مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صمت:

هرمزگان «شاهراه توسعه» کشور است

مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استان هرمزگان باتوجه به موقعیت خود و وجود صنایع مادر و کسب و کارهای مختلف، نقش شاهراه توسعه کشور را داشته و با وجود این ظرفیت باید با رفتار حرفه‎ای، جایگاه خود را تثبیت کند.
مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استان هرمزگان باتوجه به موقعیت خود و وجود صنایع مادر و کسب و کارهای مختلف، نقش شاهراه توسعه کشور را داشته و با وجود این ظرفیت باید با رفتار حرفه‎ای، جایگاه خود را تثبیت کند.
کد خبر: ۱۴۳۲۰۰۲

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استان هرمزگان باتوجه به موقعیت خود و وجود صنایع مادر و کسب و کارهای مختلف، نقش شاهراه توسعه کشور را داشته و با وجود این ظرفیت باید با رفتار حرفه‎ای، جایگاه خود را تثبیت کند. 

امیرحسین اسدی  در آیین گشایش ‌نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار استان هرمزگان افزود: نگرش‌ها به هرمزگان و بندرعباس باید نگاه به شاهراه توسعه کشور باشد و کسب و کارهای آن نیز به صورت حرفه‌ای با همدیگر رفتار و کار کنند تا بتوان گفت شرکت‌های فعال در هرمزگان در جنوب غرب آسیا اول هستند.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که در این استان فعال هستند، همچون شرکت فولاد هرمزگان هیچ کمبود و کاستی نسبت به شرکت‌های فعال در پایتخت و سایر مناطق کشور ندارند.

مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استان هرمزگان یکی از بهترین نقاط برای توسعه است که با تلفیق چند صنعت می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند، به عنوان مثال تلفیق گردشگری و صنایع دستی یا سایر صنایع با همدیگر را می‌توان اشاره کرد.

اسدی با اشاره به مشکلات کسب و کارها ابراز کرد: دانشگاه‌ها مواردی را به ما آموزش می‌دهند که شاید تا آخر عمر به‌کار نیاید و یا در دوران مدرسه رفتار با نیروی انسانی و راه‌اندازی کسب و کار را به دانش‌آموزان آموزش نمی‌دهند.

وی گفت: مورادی همچون یادگیری حقوق و قانون تجارت، راه‌اندازی کسب و کارها و رفتار با نیروی انسانی، مورد نیاز است،‌ از طرفی اکنون صنعت کار می‌کند اما با فناوری آشنا نیست و به این نیاز دارد که کسی این کمبودها را برایش برطرف سازد.

مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: همچنین گفته می‌شود صنعت بیمار است و دانشگاه باید بیماری را درمان کند اما خود دانشگاه نیز مشکلاتی دارد که در این راستا هر ۲ از همدیگر گلایه‌مند هستند.

اسدی اشاره کرد: رفع این مشکلات باید توسط شرکت‌های خدمات کسب و کار انجام شود.

وی گفت:‌ گاهی صنعتگر را فریب می‌دهند که صادرات انجام دهد، در حالی که صنعتگر با صادرات و شرایط بازار کار در سایر کشورها آشنایی ندارد و به همین دلیل گرفتار می‌شود، صادرات کار افراد،‌ گروه‌ها و شرکت‌هایی بوده که به این فعالیت آشنایی دارند و این کار شرکت‌های خدمات کسب و کار است.

این مسوول یادآورشد: بنابراین اگر کسب و کار،‌ گروه و شرکتی حرفه‌ای رفتار نکند، شکست می‌خورد.

روش‌های سنتی، پاسخگویی لازم برای کسب و کارها ندارند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این آیین با اشاره به اینکه روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیاز کسب و کارها نیست، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه خدمات کسب و کار در استان هرمزگان، به دلیل نخستین بودن دشواری‌های خاص خود را دارد اما برای آغاز اقدام خوبی است که باید انجام می‌شد.

خلیل قاسمی ادامه داد: امید است با این نمایشگاه بتوان برای کمک بیشتر به کسب و کارها زمینه سازی کرده و آن‌ها را به جلو هدایت و راهنمایی کرد؛ به خصوص امروز که دیگر روش‌های سنتی قبل پاسخگو نیستند.

وی اضافه کرد: برگزاری این رویداد مورد اتفاق نظر همه بوده و استان هرمزگان در حوزه کسب و کارها به حمایت و راهنمایی ویژه مسوولان ملی نیاز دارد و این مساله به خصوص در زمینه اقتصاد دریا محور اهمیت بیشتری می‌یابد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان یادآورشد: صنایع بزرگی در این استان مستقر هستند و هرمزگان سومین تولید کننده فولاد کشور است، همچنین ۵۰ درصد آلومینیوم کشور نیز از این استان مرزی و تجاری تولید می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها