نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه»؛

تولید برنامه بدون مجری در رادیو با استفاده از هوش مصنوعی

نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه»؛

پاسخ به پرسش‌های شرعی با هوش مصنوعی!

برگزاری همایش هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه که امروز در دومین روز خود قرار دارد به خوبی نشان داد که رسانه ملی چطور برپایی یک نمایشگاه و کارکاه‌ها و نشست‌های تخصصی حاشیه یک همایش توانسته ظرفیت بخش‌های مختلف را شناسایی کند؛ بخش‌هایی که شاید در ظاهر ارتباطی با حوزه رسانه ملی ندارد اما تضارب افکار و تجربه‌های آن با توانمندی‌های رسانه ملی، اتفاقی نو در راستای تولیدات کیفی‌تر خواهد بود.
برگزاری همایش هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه که امروز در دومین روز خود قرار دارد به خوبی نشان داد که رسانه ملی چطور برپایی یک نمایشگاه و کارکاه‌ها و نشست‌های تخصصی حاشیه یک همایش توانسته ظرفیت بخش‌های مختلف را شناسایی کند؛ بخش‌هایی که شاید در ظاهر ارتباطی با حوزه رسانه ملی ندارد اما تضارب افکار و تجربه‌های آن با توانمندی‌های رسانه ملی، اتفاقی نو در راستای تولیدات کیفی‌تر خواهد بود.
کد خبر: ۱۵۰۴۰۳۳
به گزارش خبرنگار جام جم از نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه»: یکی از این موارد، استفاده از داده‌های کلان یا همان بیگ‌دیتاست که در نمایشگاه فوق مصداق‌های بسیاری دارد. مهدیا حمیدی، کارشناس مسوول سرویس‌های سازمانی از مرکز فناوری اطلاعات آستان قدس رضوی در این خصوص، می‌گوید: مرکز فناوری اطلاعات آستان قدس در این همایش و نمایشگاه جانبی آن حضور دارد. این بخش از آستان قدس توانمندی‌های بسیاری در حوزه هوش مصنوعی دارد که باید زیرساخت لازم برای تحقق آن فراهم شود. مواردی مثل پاسخ به پرسش‌های شرعی، پایش ازدحام صحن‌های حرم رضوی از منظر جمعیت و امنیت و... تنها بخشی از قابلیت‌های آستان در حوزه هوش مصنوعی است. 
 
وی ادامه می‌دهد: بحث هوش مصنوعی نوین و تازه است و در آستان از زمانی که واحد هوشمندسازی شکل گرفت، متمرکز بر جمع‌آوری کلان‌داده‌ها شدند. همین فعالیت‌ها که طی تدوین یک طرح مشخص صورت گرفت، نشان داد که تنوع داده‌های آستان قدس بالاست. استفاده از دستیار هوش مصنوعی برای این کلان داده‌ها مورد دیگری است که این کارشناس به آن اشاره می‌کند. 
 
اما پرسش اینجاست که چنین فناوری‌هایی چطور قرار است به خدمت زائران آستان قدس بیاید. حمیدی می گوید: همه فعالیت‌های ما در نهایت باید به خدمت زائران درآید. توانمندی‌های ما در حوزه سرویس‌های هوشمند متعدد است. شاید ساده‌ترین آن چت‌بات پاسخگویی به پرسش‌های شرعی زائران باشد. حتی به کارگیری هوش مصنوعی در دارالشفاء امام‌رضا(ع) که الآن به شکل رایگان به زائران خدمت ارائه می‌کند. اگر بتوان در این بخش سرویس‌های هوشمند برای کمک به زائران به کار برد، خدمات‌دهی بیشتری خواهد داشت. حتی ورود ویلچرهای هوشمند یا راهنمای زائران که می‌تواند حضور زائران را تسهیل کند. 
 
وی ورود سازمان صدا و سیما به حوزه هوش مصنوعی را مثبت ارزیابی کرده و می‌گوید: به نظرم هوش مصنوعی خیلی گسترده است و می‌توان فعالیت‌های گسترده‌تری در این حوزه داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها