نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضور حداکثری در انتخابات را ترویج کنیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

قتلگاه پرندگان مهاجر در فریدونکنار برچیده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران برچیدن قتلگاه پرندگان مهاجر در فریدونکنار را از اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست بیان کرد.
کد خبر: ۱۴۵۹۹۵۳

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،عطاالله کاویان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری به مناسبت هفته محیط زیست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله شهدای خدمت اظهار کرد: قبل از دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست چالش‌ها و نگرانی‌های زیادی وجود داشت.

وی حوزه میانکاله و تغییر کاربری‌های صورت گرفته در سراسر استان را از جمله دغدغه‌ها ذکر کرد و گفت: تلاش کردیم با کار جهادی و خدمتگزاری این چالش‌ها را رفع کنیم.

وی تبیین و بیان دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست تاکید کرد و گفت: آتش سوزی‌های سریالی میانکاله در گذشته از دغدغه‌ها بود و در این تالاب از داشتن پایگاه اطفای حریق محروم بودیم و از اعتبارات سفر اول رئیس جمهور شهید یک پایگاه اطفای حریق در میانکاله احداث و تجهیز کردیم و طبق آمارها میزان حریق و سطح آن ۸۰ درصد کاهش یافته است.

کاویان با عنوان اینکه ۹۳ درصد اعتبارات سفر اول دولت به استان در حوزه محیط زیست تخصیص یافته است، گفت: در گذشته مراکز تخصصی برای تیمار و درمان حیات وحش نداشتیم اما در حال حاضر دو ایستگاه تخصصی در سمسکنده و چالوس راه اندازی کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران از تهیه و اجرای ۴ پروژه مطالعاتی تالاب‌ها در استان خبر داد و گفت: با همت دولت یک ایستگاه پایش کیفی آب در میانکاله راه اندازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ساماندهی بازار صید و فروش پرندگان مهاجر در فریدون کنار را از دیگر اقدامات ذکر کرد و گفت: برچیدن این بازار یک کار بسیار سخت بوده است و این کار با همکاری شورای تأمین استان و شهرستان و همکاران جمع شده است.

کاویان گفت: این بازار یک قتلگاه پرندگان مهاجر به شمار می‌رفت و سبب می‌شد تا میزبانی شایسته‌ای از پرندگان نداشته باشیم.

وی افزایش ۱۱۰ درصدی ممیزی مراتع، لایروبی انهار ورودی به میانکاله را از جمله اقدامات کرد و گفت: ۷۶ کیلومتر از انهار نتهی به میانکاله لایروبی شد و طبق آخرین تصاویر ماهواره‌ای در ۲۰ روز گذشته ۶۵۰۰ هکتار آبگیری جدید در این تالاب انجام شد.

وی همچنین به راه اندازی سه ایستگاه پایش کیفی هوا در دولت سیزدهم در استان اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها