسان سیاست خارجی تغییر در روابط ایران و غرب را که طی چند سال اخیر به سردی گراییده بود پیش‌بینی می‌کنند.با این حال نیویورک تایمز گزارش داده که برخی افراد نزدیک به حلقه رئیس‌جمهور تاکید کرده اند: «تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ما را مجبور به دادن امتیاز هسته‌ای نخواهد کرد. ابتدا جدیت طرف مقابل را بررسی می‌کنیم، تا زمانی که حرکتی جدی، عینی و فعال برای تعامل مشاهده نکنیم، متقاعد نخواهیم شد.»

نظر را نمی‌سوزانیم

تهران امروز نوشت:غلامعلی حدادعادل در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه شما همواره از تلاش‌های آقای حسینی به عنوان وزیر ارشاد تقدیر می‌کردید، آیا توصیه‌ای در ادامه مسیر به وزیر ارشاد دولت یازدهم دارید، گفته: توصیه من به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آینده این است که سعی کند کارهای مثبتی که در دوره پیش از ایشان شده حفظ کند، کارهایی هم اگر انجام نشده اضافه کند.وی درباره اینکه وزیر ارشاد دولت یازدهم چه اولویت‌ مهمی را باید مدنظر قرار دهد، آن را منوط به نظر وزیر دولت روحانی دانسته و گفته: توجه به فرهنگ اسلامی _ ایرانی توصیه بنده است. حدادعادل درباره «علی جنتی» گزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته: نظرمان را در مجلس می‌گوییم، نظر را نمی‌سوزانیم.

جوان ترین و پیر ترین وزیر پیشنهادی روحانی

جمهوری اسلامی نوشت : میانگین سنی وزرای معرفی شده توسط دکتر روحانی به مجلس شورای اسلامی 58 سال است. کم سن‌ترین فرد معرفی شده، طیب نیا وزیر پیشنهادی اقتصاد با 53 سال و مسن‌ترین فرد، نعمت زاده وزیر پیشنهادی صنعت با 68 سال می‌باشد. روحانی اولین رئیس جمهوری است که فهرست اعضای پیشنهادی کابینه خود را همزمان با مراسم تحلیف به مجلس ارائه کرده است.

کشف قدیمی‌ترین نسخه انجیل در ترکیه

جمهوری اسلامی نوشت : قدیمی‌ترین نسخه انجیل در تاریخ که رسالت پیامبر اسلام(ص) را بشارت می‌دهد در ترکیه پیدا شد. انجیل "برنابا" که قدمتی بیش از 1800 سال دارد در یکی از روستاهای ترکیه پیدا شده و اکنون در اختیار کارشناسان ترک برای تحقیق و بررسی دقیق قرار دارد. خبر پیدا شدن این انجیل که دارای 45 آیه بشارت درباره پیامبر گرامی اسلام است، موجب واکنش سریع واتیکان شد و مبلغ هنگفتی برای تصاحب آن از سوی واتیکان به ترکیه پیشنهاد شد اما ترک‌ها با این پیشنهاد مخالفت کردند.

واکنش سخنگوی کاخ سفید نسبت به اظهارات روحانی در روز تحلیف

جمهوری اسلامی نوشت : عصر دیروز بلافاصله پس از اظهارات دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور جدید درباره اینکه قدرت‌های غربی باید با زبان تکریم با ایران سخن بگویند نه تحریم، سخنگوی کاخ سفید گفت: "اگر دولت جدید تهران بطور جدی و اساسی به نگرانی‌های جامعه جهانی درباره برنامه هسته‌ای پاسخ دهد آمریکا آماده تعامل با ایران است."آقای روحانی در مراسم تحلیف گفته بود: "این ملت را نمی‌توان با تحریم به تسلیم واداشت و یا به جنگ تهدید کرد. با صراحت می‌گویم اگر پاسخ مناسب می‌خواهید، نه با زیان تحریم بلکه با زبان تکریم با ایران سخن بگویید."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها