معاون صدای رسانه ملی عنوان کرد:

گسترش و تقویت همکاری میان رادیوهای ایران و چین

نشست مشترک دکتر محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی و چانگ پی مین، معاون سازمان رادیو و تلویزیون چین با حضور یو هونگ یانگ، سفیر چین در ایران، هیاتی از رادیو و تلویزیون چین و جمعی از مدیران رادیو با هدف گسترش همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور، در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۷۳۳۶
گسترش و تقویت همکاری میان رادیوهای ایران و چین

  به گزارش روز شنبه جام‌‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صدا، معاون صدای رسانه ملی ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در این نشست و ابراز خرسندی از تقارن این دیدار با ایام برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه برگزاری این جشن‌ها با برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و سینمایی به ویژه دو جشنواره فیلم و نمایش در کشورمان مصادف شده است و شما مهمانان ویژه این دو جشنواره هستید.

  وی با بیان این‌که حضور هیات رسانه‌ای چین در این ایام فرصت مغتنمی برای شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دو کشور است، اظهار کرد: در این روزها شاهد برخی بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌ها از سوی استکبار و کسانی که مانع آزادی بیان و اندیشه در جهان هستند، می‌باشیم که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با فعالیت‌های رسانه‌ای ارتباط دارد.

  دکتر صوفی با اشاره به عدم انعکاس صحیح و دقیق اخبار مربوط به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، سرکوب مردم بحرین و سکوت رسانه‌های غربی در قبال تجاوز نظامی فرانسه به کشورهای آفریقایی و همچنین قطع ماهواره‌هایی که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ایران را پخش می‌کنند اشاره نمود و اظهار کرد: قطع این ماهواره‌ها که در اجاره کشورمان بود، صد در صد مغایر با قوانین مدنی جهان و حقوق بشر است.

  معاون صدا با تأکید بر کار رسانه‌ای مشترک میان دو کشور ایران و چین عنوان کرد: این دو کشور که هردو دارای پیشینه تاریخی و ارزشمندی بوده و خط مشی آنها دفاع از مظلومین و محرومین جهان است، می‌توانند یک بلوک رسانه‌ای ایجاد کرده و در کنار آن مجموعه فعالیت‌های رسانه‌ای دیگری را نیز انجام دهند.

  صوفی از صدای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرتمندترین رادیوهای جهان یاد کرد و افزود: رادیوی جمهوری اسلامی در حال حاضر در 3 حوزه فعالیت می‌کند که یکی از آنها حوزه برون‌مررزی است و بر مبنای آن به زبان‌های مختلف دنیا برنامه تولید و پخش می‌شود. حوزه دوم حوزه استان‌ها است و به تعداد استان‌های کشور که بیش از سی استان است، شبکه‌های لوکال و محلی وجود دارد. حوزه سوم نیز مربوط به شبکه‌های ملی است که در حال حاضر 23 شبکه ملی در کشور در حال تولید و پخش برنامه‌های متنوع برای سنین، جنسیت و موضوعات مختلف هستند.

  وی با اشاره به گستردگی و وسعت رادیو چین خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از رادیو چین داریم، می‌توانیم در کارهای آموزشی و تولیدات مشترک با یکدیگر همکاری داشته و امکان بازدید برنامه‌سازان و مدیران دو کشور را از کشورهای یکدیگر فراهم کنیم.

  معاون صدا حضور برنامه‌سازان چینی در جشنواره‌های مختلف کشورمان و ارائه کارها و برنامه‌های مشترک در ABUرا دیگر زمینه‌های همکاری بین دو کشور برشمرد و این مهم را مقدمه‌ای برای آغاز همکاری این دو رادیوی قدیمی و پرطرفدار دانست.

  معاون صدا ضمن قدرانی از مواضع خوب و اصولی دولت چین در دفاع از حقوق مردم ایران در زمینه انرژی هسته‌ای و تحریم‌ها گفت: امیدواریم که بتوانیم با تقویت همکاری‌های فیمابین و امضاء تفاهم نامه همکاری میان دو کشور، تعامل رسانه‌ای گسترده‌تری داشته باشیم.

  در ادامه این نشست چانگ‌پی‌مین، معاون سازمان رادیو و تلویزیون چین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع معاون صدا و مدیران رادیو گفت: هیات رادیو و تلویزیون چین با دو هدف به ایران سفر کرد که یکی از آنها مشارکت در جشنواره سینمایی فجر و تبادل نظر با فیلم‌سازان ایرانی و دیگری دیدار با همتایان رادیو و تلویزیونی و تبادل نظر با آنها بود که خوشبختانه هر دو هدف به خوبی محقق شد.

  وی با استقبال از پیشنهادهای معاون صدا برای برقراری تعامل بیشتر میان دو رادیو ایران و چین اظهار کرد: این دو کشور دارای تشابهات فرهنگی و تاریخی بیشماری هستند و برای این‌که بتوانند صدای مشترک خود را به گوش جهانیان رسانده و آن را قوی‌تر کنند، باید همکاری‌ها و مبادلات خود را تقویت کنند.

  معاون سازمان رادیو و تلویزیون چین ضمن استقبال از پیشنهادات معاونت صدا تهیه برنامه‌های مشترک، ترجمه برنامه‌های دو کشور به زبان یکدیگر و تبادل برنامه‌های این دو رسانه را لازمه تقویت همکاری رسانه‌ای بیشتر میان ایران و چین برشمرد و آن را مقدمه‌ای برای انعکاس صدای کشورهای در حال توسعه در جهان دانست.

در پایان این نشست مقرر شد تفاهم‌نامه‌ همکاری‌های رسانه‌ای بین دو کشور تهیه و به امضای مقامات مسئول رادیوی جمهوری اسلامی ایران و رادیوی ملی چین برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها