دو مرد شیاد که با معرفی خود به‌عنوان چوپان و ارسال پیامک در ارتباط با فروش سکه‌های طلا ‌که از مزرعه‌شان به دست آورده، مردم را فریب داده و میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده‌اند، تحت تعقیب پلیس خمین قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۶۹۴۰۷
چوپان‌های دروغگو گنج می‌فروختند

متهمان به بهانه فروش سکه‌های طلا، خریداران را به یک روستا کشانده و به جای سکه طلا، کیسه‌ای پر از سکه تقلبی به آنها می‌دادند.

به گزارش جام‌جم مجید حدادی، دادستان شهرستان خمین در این باره گفت: چندی پیش زن وکیلی با حضور در دادسرای خمین از دو مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، یک مرد روستایی پیامکی به وی ارسال و عنوان کرده هنگام کشاورزی در مزرعه‌اش یک کوزه پر از سکه طلا پیدا کرده و قصد فروش داشته که پس از استخاره، تصمیم گرفته اتفاقی با وی تماس بگیرد و ماجرا را برایش بازگو کند تا در صورت تمایل، سکه‌ها را با قیمت کمی به وی بفروشد.

وی افزود: در ادامه مشخص شد،زن وکیل با فرستنده پیامک تماس گرفته و با وی قرارملاقات گذاشته و پس از دیدن یک نمونه سکه طلا و اطمینان از واقعی بودن آن، تصمیم به معامله با وی گرفته است.

کلاهبرداری 40 میلیون تومانی

دادستان خمین یادآور شد: شاکی غافل از نقشه متهم، طبق قرار به یکی از روستاهای مجاور در جنوب خمین رفته و در آنجا با مرد چوپان و دوست وی ملاقات می‌کند. آنها با فریب زن وکیل، 40 میلیون تومان از وی می‌گیرند و کیسه‌ای حاوی سکه طلای تقلبی به وی تحویل می‌دهند.

وی گفت: اما زن وکیل پس از بازگشت به تهران و نشان دادن سکه‌ها به چند طلافروش، متوجه می‌شود سکه‌ها تقلبی است.

هویت متهمان قلابی بود

با طرح این شکایت، تحقیقات برای دستگیری دو مرد کلاهبردار آغاز و معلوم شد، شماره تلفنی که متعلق به مرد کلاهبردار و همدستش بوده، خاموش است و آنها با ارائه مدارک جعلی به یک مغازه‌دار، آن را خریده‌اند.

حدادی یادآور شد: در حالی که تحقیقات برای یافتن این دو کلاهبردار فراری ادامه داشت، افراد دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس و دادسرا از دو مرد چوپان به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

افراد دیگر در دام چوپان‌های کلاهبردار

در تحقیق از این افراد نیز معلوم شد، آنها به شیوه‌ای مشابه در دام دو مرد شیاد گرفتار شده و در قبال خرید سکه‌های تقلبی، از 10 تا 50 میلیون تومان پرداخت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با جمع‌بندی اطلاعات و چهره‌نگاری رایانه‌ای از دو متهم فراری، مشخص شد تصاویر متعلق به همان دو چوپان قلابی است که ماموران در تعقیب آنها هستند.

زنگ خطری برای مردم

دادستان شهرستان خمین با هشدار به مردم، از آنها خواست به چنین پیامک‌هایی توجه نکنند، زیرا افراد کلاهبردار با این ترفند قصد فریب و کلاهبرداری از آنها را دارند و به محض دریافت چنین پیامک‌هایی، موضوع را به پلیس یا مراجع قضایی اطلاع دهند.

حدادی از فروشندگان سیمکارت‌های تلفن همراه نیز خواست قبل از فروش سیمکارت، مدارک شناسایی معتبر از خریداران دریافت کنند.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مجتبی فصیحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
۰
۰
بنده هم در سال 88 گرفتار این افراد شده و مبلغ 200.000.000 ریال مورد كلاهبرداری قرار گرفتم و و سكه تقلبی را باینجانب داده اند خواهشمند است برای شناسائی آنها مرا یاری كنید محلی كه از من كلاهبرداری كردند در دزفول بوده و خود را چوپان معرفی كردن شكایت نمودم ولیكن نیروی انتظامی و آگاهی آنجا تا كنون هیچگونه اقدامی صورت نداده اند.
سید موسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
۰
۰
با سلام امروز با من تماس گرفتن منم سركارشون گذاشتم شماره كه با من تماس گرفتن .... البته من سریعا با اداره اطلاعات تماس گرفتم البته من این شماره رو دادم كه ادراه اگاهی خمین پیگیر ماجرا باشه . با تشكر
بچه مسلمون
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
۰
۰
سلام دیروز 94/04/13 از شماره 09160306770 پیامكی با محتوای كوزه طلا پیدا كردم در یكی از روستاهای خمین خواستی بیا ببین نصف نصف من هم اول فكر كردم شاید یك دوست باشد و میخواد شوخی كنه بعد خودش زنگ زد نصیحتش كردم گفتم اگر راست میگی قرآن ائمه را كه قسم دادی و مسلمانی استفاده از اینها حرامه برو بده تحویل میراث فرهنگی یه چیزی هم بهت میدهند سریع قطع كرد!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها