بهترین کشور ها برای واردات کالا به ایران

کد خبر: ۱۴۶۸۷۳۶

بهترین کشور ها برای واردات کالا به ایران

با توجه به اینکه امر واردات در کشور ایران، روشی برای سود بیشتر محسوب می‌شود، افراد زیادی در این حوزه فعالیت دارند. بنابراین اگر شما نیز قصد دارید در این زمینه فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کنید، بهتر است در مورد نحوه واردات به ایران تحقیق و بررسی دقیقی انجام دهید. یکی از مسائل مهمی که باید قبل از آغاز واردات به آن توجه کنید، کشور مبدا است. در صورتی که از کشورهای گران قیمت محصولات باکیفیتی را وارد کنید، به طور حتم خریداران زیادی نخواهید داشت و به سود مناسبی دست پیدا نمی‌کنید.


بنابراین در انتخاب مبدا اصلی واردات خود دقت زیادی به خرج دهید. بدون شک می‌دانید که وارد کردن محصولات از کشورهایی همانند آمریکا یا کانادا  سود کلانی نخواهد داشت و با سختی‌های زیادی همراه است. برای آشنایی با بهترین کشورهای مناسب برای واردات انواع کالاها با ما همراه باشید.


معرفی 4 کشور مناسب برای واردات کالا به ایران

بهترین کشور ها برای واردات کالا به ایران 

از آنجایی تولید همه کالاها و محصولات مورد نیاز یا ضروری در کشور ایران امکان‌پذیر نیست، افراد حرفه‌ای در زمینه واردات برخی از کالاها فعالیت دارند. همچنین به دلیل هزینه‌های بالای تولید، واردات برخی کالاها از تولید آن به صرفه‌تر است، به همین دلیل بازرگانان ترجیح می‌دهند هر نوع کالای ریز و درشتی را وارد ایران کنند.


شاید برایتان سوال شود که واردات از کدام کشورها برای شما به صرفه‌تر است و سود خوبی به همراه دارد؟ برای پاسخ به این پرسش باید به دنبال کشورهایی باشید که هزینه تولید در آن ها خیلی گران نیست. هر چه بازار تولیدی کشور مبدا رقابت تنگاتنگ‌تری داشته باشد، به طور حتم سود حاصل از واردات برای شما بیشتر خواهد بود.


با اینکه برخی از بازرگانان به واردات از کشور روسیه، هند و حتی هلند مشغول هستند اما واردات از این کشورها با هزینه‌ها و دردسرهای جانبی زیادی همراه است. می‌توان گفت کشورهای دیگری نیز وجود دارند که واردات از آن‌ها خیلی سخت نیست و به دانش عمیقی نیاز ندارد. البته که آشنایی با اصطلاحات گمرکی و بازرگانی از جمله اصلی‌ترین موضوعاتی است که به هنگام آغاز روند واردات باید به آن توجه کنید.


اگر هنوز در انتخاب بهترین کشور دودل هستید یا محصول مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم به سراغ یک شرکت بازرگانی حرفه‌ای بروید که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارد. این شرکت‌ها می‌توانند به جای شما بازار هدف و متقاضی را تحت بررسی قرار دهند. در ادامه با توجه به تقاضای مشتریان و نوع محصول مورد نیاز می‌توانید بهترین کشور مبدا را بیابید. در بخش‌های بعدی 4 مورد از بهترین کشورها برای واردات کالا به ایران را معرفی می‌کنیم.


با واردات از چین سود خوبی به جیب می‌زنید


از آنجایی که چین بزرگ‌ترین واردکننده دنیا است، شما به عنوان یک بازرگان ایرانی به طور حتم می‌توانید کالای مورد نیاز خود را از این کشور تهیه کنید. کشور چین جمعیت زیادی دارد که همین امر باعث شده نیروی کار در این کشور فعالیت چشم‌گیری داشته باشد. بنابراین هزینه‌های تولید انواع کالاها بسیار مناسب است، پس وقت آن رسیده که شما به عنوان یک بازرگان حرفه‌ای از چین واردات خود را انجام دهید.


البته باید با قوانین واردات از چین آشنایی کامل داشته باشید و یک شرکت حمل و نقل حرفه‌ای برای ارسال کالای خود در نظر بگیرید. با توجه به نوع کالایی که وارد ایران می‌کنید، هزینه حمل و نقل آن متفاوت خواهد بود. متاسفانه تامین‌کنندگان چینی خیلی راستگو نیستند و اگر به اندازه کافی در روند واردات خود دقت به خرج ندهید، ممکن است سرمایه‌تان از دست برود.


توصیه می‌کنیم قبل از نهایی کردن روند خرید و واردات محصولات چینی، نمونه‌ای از محصول مورد نظر خود را مشاهده کنید و آن را تحت بررسی دقیق قرار دهید. به هر حال نباید به تامین‌کنندگان چینی خیلی زود اعتماد کنید. در این مسیر شرکت‌های بازرگانی قوی می‌توانند همراه شما باشند تا بدون کسب اطلاعات کافی برای واردات اقدام نکنید.


انواع کالاها را بدون دردسر از امارات وارد کنید

بهترین کشور ها برای واردات کالا به ایران 

به جز کشور چین که بهترین واردکننده انواع کالا به کشور ایران محسوب می‌شود، شما می‌توانید از کشور امارات نیز انواع مختلفی از کالاها را تهیه و به ایران وارد کنید. براساس آمار و گزارشات مربوط به روند واردات، می‌توان نتیجه گرفت که کشور امارات یکی از اصلی‌ترین کشورهای واردکننده انواع کالاها به کشور ایران است.


از آنجایی که این کشور در فاصله نزدیکی با ایران واقع شده است، با انتخاب محصولات وارداتی امارات شما هزینه حمل و نقل کمتری پرداخت می‌کنید و همین موضوع تا حد زیادی به سود بیشتر شما کمک می‌کند. در ضمن واردات از کشور امارات بسیار ساده است و بدون دردسر قابل انجام خواهد بود.


با توجه به اینکه این کشور تمام سعی و تلاش خود را برای فراهم کردن انواع امکانات به کار گرفته است، شما به عنوان یک بازرگان ایرانی می‌توانید از شرایط مساعد امارات برای وارد کردن انواع کالاهای کاربردی بهره‌مند شوید. کشور امارات در واقع یک بازار صادراتی قوی و بزرگ دارد که برای خرید و فروش‌های بین‌المللی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

واردات از ترکیه، قدیمی‌ترین روش برای واردات


علاوه بر 2 کشور نام برده شده شما می‌توانید خیلی راحت و بدون هیچ دردسری از کشور ترکیه نیز محصولات دلخواه خود را وارد کنید. کشور ایران از دوران قدیم با ترکیه در حال معامله و مبادله بوده است و همین امر باعث توسعه روابط بین این 2 کشور می‌شود. داد و ستد با کشور ترکیه از سایر کشورها ساده‌تر است و خیلی پیچیدگی ندارد.


به دلیل فاصله‌ای که بین کشور ایران و ترکیه وجود دارد، شما می‌توانید از روش حمل زمینی و جاده‌ای برای واردات دست به کار شوید. البته باید به مقررات مربوط به واردات از کشور ترکیه نیز توجه داشته باشید و هزینه‌های گمرکی را در نظر بگیرید، سپس برای واردات از کشور ترکیه دست به کار شوید.


برای مثال هزینه‌های گمرکی، مالیات و حق بیمه را فراموش نکنید. البته برای واردات از همه کشورها شما باید هزینه‌های جانبی زیادی را تحت بررسی قرار دهید. برخی از لوازم کاربردی که از کشور ترکیه به ایران وارد می‌شوند را در زیر نام می‌بریم:


·         لوازم الکترونیکی
·         لوازم رایانه‌ای
·         انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه
·         انواع کفش
·         لوازم آرایشی و بهداشتی
·         لوازم خانگی
·         لوازم جانبی خودرو

کشور آلمان مناسب برای واردات زمینی


از آنجایی که واردات از کشورهای اروپایی برای ایرانیان سخت و طاقت‌فرسا است، در حال حاضر بیشتر بازرگانان ایرانی از آسیا و خاورمیانه کالاهای مورد نیاز خود را وارد می‌کنند اما هنوز واردات از کشور آلمان امکان‌پذیر است. در واقع شما می‌توانید برخی از کالاهای مورد نیاز مشتریان خود را از طریق حمل جاده‌ای به خاک ایران وارد کنید و سود خوبی به دست آورید. برخی از این کالاها عبارت هستند از:


·         انواع فلزات
·         انواع پلاستیک
·         انواع شیشه
·         انواع مواد شیمیایی
·         تجهیزات پزشکی
·         انواع پوشاک زنانه و مردانه
·         انواع کفش


جمع‌بندی پایانی

با توجه به شرایط فعلی اقتصاد ایران، تولید کردن محصولات مختلف امری منطقی نیست. بنابراین بهتر است با وارد کردن انواع کالاها پول خوبی به جیب بزنید. البته انتخاب بهترین کشور برای آغاز روند واردات نیز امری بسیار مهم است که نباید آن را نادیده بگیرید. ما سعی کردیم برخی از بهترین کشورهای واردکننده را به شما معرفی کنید تا سرمایه خود را چند برابر کنید. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها