دستورالعمل ساماندهی تابلوهای فروشگاهی پوشاک ابلاغ شده، اما اجرا نه! 

 
مشاور انجمن برندهای پوشاک کشور  گفت: وزارت ارشاد دستورالعملی برای ساماندهی تابلوهای فروشگاهی پوشاک تهیه کرد و اسفند ۱۴۰۲، این دستورالعمل را به تمام معاونت‌های استانی‌اش ابلاغ کرد، اما متاسفانه نزدیک به یکسال از تاریخ این دستورالعمل گذشته و در قسمت اجرا هیچ اقدامی انجام نمی‌شود و مشکلات عدیده ایی برای همکاری‌های ما و برندهای ایرانی ایجاد شده است. 
  مشاور انجمن برندهای پوشاک کشور  گفت: وزارت ارشاد دستورالعملی برای ساماندهی تابلوهای فروشگاهی پوشاک تهیه کرد و اسفند ۱۴۰۲، این دستورالعمل را به تمام معاونت‌های استانی‌اش ابلاغ کرد، اما متاسفانه نزدیک به یکسال از تاریخ این دستورالعمل گذشته و در قسمت اجرا هیچ اقدامی انجام نمی‌شود و مشکلات عدیده ایی برای همکاری‌های ما و برندهای ایرانی ایجاد شده است. 
کد خبر: ۱۴۸۲۱۴۸

«محسن اصفهانیان» بنیانگذار شرکت گراد و مشاور انجمن برندهای پوشاک کشور درباره اهداف این انجمن گفت: یکی از اهداف ما این بوده که بتوانیم فضای کسب و کار را برای برندهای ایرانی توسعه دهیم، در این چند سال انجام دادیم این بوده که مشاهده کردیم در سطح عرضه، برندهای خارجی یا برندهایی که با مارک‌های خارجی فعالیت می‌کنند و بدون هیچ مجوزی فروشگاه هایی را ا فتتاح کرده و فضای کسب و کار همکاران ما را کوچک کردند.
 
وی در ادامه توضیح داد: در این ارتباط ما در انجمن خیلی برنامه‌ریزی انجام داده و جلسات متعدد با وزارت ارشاد گذاشتیم و صحبت کردیم و در نهایت وزارت ارشاد دستورالعملی برای ساماندهی تابلوهای فروشگاهی پوشاک را تهیه کرد.
 
وزارت ارشاد اسفند ماه سال ۱۴۰۲، این دستورالعمل را به تمام معاونت‌های استانی‌اش ابلاغ کرد، اما متاسفانه نزدیک به یکسال از تاریخ این دستورالعمل گذشته و در قسمت اجرا هیچ اقدامی انجام نمی‌شود و مشکلات عدیده‌ایی برای همکاری‌های ما و برندهای ایرانی ایجاد شده است

بنیانگذار شرکت گراد اظهار داشت: ما هدفمان از این دستور العمل این بود که  جلوی تقلب را بگیریم، چراکه ما می‌بینیم فردی آمده و اینجا برند خارجی درست کرده و با برند خارجی، جنس ایرانی می‌فروشد. همین اقدام خود یک تقلب محسوب می‌شود یا مثلا یک برند برای فلان کشور اروپایی است  با جنس چینی  و بنگلادشی تولید و  به ایران می‌آورد و با آن برند اروپایی می‌فروشد که باز هم تقلب است . 
 
وی ادامه داد: ما یک توقعی از سازمان حمایت از مصرف کنندگان داریم که به این مسائل ورود کنند، چرا که از عنوان این سازمان هم معلوم است که اگر در این ماجرا ورود کنند یک حمایتی از مصرف کننده شده است، وگرنه سر مشتری کلاه می‌رود و این مشکلات خاصی را سبب می‌شود.
 
مشاور انجمن برندهای پوشاک کشور در ادامه بیان داشت: غیر از برندهای خارجی که این تقلب را در ایران انجام می‌دهند و از ازش افزود آن برند بسیار معروف سوء استفاده می‌کنند، یکی از مشکلات ایران این است که ما در کشورمان برندهای داریم که معروف هستند و بعضی اوقات دیده شده که در شهرهای مختلف فروشگاهی ایجاد شده که از این برندها سوءاستفاده می‌کنند و تابلوهای این برندها را زده‌اند  و دارند اجناس خود را با این برندهای ایرانی معروف می‌فروشند. 
 این برند معروف باید برود هزینه کند، کسب و کار و تولیدش را رها کند و به آن شهر رفته و وکیل بگیرد و هزینه کند تا بتواند آن تابلو را پایین بیاورد .
 
اصفهانیان در ادامه توضیح داد: در دستورالعمل برای ساماندهی تابلوهای فروشگاهی پوشاک سه حالت را در نظر گرفتند، هر کسی که می‌خواهد برای فروشگاه پوشاکش تابلو بگیرد، باید از مجوز ارشاد مجوز بگیرد. در این دستورالعمل به صراحت نوشته شده،  اتحادیه‌ها   نمی‌توانند مجوز فعالیت به این برندها بدهند. وقتی یک فروشگاه مجوز فعالیت نداشته باشد، نمی‌تواند فعالیت کند، پس چرا ما  باآنها برخورد بکنیم و تابلو را از جایش بکنیم؟! دومین مسأله سازمان  شهرداری و زیباسازی  می‌گوید تا فروشگاه مجوز وزارت ارشاد نداشته باشد  نمی‌تواند هزینه تابلو را بگیرد و سومین مورد اینکه اداره اماکن باید مجوز را از فروشگاه‌ها  بخواهد.
 
وی گفت: کم کم  بعد از اینکه مدتی این دستورالعمل اجرایی شود شما می‌بینید که هر کسی نمی‌تواند هر اسمی را سر در مغازه‌اش بزند، این مسأله حل می‌شود و  ما هم در انجمن به هدفمان می‌رسیم  که برندهای ایرانی موفق باشند و برای تولید ایرانی کاری انجام داده باشیم.

newsQrCode
برچسب ها: تبلیغات ارشاد بنر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
ابتلای شعر به روزمرگی

دبیر علمی جشنواره شعر فجر در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» تأکید کرد آیین‌نامه این رویداد ادبی نیاز به تجدیدنظر دارد

ابتلای شعر به روزمرگی

نیازمندی ها