حجت الاسلام اژه ای در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان:

هیات مذهبی جایگاه ویژه ای برای شهدای پانزده خرداد قائل شوند

حجت الاسلام اژه ای ، از اساتید حوزه علمیه اصفهان باید در هیات مذهبی جایگاه ویژه ای برای شهدای پانزده خرداد قائل شد، گفت: در دورانی که همه به دنبال از بین بردن نام دین و خدا بودند، نهضت امام راحل آغاز شد و عصری که می‌گفتند پایان عصر دینداری است به آغاز این عصر تبدیل شد.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۵۴

جام جم آنلاین اصفهان؛ حجت الاسلام مهدی اژه ای با حضور در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به برکت آثار وجودی امام راحل اظهار داشت: یکی از این برکات معرفی حضرت آبت الله خامنه ای به مردم بود، و چهارده خرداد هم بیعتی دوباره با رهبری است که به مردم نزدیک است .

وی با بیان اینکه امام وظیفه اش تدوین حکومت دینی و انسان‌سازی بوده و حکومت وظیفه عموم مردم است، افزود: امام راحل دقیقا انسانی است که تمام عیار افق فکر و نیت ، درک و حرکتشان با انبیا تزدیکترین بنا را دارد و حضرت امام شبیه به حضرت ابراهیم با توکل به خدا قیام و نهضت انقلاب اسلامی را آغاز کردند.

این استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دنبال جهانی شدن اسلام بودند، تصریح کرد: امام در این حوزه حرکت کردند و در زمان حوادث ابتدای انقلاب در سال ۴۱ و ۴۲ امام سه هدف سرنگونی رژیم شاهنشاهی و برپایی حکومت اسلامی و تغییر حکومت های طاغوت در کشورهای اسلامی به حکومت اسلامی را زمینه ساز ظهور می‌دانستند.

حجت‌الاسلام اژه ای با بیان اینکه شخصیت و نهضت امام راحل به معنی نزدیکترین فرد غیرمعصوم به معصوم است، گفت: نهضت‌هایی که در ایران شکل گرفت از دوره قاجار رنگ مذهبی و مردمی به خود گرفت و نهضت ها ضداستبدادی بوده و ویژگی حادثه پانزده خرداد این بود که کاملا مذهبی بوده و همه اقشار جامعه حضور داشتند و به شهادت رسیدن و سرآغاز یک حرکت دینی با محوریت مرجع نایب امام بوده است.

وی با بیان اینکه باید در هیات مذهبی جایگاه ویژه ای برای شهدای پانزده خرداد قائل شد، افزود: سرنگونی رژیم شاه از پانزده خرداد آغاز شد و با توجه اینکه این حادًه در ماه محرم انجام گرفت، خود امام حسین (ع) یاری کرد و به واقع نهضت ما به واقع حسینی است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در دورانی که همه به دنبال از بین بردن نام دین و خدا بودند، نهضت امام راحل آغاز شد و عصری که می‌گفتند پایان عصر دینداری است به آغاز این عصر تبدیل شد.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ۳۰ هزار طلبه خارجی و ۳۰ هزار طلبه زن داریم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها