جهانگیری در پاسخ به انتقادات قرار گاه خاتم الانبیاء:

قرارداد خرید کشتی برای سال 2008 است و جدید نیست

بدهی وزارت نیرو به بخش خصوصی یکی از محورهای استیضاح وزیر نیرو است

دولت 16 نیروگاه را برای پرداخت بدهی‌ اش به پیمانکاران می‌فروشد

با توجه به تصویب هیات دولت، سهام، دارایی و طرح‌های نیمه تمام 16 نیروگاه بابت مطالبات پیمانکاران خصوصی واگذار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، با تصمیم نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور اجرایی، تمام سهام، دارایی و طرح‌های نیمه تمام 16 نیروگاه بابت پرداخت بدهی شرکت‌های تابعه و وابسته به وزارت نیرو به پیمانکاران، مشاوران و سازندگان تجهیزات طرحهای ملی، استانی و فروشندگان برق بخش خصوصی و تادیه مطالبات و تعهدات پیمانکاران مجری طرح‌ها و شرکت‌های دولتی از جمله طرح‌های افزایش راندمان تولید و کاهش تلفات برق اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۴۳۹۱۹۶

بر اساس این گزارش، سهام، دارایی و طرح‌های نیمه تمام شرکت‌های تولیدی نیروی برق سنندج، نیروگاه پرند، نیروگاه چابهار، نیروگاه ارومیه، نیروگاه سبلان، نیروگاه شهید کاوه (قائن)، نیروگاه زاگرس، نیروگاه سلطانیه، نیروگاه سمنان، نیروگاه شریعتی، نیروگاه یزد، نیروگاه شهید زنبق یزد، نیروگاه صوفیان، نیروگاه هسا، نیروگاه کنگان و نیروگاه زرند واگذار می‌شود.

بنابراین فروش سهام، دارایی‌ها و اموال از جمله طرح‌های نیمه تمام، براساس روش و قیمتی خواهد بود که به تصویب هیات واگذاری می‌رسد، بدیهی است سهام ترجیحی (در صورت تعلق گرفتن) از مجموع سهام قابل واگذاری کسر خواهد شد.

همچنین پیمانکاران، سازندگان تجهیزات، مشاوران و فروشندگان برق بخش خصوصی برحسب مورد می‌توانند درخواست خود را مبنی بر دریافت دارایی یا سهام در مقابل مطالبات خود به صورت کتبی به وزارت نیرو اعلام کنند.

در صورت توافق طلبکاران و اعلام کتبی این موضوع که توسط وزیر نیرو به سازمان خصوصی‌سازی اعلام خواهد شد، چنانچه سهام و دارایی درخواستی از فهرست یاد شده، پس از عرضه توسط سازمان خصوصی‌سازی، متقاضی نداشته باشد، سازمان خصوصی‌سازی مکلف است به طور مستقیم نسبت به انتقال مالکیت سهام یا اموال مذکور بابت تسویه مطالبات، ‌با قیمت و شرایطی که به تصویب هیات واگذاری رسیده است، اقدام کند.در این صورت تمام هزینه‌های واگذاری به عهده انتقال گیرنده است که بر اساس نظر سازمان خصوصی‌سازی پرداخت می‌شود.

بدهی وزارت نیرو به بخش خصوصی یکی از محورهای استیضاح مجید نامجو، وزیر نیروست که به نظر می‌رسد اعلام سریع این تصمیم دولت با هدف بی‌اثر کردن یکی از محورهای اصلی این استیضاح صورت گرفته است.

مجلس می گوید: وزارت نیرو در پرداخت بدهی هنگفت خود به پیمانکاران کوتاهی کرده است ، اما وزیر نیرو مدعی است این وزارتخانه هزینه‌های زیادی دارد و باید با دریافت پول از خزانه بدهی های خود را بپردازد اما خزانه تا کنون به تعهدات خود درباره پرداخت سهم وزارت نیرو از محل افزایش قیمت آب و برق عمل نکرده است.

پرویز فتاح، وزیر سابق نیرو نیز این موضعگیری را تایید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها