ماجرای پخش فوتبال‌ در سینما

در بر همان پاشنه می‌گردد!

ظاهرا در محافل سینمایی، زمانی که فیلم‌ها فروش خوبی ندارند و خبر چندانی از سینما به گوش نمی‌رسد، گاه بحث‌هایی مطرح می‌شود که طرح آنها و رسانه‌ای‌شدن‌شان همانا و تبدیل به قانون‌شدن‌شان هم همان. با این تفاوت که این قوانین هرگز اجرا نمی‌شوند و کسی از مسوولان روح‌شان هم از این ماجراها خبر ندارد. چند روز قبل از برگزاری جام‌جهانی اعلام شد که «می‌خواهند» مسابقات جام‌جهانی را در پردیس‌های سینمایی به طور مستقیم برای علاقه‌مندان به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۳۳۵۶۱۱

 این که چه کسانی «می‌خواهند» چندان مهم نیست چون نه صاحبان سینماها و پردیس‌ها از این قضیه خبر دارند و نه مسوولان شهرداری و ارشاد. همه می‌گویند: «ما هم شنیده‌ایم اما چیزی تاکنون ابلاغ نشده و به شکل دستورالعمل درنیامده است.» بعد اعلام می‌شود که «برخی» بازی‌های مهم قرار است نمایش داده شوند. «برخی» یعنی کدام‌ها؟ بازی‌های برزیل و آرژانتین و آلمان و انگلیس و اسپانیا؟ در کجا؟ با کدام مقدمات؟ آیا زمان‌بندی نمایش این فوتبال‌ها تداخلی با دیگر سئانس‌ها ایجاد نخواهد کرد؟ و آیا تبلیغی برای این کار شده تا مردم بدانند کدام فوتبال‌ها را باید در کدام سینماها ببینند؟ آیا اهالی شهرستان‌ها هم از این امکان برخوردارند؟

جام‌جهانی آغاز می‌شود و پیش می‌رود، اما تاکنون هیچ خبری از این ماجرا نیست. در بحث‌های روزنامه‌ای که گاه برای خالی نبودن عریضه مطرح می‌شود، عده‌ای می‌گویند «خوب است اگر این اتفاق بیفتد»، عده‌ای دیگر هم می‌گویند «خوب نیست چون به سینمای نیم‌بند و وضعیت ناگوار اقتصادی سالن‌ها لطمه می‌زند». اینها را باید شنید و از کنارشان عبور کرد. ماجرای نمایش فیلم در سینماها، به فرض که اجرا هم بشود، سرانجامی بهتر از نمایش فیلم‌های سینمایی در پارک‌ها نیست. آخرین باری که خبری در این باره شنیدید کی بود؟ پس همچنان در سینمای ایران روی همان پاشنه می‌گردد...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها