چهار هفته در فرودگاه مسکو

پوتین «اسنودن» را به اوباما می‌دهد؟

اسنودن با افشاگری‌هایی که علیه حاکمیت ایالات متحده کرده اکنون آواره شده است.وی از زمان ورود به روسیه در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می‌برد و اکنون پس از گذشت چند روز پوتین از او خواسته است که خاک کشورش را ترک کند.
کد خبر: ۵۸۰۵۷۰
پوتین «اسنودن» را به اوباما می‌دهد؟

به گزارش جام جم آنلاین اسنودن که افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکاست باعث خشم و نگرانی دولتمردان کاخ سفید شده است به گونه‌ای که از کرملین خواسته‌اند اسنودن را به آمریکا تحویل دهد.

اگر او به کشورش بازگردانده شود چه سرنوشتی در انتظار او خواهد بود؟ زندان،اعدام یا شاید هم به گوانتانامو فرستاده شود و همان رفتاری که آمریکایی‌ها با اسیران گوانتانامو می‌کنند با او هم انجام دهند.

اکنون کسی نمی‌داند سرنوشت «اسنودن» چه خواهد بود اما افشاگری‌های او رسوایی بزرگی را برای آمریکا به همراه اشته است.

این رسوایی شاید در افکار عمومی جهان بازتاب گسترده داشته است، اما با توجه به سلطه عمیق بر رسانه‌های آمریکایی اخبار مرتبط با اسنودن بدون شک وارونه جلوه داده و از او در خاک آمریکا به عنوان یک دشمن و خائن نام برده می‌شود.

اکنون که ولادیمیر پوتین خواستار خروج اسنودن از روسیه شده است،آیا درخواست‌ها و فشارهای آمریکا باعث این تصمیم شده یا معامله‌ای پشت پرده انجام شده است؟ نکته مهم این است که پوتین نمی‌خواهد اسنودن را به اوباما تحویل دهد.

کارشناسان سیاسی و اطلاعاتی اعتقاد دارند ادوارد اسنودن یک گوهر و جواهری ناب و کم یاب است که اکنون در دست روسیه قرار دارد و این کشور می‌تواند با استفاده از اطلاعات محرمانه و فوق محرمانه او برگ برنده‌ای را داشته باشد.

برخی دیگر از کارشناسان اطلاعات و امنیت و سیاسی هم اعتقاد دارند که اسنودن اطلاعات به درد بخوری برای روسیه ندارد و همین موضوع باعث شده است تا روسیه از او بخواهد که کشور را ترک کند.

اما نکته جالب و مهم این درخواست در اینجاست که پوتین قصد ندارد اسنودن را تحویل آمریکا بدهد و همین موضوع نشان می‌دهد که روس‌ها به درخواست‌های مکرر و اصرارهای آمریکایی‌ها دهن کجی کرده‌اند.

البته این برای آمریکایی‌ها هم سنگین و هم گران تمام خواهد شد. باید منتظر بود و دید که ابعاد تازه‌ای از این ماجرای جاسوسی روشن خواهد شد یا نه؟

اما پوتین خوب می‌داند که روابط روسیه و آمریکا فراتر از «اسنودن» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
اكبر جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
۰
۰
بهتر است پوتین اسنودن را با سوریه معامله كند.
عباس
Netherlands
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
۰
۰
اسنودن بزرگترین اشتباه ش رفتن به روسیه بود ، هیچگاه روی قول روسها نباید حساب باز كرد ، برای روسیه فقط منافع شخصی مهم است ، روسیه همه چیز را در پول می بیند ، بیش از ۲۰ سال است كه می خواهند یك نیروگاه اتمی بوشهر را رسما تحویل ایران دهند ، مسخره كردند ، سر سوریه هم اگر مبلغ بالا پیشنهاد شود حاضر است سوریه هم به امریكا و ناتو واگذار كند ، دوستی روسها مثل دوستی خاله خرسه است . اسنودن باید به چین پناهنده می شد زیرا چینی ها بسیار پایبند دفاع از حق هستند و پای قول خود تا آخر می ایستند

نیازمندی ها