مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: در دهه فجر امسال ۱۳پروژه آموزشی با زیربنای ۷۰۰۰ مترمربع با ۷۳ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان می شود.
کد خبر: ۱۴۴۳۴۸۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حمید شیرازیانی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۷۳ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی برای طرح نوسازی مدارس دریافت کردیم که تا پایان سال‌ نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص اعتبار دریافت شد، اظهار داشت: اما امسال در بحث تکمیل پروژه‌های آموزشی این عدد افزون بر دو برابر افزایش پیدا کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اینکه امسال حدود ۱۵۵ میلیارد تومان از منابع مختلف مبادله موافقت‌نامه داشتیم، افزود: تا این لحظه حدود ۴۸ میلیارد تومان تخصیص اعتبار از منابع مختلف نفت و گاز، سرمایه استانی، ارزش افزوده و توازن استانی داشتیم که افزایش صددرصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و این مبلغ برای احداث، تعمیر و تجهیز مدارس سطح استان مورد استفاده قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین ۳۷۶ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی در سال گذشته دریافت شد و در سال‌جاری هم افزون بر ۳۹۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

شیرازیانی ادامه داد: تا این لحظه حدود ۹۳ میلیارد تومان تخصیص اعتبار از منابع مختلف ملی، ورزشی، ملی، استانی و محرومیت‌زدایی داشتیم و در بازسازی سرویس‌های بهداشتی، دانشگاه فرهنگیان و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی هزینه شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم با پیگیری‌های لازم این اعتبار را به طور کامل تا پایان سال‌جاری دریافت کنیم و پروژه‌های نیمه‌تمام و پیش رو را به بهره‌برداری برسانیم و تحویل آموزش و پرورش دهیم، عنوان کرد: همچنین از محل تجمیع اعتبارات استانی سال گذشته که ۵۵۱ میلیارد تومان بوده، ۴۴۹ میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی گفت: حدود ۱۸۰ پروژه عمرانی استانی در ردیف‌های تعمیر، تکمیل و تجهیز مدارس در دستور کار قرار دارد و ۲۰۰ پروژه عمرانی ملی هم در دست احداث بوده و از پیشرفت قابل توجهی برخوردار هستند و بخشی از آنها آماده افتتاح است.

شیرازیانی با تاکید بر اینکه در سطح استان ۱۷ مدرسه کانکسی داریم، اظهار داشت: مبنای اجرای طرح شهید پناهی جمع‌آوری مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۱ نفر است که در این زمینه سطح استان پنج مدرسه شناسایی شد، همچنین حدود ۱۱ مدرسه کانکسی دیگر در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اینکه حدود ۶۰ مدرسه سنگی در سطح استان داریم که از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای احداث و جایگزین کردن مدارس سنگی استفاده خواهیم کرد، افزود: شرکت‌های مختلفی نیز با ما طرف قرارداد هستند تا در این راستا مدارسی بسازند از جمله ساخت مدرسه سه کلاسه روستای قشلاق، مدرسه چهار کلاسه روستای دره امیدعلی سامن و مدرسه سه کلاسه روستای قیرآباد تویسرکان از جمله آنها است.

شیرازیانی با اشاره به اعتبار تعهد شده از محل سفر ریاست جمهوری به استان به مبلغ ۸۶۸ میلیارد تومان برای این مجموعه و تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان آن، بیان کرد: ۲۳ مدرسه در حال مزایده، فروش و قیمت‌گذاری است تا آورده آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌نمام هزینه شود که برآورد تأمین اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی از فروش اموال باید محقق شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به زیباسازی و رنگ‌آمیزی برخی از مدارس استان در فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان، افزود: در طرح شهید عجمیان حدود ۹۰۰ مدرسه شناسایی شد اما حدود ۵۵۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفت و رنگ‌آمیزی شد که برای این کار ۳.۵ میلیارد تومان از وزارت آموزش و پرورش تأمین شد و ۳۰۰ میلیون تومان مجمع خیرین مدرسه‌ساز به همراه حدود ۱۳ هزار کیلوگرم رنگ تهیه کردند و در اختیار مدارس و آموزش و پرورش قرار دادند.

وی با بیان اینکه امسال از محل اعتبار استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی تاکنون ۳۱ میلیارد تومان دریافت و هزینه شده است، عنوان کرد: امسال ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی تخصیص یافته است.

شیرازیانی در ادامه گفت: در راستای تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه‌تمام، پارسال ۱۶ پروژه آموزشی افتتاح شد و در دهه فجر امسال ۱۳ پروژه آموزشی با زیربنای ۷۰۰۰ مترمربع با ۷۳ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه ۱۴ درصد از ۲۶۰۰ مدرسه موجود در سطح استان همدان باید تخریب و بازسازی، ۳۵ درصد مقاوم‌سازی و بیش از ۵۵ درصد مستحکم شود، در پایان خاطرنشان کرد: افزون بر ۴۰۰ مدرسه غیرانتفاعی نیز در استان فعال است که ۲۶ هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها