زمین‌خواران با ورود پلیس امنیت اقتصادی ناکام ماندند

تلاش برای فروش زمین‌های ۶۰۰۰ میلیاردی قوام‌السلطنه با اسناد جعلی

اعضای باندی که با سندسازی قصد داشتند زمین‌های۶۰۰۰میلیاردی قوام‌السلطنه را بفروشند با ورود پلیس امنیت اقتصادی ناکام مانده و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۴۶۸۲۰۲
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، چندی قبل ماموران پلیس امنیت اقتصادی فراجا متوجه شدند اعضای یک شبکه سازمان‌یافته و حرفه‌ای قصد دارند با سندسازی زمینی به مساحت ۳۹هکتار رادریکی ازروستاهای اسلامشهر تصاحب کنند.با توجه به حساسیت ماجرا، تیمی از ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و متوجه شدند این زمین معروف به زمین‌های قوام‌السلطنه است و مالک آن که نوه یکی از نخست‌وزیران رضا شاه بود،سال‌هاست کشور را ترک کرده و مردی از آن مراقبت می‌کرد. با توجه به این‌که مالک در ایران حضور نداشت، چند نفر از بستگان نگهبان ملک تصمیم به تصاحب این ملک گرفتند.با توجه به وسعت زمین، برای تصاحب آن به سندسازی و فروش آن نیاز بود که این کار بدون همکاری یکی از ادارات دولتی این شهر امکان‌پذیر نبود. به همین خاطر آنها با تبانی کارمندان این اداره، اقدامات مجرمانه‌شان را پیش برده بودند. 
سردارحسین رحیمی،رئیس پلیس‌امنیت اقتصادی فراجادراین‌باره‌گفت:تصرف عدوانی زمین‌وجرائمی‌همچون‌کوه‌خواری، ساحل‌خواری، جنگل‌خواری و...باتوجه به سود‌های سرشاری که دارند ازجمله موضوعاتی است که مورد توجه برخی مجرمان قرار می‌گیرد و پلیس امنیت اقتصادی هم دراین زمینه برخوردبااین دست مجرمان رابه‌طورجدی وقاطع پیگیراست.دریکی ازپرونده‌های کلان زمین‌خواری، در یکی از روستاهای اسلامشهر فردی با اطلاع از غیبت صاحب یک قطعه زمین به مساحت ۳۹هکتار، با تبانی چند نفر از کارمندان یکی از سازمان‌های این شهرستان به‌دنبال تنظیم صلح‌نامه و صدور سند جعلی برای تصرف این زمین بود که موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قرارداده شد.وی بااشاره به این‌که متهمان این پرونده باتبانی‌های صورت‌گرفته اقدام به سندسازی وجعل اسناد کرده بودند،عنوان داشت: دراجرای این پرونده ۳۹هکتارزمین‌خواری به ارزش۶۰۰۰ میلیاردتومان کشف شد. 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به این‌که متهمان این پرونده اقدام به فروش غیرقانونی این زمین در متراژ مختلف به ۲۰۰ نفر کرده بودند، عنوان داشت: شش نفر از متهمان حقیقی و حقوقی این پرونده پس از تحقیقات صورت‌گرفته برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
سردار حسین رحیمی در ادامه با تاکید بر لزوم مقابله جدی با قاچاق خودروهای لوکس عنوان کرد: در سال جاری تعداد ۱۷۳ دستگاه خودروی لوکس قاچاق در استان‌های مختلف از جمله استان‌های گلستان، زنجان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی کشف شد.  وی با اشاره به این‌که قاچاق خودروهای لوکس زمینه بسیاری دیگر از جرائم و مفاسد اقتصادی را از جمله جعل، کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی کشور فراهم می‌سازد که این مهم ضرورت برخورد و مقابله با این‌گونه جرائم را ایجاب می‌کند، گفت: در این خصوص تاکنون ۱۲۰‌نفر متهم دستگیر شده‌اند.  سردار حسین رحیمی با اشاره به یکی از پرونده‌ها در تهران گفت: پس از دریافت اخبار و اطلاعاتی در‌خصوص نگهداری غیرقانونی چند دستگاه خودروی شاسی‌بلند در یک مجتمع تجاری در شمال شهر تهران، موضوع در دستورکار قرار گرفت. در بررسی‌های صورت‌گرفته تعداد ۲۴‌دستگاه خودروی شاسی‌بلند بدون پلاک و شاسی در طبقه منفی سه و چهار این مجتمع تجاری کشف و توقیف شد. سردار رحیمی با اشاره به این‌که متهم اصلی این پرونده دستگیر شد، عنوان داشت: ارزش خودروهای کشف‌شده بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها