خرده روایت​های عجیب اما واقعی از زندگی خیرین مدرسه ساز

تاجری که در گمنامی 452 مدرسه ساخت

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد:

احداث 90 هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در سال های پس از پیروزی انقلاب تاکنون 90 هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.
کد خبر: ۵۶۳۳۴۰
احداث 90 هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز

مرتضی رئیسی در حاشیه پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی گفت: پس از انقلاب 485 هزار کلاس درس در کشور احداث شده که از این تعداد حدود 20 درصد معادل 90 هزار کلاس درس توسط نیکوکاران مدرسه ساز ساخته شده است.

وی افزود: با ساخته شدن این تعداد کلاس درس، حدود 2.5 میلیون دانش آموز در این فضاها مشغول به تحصیل شده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: با وجود تلاش های انجام شده توسط خیرین و آموزش و پرورش هنوز هم چهار میلیون مترمربع از فضای آموزشی کشور تخریبی بوده و در برابر حوادث طبیعی نظیر زمین لرزه بسیار آسیب پذیر هستند.

به گفته وی، در طی هشت سال گذشته دولت و مجلس برای حمایت از ساخت و مقاوم سازی مدارس اقدامات ارزنده ای انجام داده و بیش از هشت هزار و 200 میلیون تومان در دولت های نهم و دهم برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هزینه شده است.

رئیسی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر تلاش فرهنگی خیرین مدرسه ساز در کشور گسترده تر و عمیق تر شده، افزود: در حال حاضر مجمع خیرین مدرسه ساز در 31 مرکز استان و 400 شهرستان راه اندازی شده و مشغول فعالیت است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به وجود شش هزار و 800 طرح نیمه تمام آموزش و پرورش کشور خبر داد و گفت: با پیشنهاد دولت که در بودجه 92 نیز به تصویب می رسد، تمامی این پروژه های نیمه تمام با مشارکت خیرین مدرسه ساز به اتمام خواهد رسید.

پانزدهمین جشنواره کشوری نیکوکاران مدرسه ساز عصر پنجشنبه با شرکت 300 تن از مدرسه سازان خیر از سراسر کشور به مدت یک روز در اسفراین برگزار شد.

در آیین پایانی این جشنواره از 30 تن از نیکوکاران شاخص خراسان شمالی در بخش مدرسه سازی با اهدای تندیس جشنواره قدردانی و تجلیل شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها