درخواست رئیس جمهور از نمایندگان مجلس

به طریقت منفرد رأی بالا بدهید

رئیس‌جمهور که برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود به مجلس رفته بود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را یکی از وزارتخانه‌های مهم توصیف کرد و از نمایندگان خواست تا به طریقت منفرد رأی بالایی بدهند.
کد خبر: ۵۵۰۳۱۱
به طریقت منفرد رأی بالا بدهید

به گزارش جام جم آنلاین محمود احمدی‌نژاد امروز یکشنبه در دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که پنج دقیقه طول کشید گفت: سلامت جامعه و نشاط آن بستگی به نوع کارکرد و برنامه‌های این وزارتخانه دارد.

وی با یادآوری این که در طول دهه‌‌های گذشته به ویژه پس از انقلاب اقدامات بزرگی در حوزه بهداشت و سلامت انجام شده است، تربیت نیروی انسانی، تولید دارو، روش‌های پیشرفته درمانی، گسترش تجهیزات درمانی در نقاط مختلف کشور را از جمله اقدامات انجام شده نام برد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برای رسیدن به یک نظام مطلوب بهداشت و سلامت بایستی اقدامات بزرگ اجرایی شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در این زمینه بایستی مورد توجه قرار گیرد گسترش نظام پزشک خانواده است.

رئیس‌جمهور گفت: طرح پزشک خانواده طرح معکوس کردن هرم انسانی فعال در بخش بهداشت و درمان است، باید بار اصلی در این طرح بر عهده پزشکان عمومی باشد و یک پایش مستمر از سلامتی مردم در حوزه بهداشت و درمان اتفاق بیفتد و ثبت شود.

وی با تأکید بر این که اجرای این طرح به کاهش هزینه مردم خواهد انجامید و کاهش هزینه‌های ملی و دولت را به دنبال خواهد داشت،افزود:علاوه بر آن تکمیل چرخه تولید دارو در داخل کشور و قطع وابستگی به واردات دارو و تجهیزات پزشکی است که باید وزارت بهداشت از آن حمایت بکند تا به سرعت انجام بشود.

رئیس جمهور در ادامه به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی پرداخت و گفت: جناب آقای طریقت از پزشکان مؤمن و متعهد و صاحب برنامه و طرح است و انشاءالله با بررسی که انجام می‌دهید آقای طریقت طرح‌ها را در حوزه بهداشت و درمان اجرایی کند.

وی از نمایندگان مجلس درخواست کرد رأی بالایی به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان بدهند.

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از زمان برکناری خانم دکتر دستجردی تاکنون(دی ماه ) با سرپرستی دکتر طریقت منفرد اداره شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها