شرط همکاری، درک واقعیات انقلاب اسلامی است
مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه‌ملی با اشاره به تایید بیش از ۱۰۰ از ۸۰۰ طرح رسیده به این دفتر:

شرط همکاری، درک واقعیات انقلاب اسلامی است

مدیرکل فیلمنامه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران:

۸۰۰ طرح فیلمنامه در رسانه ملی بررسی شده است

مدیرکل فیلمنامه رسانه ملی گفت: ۸۰۰ طرح تا امروز به دست ما رسیده که بررسی شده و صد طرح هم وارد مرحله نگارش فیلمنامه شده است.
مدیرکل فیلمنامه رسانه ملی گفت: ۸۰۰ طرح تا امروز به دست ما رسیده که بررسی شده و صد طرح هم وارد مرحله نگارش فیلمنامه شده است.
کد خبر: ۱۴۱۲۴۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، نشست خبری مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه ملی امروز، شنبه ۲۷ خرداد با حضور خبرنگاران در دفتر جلسات معاونت سیما برگزار شد.

حسین اسدی‌زاده، مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه ملی در اولین نشست خود گفت: در شهریورماه سال گذشته از ما خواسته شد که این دفتر را راه‌اندازی کنیم و این تصمیم تحت سیاستی بود که قرار شد برمبنای آن متن را از تولید جدا کنیم و نگارش متن‌ها مستقل، تولید مستقل و پخش هم مستقل باشد؛ بنابراین ذیل معاونت سیما دفتر فیلمنامه تشکیل شده است و ماموریتش این است که همه متون مرتبط با مجموعه‌های تلویزیونی را رصد و ارزیابی کند.

بررسی ۸۰۰ طرح فیلمنامه در دفتر فیلمنامه رسانه ملی

وی افزود: بیش از ۸۰۰ طرح تا امروز به دست ما رسیده که بررسی شده است. در فرآیند دریافت آثار هم همه مکاتبات کاغذی را حذف کرده‌ایم و همه اتفاقات به صورت دیجیتال بررسی می‌شود. از میان این طرح‌های دریافتی هم تاکنون بیش از صد طرح وارد مرحله نگارش فیلمنامه شده است.

وی عنوان کرد: کار‌های مختلفی در حال نگارش است. سعی کردیم نگاه ما مبتنی‌بر بی‌طرفی باشد و هرکسی بخواهد برای صداوسیما طرحی بفرستد می‌تواند براساس این آیین‌نامه آن را ارسال کند تا بعد از بررسی طرحش وارد فرآیند گردش نگاراش فیلمنامه می‌شود.

تدارک «اطلس فیلمنامه‌نویسان ایران»

اسدی‌زاده توضیح داد: هدف این است که فیلمنامه‌ نویسان در کل کشور شناسایی شوند. پروژه‌ای به نام «اطلس فیلمنامه‌نویسان ایران» هم تعریف شده است. کارگروه‌های متعددی هم در استان‌های مختلف برای همین منظور راه‌اندازی شده است. ما تلاش می‌کنیم که به یک بنگاه واقعی نگارش متن تبدیل شویم. روزی ۶ طرح به ما می‌رسد، اما خیلی از آن‌ها به موقعیت ایران امروز و مردم ارتباطی ندارد یا تکراری است. همه دوستان مرا به فعالیت در حوزه فیلمنامه می‌شناسند و تلاشمان این است که فیلمنامه را هویت ببخشیم.

مدیرکل دفتر فیلمنامه تاکید کرد: فیلمنامه‌نویسان در موضوعاتی همچون رشادت دریانوردان، کودک و نوجوان و…طرح و اثر ارائه نمی‌کنند. قرار است هفته‌ای دو فیلمنامه بررسی و جهت تولید تایید شود. البته که از پیش، چندین فیلمنامه تولید شده، اما از هفته آینده می‌توانید درباره فیلمنامه‌ها نظر دهید و ما مصمم هستیم این سیاست را جدی‌تر از پیش دنبال کنیم.

فیلمنامه «رویانا» با موضوع حیوان شبیه‌ سازی

وی افزود: کاری درباره حاج عبدالله والی خواندم که عنوانش هم «عبدالله» بود، آن را دوست داشتم و فیلمنامه خیلی خوبی بود، در عین اینکه در متن ساختار‌های کهن سوار نبود با آن می‌شد بخشی از انقلاب اسلامی را دنبال کرد. درباره شهدا هم در باب شخصیت دراماتیک و قهرمان آنان آثاری در دست داریم و طرح‌هایی که درباره موقعیت‌های تاریخی (همچون موضوع تسخیر لانه جاسوسی) در دست داریم. در ژانر کمدی با موضوع اغتشاشات سفارش داده شده است و همچنین طرح دنباله‌های بعدی سریال‌ها به دست ما رسیده و ملودرام‌های خوبی نیز مربوط به مردم و خانواده در دست داریم. فیلمنامه «رویانا» را نیز در دست داریم که درباره حیوان شبیه‌سازی شده است.

اسدی زاده اظهار داشت: در این طرح‌ها باید به سمت نگارش و بعد هم سفارش برویم. تا کنون ۲۳ پروژه تایید شده است و خروجی اداره کل فیلمنامه را می‌توانید از مهر و آبان رصد کنید.

مدیر دفتر فیلمنامه گفت: ما از همکاری با تمامی فیلمنامه‌نویسان و صاحبان ایده متعهد و نیز سوژه‌های مغفول مانده استقبال می‌کنیم و ملاک همکاری ما اولویت‌های ۱۲ گانه سند تحول و واقعیات انقلاب اسلامی است.

برخی از نویسنده‌ها از سریال‌ها کپی‌برداری می‌کند

صابری مدیر تولید و تامین دفتر فیلمنامه گفت: متاسفانه برخی از نویسنده‌ها از سریال‌ها کپی‌برداری می‌کند و کارشان هیچ پشتوانه پژوهشی ندارد. تامین فیلمنامه‌های خوب در گفتمان انقلاب اسلامی از وظایف ما است و از افراد و موسساتی که فکر می‌کنند فیلمنامه‌های خوبی در این حوزه دارند، بهره خواهیم برد.

صالحی زاده مدیر باشگاه فیلمنامه توضیح داد: بخش اول باشگاه فیلمنامه شناسایی است و افراد در سطوح حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و آماتوری تقسیم می‌شوند. افراد حرفه‌ای از ۳ پروژه بیشتر کار کردند و با آن‌ها در تولید سروکار داریم. از مابقی برای سرپرستی کار‌ها استفاده می‌کنیم تا افراد آماتور به سطح حرفه‌ای برسند. همچنین کارگاه‌ها در چند عنوان تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی عنوان کرد: کارگاه‌های ایده، طرح، فیلمنامه داریم. برخی از کارگروه‌ها هم مربوط به کودک و نوجوان وجود دارند. حتی رویکرد طنز را تقسیم‌بندی کرده‌ایم و بخش‌های دیگری داریم که شامل دین، انقلاب، تاریخ و ادبیات کهن ایران است. تقسیم‌بندی میز برای مناسبت‌ها داریم و در زمینه کارگروهی، تشکیل اطلس فیلمنامه‌نویسان در راستای کار قرار دارد. در این راه، تکلیف ۶۰ طرح روشن شده و ۶۰ طرح دیگر درحال ارزیابی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها