با هدف مقابله با سرخک

نسخه بدون درد واکسن ابداع شد

محققان مرکز تحقیقاتی «BWH» واقع در بوستون آمریکا ، با الهام از ویژگی های یک کرم انگلی، موفق به تولید قوی ترین چسب پوستی جهان شدند.
کد خبر: ۵۵۹۰۰۶
قویترین چسب پزشکی جهان ساخته شد

مکانیسم چسبندگی انگل ها از مدت ها پیش برای محققان جالب بوده است.انواع کرم های انگلی به گونه ای به اندام میزبان می چسبند که امکان جدا کردن آنها وجود ندارد. این امر در مورد انگل های روده ای بیشتر صدق می کند زیرا با توجه به محیط چسبنده و لغزنده روده ها، امکان جدا شدن انگل از سطح روده وجود ندارد.

محققان به تازگی دریافتند که سطح انگل ها پوشیده از اندام های میکروسکوپی شبیه به سوزن است و مانند کاکتوس به اندام میزبان می چسبد.

محققان با توجه به همین مکانیسم موفق به تولید چسب پوستی فوق چسبنده شده اند.

سطح این چسب از سوزن های مخروطی شکل میکروسکوپی پوشیده شده است، این سوزن ها به محض خیس شدن متورم می شوند و به پوست می چسبند.مهمترین کاربرد این چسب در جراحی و باندپیچی انواع زخم ها است.

میزان چسبندگی این چسب جدید سه برابر بیشتر از چسب های متداول پوستی است و به بافت های پوستی، اعصاب و خونی آسیب وارد نمی کند.

پوست بسیاری از افراد نسبت به چسب های متداول حساسیت نشان می دهد ولی چسب ساخته شده کاملا با پوست سازگار است. می توان از این چسب برای انواع عمل های جراحی زیبایی و کنترل صدمات ناشی از سوختگی استفاده کرد.

هیچ گزارشی مبنی بر عفونت ناشی از این چسب ضد آب در دست نیست و میزان رضایت پزشکان از آن بالاست.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۰
۰
چطوری باید قوی ترین چسب پوستی جهانو تهیه كرد؟

نیازمندی ها