اما بدون تردید یک ضلع برگزاری دومین جشن ۱۰کیلومتری غدیر در تهران و مهمانىهاى کیلومترى در دیگر استانها، رسانه بود. سیمای رسانه ملی همواره به معارف و مناسک اهتمام ویژهاى دارد. در خصوص این مناسبت بزرگ و فرخنده هم کمیتهاى به مسئولیت على فروغى، مدیر شبکه سه تشکیل شده بود تا در تعامل نزدیک با همه اجزاى سیما از جمله مرکز تولید و فنى و شبکهها ضمن همافزایی همه دستگاهها به برگزاری هر چه با شکوهتر این جشن بزرگ و حماسه حضور ارادتمندان مولا علی(ع) و عاشقان ولایت یاری رساند. تلویزیون هم قبل از برگزاری جشن با اطلاعرسانی و یادآوری مراسم، به آمادهسازی و ترغیب مردم برای این حضور پرداخت و هم در حین این اتفاق تلاش کرد هم پیام والای غدیر و هم حق این جمعیت میلیونی را به شایستگی منعکس کند. در این هنگامه، شبکههای سیما در تعامل با مخاطبان تلاش کردند ظرفیتهای مردمی را برای نقشآفرینی و مشارکت در برگزاری هر چه بهتر این جشن فعال کند. تجربه سال گذشته هم به کمک ما آمد تا به کاهش نقاط ضعف و ایرادات و تقویت و افزایش نقاط قوت این کار بپردازیم.البته سیما فقط به تهران محدود نماند و با برنامهریزی مفصل خودش، حال و هوای جشنهای غدیری را در جایجای میهن عزیزمان و در شهرها و روستاهای مختلف به منازل مردم منتقل کرد. این باعث شد تا حتی آن دسته از عزیزانی که در این مراسم حضور نیافتند به واسطه رسانه از آن بهره ببرند.ضمن این که کار سیما با این حماسه بزرگ ملی و مذهبی با پایان مهمانی تمام نشد، بلکه اتفاقات زیبا و بهیادماندنی در متن و حواشی رویداد غدیر که با حضور عاشقانه مردم خلق شدند، توسط دوربینهای سیما ثبت و ضبط شده است و به فراخور مناسبت و زمانهای گوناگون و در شبکههای مختلف بازنمایی خواهند شد. تلاش ما این است که از این خوراک غنی معنوی و رسانهای، در قالبهای غیرکلیشهای و مخاطبپسند استفاده کنیم.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد