علیرضا نورانی در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان خبر داد:

در دو سال گذشته ۸۳ واحد صنعتی به عرصه تولید بازگشتند

علیرضا نورانی در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تأکید کرد: بررسی وضعیت واحدهای تولیدی احیاء شده و واحدهای تولیدی راکد به طور جد باید در دستور کار استان قرار گیرد.
علیرضا نورانی در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تأکید کرد: بررسی وضعیت واحدهای تولیدی احیاء شده و واحدهای تولیدی راکد به طور جد باید در دستور کار استان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۴۳۹۶۲۹
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان نورانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در حاشیه این جلسه اظهار کرد: به حمدالله طی دو سال گذشته، استاندار گلستان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حوزه مربوط به استفاده از ظرفیت های خالی در جهت پیشبرد اهداف مهم اقتصادی اهتمام ویژه ای داشته است و توانسته تاکنون 120 واحد تولیدی احیاء شود و به چرخه تولیدی بازگردد.

رئیس سازمان ادامه داد: در دو سال گذشته ۸۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری دو هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان به عرصه تولید بازگشتند که با احیای آن‌ها بیش از ۹۵۳ شغل ایجاد شد. 

علیرضا نورانی تصریح کرد: ۱۹۵ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال دارای ظرفیت بازگشت به تولید با مجموع ارزش ۷۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال در استان شناسایی شده است که در صورت فعالیت دوباره بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: از این تعداد واحد راکد ۱۵۰ واحد در بخش کشاورزی، ۲۷ واحد در بخش صنعت، معدن و تجارت و ۱۸ واحد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی ضمن تاکید به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری شعار سال به رشد تولید و مهار تورم، بیان داشت: یکی از مصادیق رشد تولید و نیل به سوی میانگین کشوری در سرانه تولید ناخالص داخلی، مستمر بودن رشد اقتصادی یوده و در صورت تدام این سیاست میتوانیم در تراز رشد اقتصادی مثبت و رقم های مطلوب قرار بگیریم.

نورانی به همین منظور گزارشی از وضعیت واحدهای تولیدی احیاء شده و واحدهای تولیدی راکد فعلی و سیاستگذاری در خصوص بازگشت به روند تولید، در راستای رشد تولید و مهار تورم را دستور مهم نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان دانست.

علیرضا نورانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان ضمن اشاره به بیانات استاندار گلستان در محضر رئیس محترم جمهور در دومین سفر ریاست جمهوری به گلستان در خصوص افزایش رشد و تعالی اقتصادی استان طی دو سال گذشته و نیز طبق فرمایش دکتر رئیسی رئیس محترم جمهور در دیدار با مردم مراوه تپه در خصوص رشد تولید و شیب مثبت اقتصادی استان گلستان متذکر شد: در راستای اهداف بلندمدت تعیین شده در سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور و همچنین شناسایی نیازهای حمایتی در بخش‌های مختلف صنعت استان، تشخیص کارشناسی دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر این مبنا بود که، یک گزارش اولیه از واحد های تولیدی و صنعتی راکد فعلی را در این جلسه ارائه کند.

رئیس سازمان ترسیم برنامه ریزی حداکثر شش ماهه در خصوص احیاء واحد های تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال استان را مهم و ضروری دانست و گفت: إن شاالله به امید خدا، با هم افزایی و همکاری دستگاه ها اجرایی و بانکها بتوانیم در سالهای آتی نیز در مدار و شیب مثبت رشد اقتصادی قرار بگیریم 

علیرضا نورانی در حاشیه این جلسه گفت: طی دو سال گذشته استان گلستان، در احیا و بازگرداندن 120 واحد تولیدی راکد، توانسته به موفقیت های چشمگیری دست یابد و اثرات خوبی را در رشد اقتصادی استان ایجاد کند.

او افزود: استاندار گلستان، تدام احیای واحدهای راکد را به دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تأکید نمود و مقرر شد موضوع احیای واحدهای راکد را در دستور کار خود قرار دهد.

نورانی گفت: 195 واحد راکد و نیمه فعال در استان می باشد که ارزش دارایی این واحدها حدود 7300 میلیارد تومان است و در صورت احیاء این واحدها، میتوان بالغ بر 1500 شغل ایجاد شود.

وی تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در راستای نامگذاری شعار سال (رشد تولید و مهار تورم)، یکی از مصادیق رشد تولید، بازگشتن این واحدها به عرصه تولید و اقتصاد استان است.

علیرضا نورانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان اظهار نمود: طبق گزارشات دریافتی از دستگاه های اجرایی، بخش صنعت و معدن در تولید و رشد اقتصادی استان بسیار تأثیرگذار می باشد.

نورانی یادآور شد: حدود 20 درصد از اصلی ترین فاکتورهای مهم در جهت احیاء واحدهای تولیدی راکد، بایستی شناسایی و احصاء شود و در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

رئیس سازمان عنوان کرد: طی دو سال گذشته در استان گلستان، 83 واحد صنعتی به عرصه تولید بازگشتند و بالغ بر 953 شغل ایجاد شده و همچنین بالغ بر 2660 میلیارد تومان بابت احیاء این واحدها، سرمایه گذاری مجدد صورت پذیرفته است.

نورانی رئیس سازمان تأکید کرد: موضوع توزیع شفاف و عادلانه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی راکد، باید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شود، تا شاهد احیاء هرچه بیشتر واحدهای راکد فعلی باشیم و از طرفی در سالهای آتی در مدار و شیب مثبت رشد اقتصادی قرار بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها