مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال افزایش تحریم ایران

رویترز از به رای گذاشته شدن لایحه تشدید تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران در جلسات این هفته مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۰۷۳

به گزارش فارس و به نقل از رویترز، تصویب این لایحه به کاهش بیشتر صادرات نفت ایران منجر خواهد شد.

به گفته یک نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان که اکثریت مجلس را تشکیل می‌دهند چهارشنبه(امروز) لایحه‌ای را به رای خواهند گذاشت که هدفش کاهش روزانه یک میلیون بشکه صادرات نفت ایران در طول یک سال است.

براساس این گزارش، احتمالا این لایحه براحتی در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود، اما بدون تصویب سنا بلافاصله به قانون تبدیل نمی‌شود. کمیته بانکداری سنا نیز باید نسخه موردنظر خود را درباره این لایحه تا ماه سپتامبر ارائه کند.

به نوشته رویترز، تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان شکاف میان نمایندگان کنگره و کاخ سفید را در زمینه تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران افزایش خواهد داد.

در حالی که تعدادی از نمایندگان آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ای هستند، اما دولت باراک اوباما هفته گذشته بخش کوچکی از این تحریم‌ها را لغو کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه گذشته، فهرست داروهایی را که می‌تواند به ایران صادر شود، گسترش داد.

فایننشال‌تایمز: تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران متوقف شود

در همین حال سرمقاله روزنامه «فایننشال‌تایمز» به کشورهای غربی توصیه کرده است فعلا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کرده و از فرصت به وجود آمده، استفاده کنند.

به گزارش فارس، در این یادداشت آمده است: اکنون زمان آن است که آمریکا با دیپلماسی خلاق، با ایران تعامل کند. دیپلماسی خلاقانه‌ای که سه شاخصه کلیدی دارد؛ اول آن که آمریکا باید در مقابل افزایش تحریم‌های اقتصادی ایران مقاومت کند. تحریم‌های کنونی برای آن که ایران را به بازنگری جدی در سیاست‌هایش وادار کند، کافی است. طرحی که اکنون در کنگره در دست بررسی است و از ابتدای سال آینده تحریمی تکمیلی بر صنعت نفت ایران اعمال می‌کند، اقدامی اضافی است. باید از تصویب چنین قانونی جلوگیری شود.

سرمقاله فایننشال تایمز در توصیف شاخصه دوم آورده است: آمریکا و متحدانش باید در پیشنهاد کنونی خود به ایران بازنگری کنند.

این یادداشت در توضیح سومین شاخصه دیپلماسی فعال در قبال ایران آورده است: اکنون زمان آن فرارسیده که آمریکا و ایران مذاکراتی دوجانبه را آغاز کنند. فراتر از مذاکراتی که ایران با شش کشور از جمله روسیه و چین انجام داده است. اکنون بهترین زمان برای تماس دیپلماتیک بین واشنگتن و تهران است. آمریکا باید از این فرصت برای رفع دغدغه‌های امنیت منطقه‌ای از جمله موضوع سوریه، استفاده کند. البته بحث هسته‌ای و توافق در آن نباید مشروط بر پیشرفت این مذاکرات دوجانبه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها