سراب شهرت و پول
گزارش تپش از روش‌های مجرمان سایبری برای کلاهبرداری و سوء‌استفاده در پوشش مدلینگ

سراب شهرت و پول

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا درباره کلاهبرداری از شهروندان در پوشش مامور هشدار داد.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا درباره کلاهبرداری از شهروندان در پوشش مامور هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۰۸۲۲۲

سرهنگ عبدا... چولکی گفت: کلاهبرداری تحت عنوان مامور با شیوه و شگردهای بسیاری از سوی افراد شیاد انجام شده که با وجود هشدارهای پلیس در این خصوص، متاسفانه همچنان شاهد شکایت‌هایی از اقصی نقاط کشور در پلیس آگاهی هستیم.
وی به ارائه چند نمونه کلاهبرداری و اخاذی در پوشش مامور پرداخت و افزود: فردی کلاهبردار در یکی از استان‌های شمالی کشور با ظاهری رسمی و موجه پس از شناسایی سوژه‌هایش که افراد مسن بودند با ترفند متقلبانه مبنی بر ارائه بسته‌های معیشتی و وام کم‌بهره، پس از فریب افراد و اخذ وجوه و همچنین کارت بانکی و رمز آنها، بدون هیچ ردی از خود محل را ترک و بلافاصله مبالغ موجود در حساب‌ها را برداشت کرده‌بود. یا مثلا فردی در یکی از شهرستان‌های مناطق غربی کشور، با معرفی خود به عنوان مامور وزارت اطلاعات و مسئول ویژه نظارت و خرید بعضی از وزارتخانه‌ها و تحت عنوان سرمایه‌گذاری و پرداخت سودهای نامتعارف، شهروندان را اغفال و از آنان وجوهی را دریافت کرده ‌بود.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا همچنین با اشاره به گزارش دیگری تصریح کرد: شخصی در یکی از استان‌های جنوب کشور با معرفی خود به عنوان مامور فراجا، با وعده تغییر روند رسیدگی به پرونده، از مالباختگان و متهمان وجوهی دریافت کرده‌ بود.
چولکی با هشدار به شهروندان و تاکید بر ضرورت توجه به توصیه‌های پلیس آگاهی در این زمینه گفت: شهروندان به ادعای هر فردی که خود را مامور معرفی می‌کند، اعتماد نکنند و با عجله به خواسته آنها پاسخ ندهند.
وی با اشاره به گزارش‌های بیان شده در این ارتباط خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که یکی از مهم‌ترین علل وقوع کلاهبرداری، اعتماد بی‌جای مالباختگان به ادعاهای افراد سودجوست، پیشنهاد می‌شود چنانچه شهروندان با این‌گونه افراد مواجه شدند، در ابتدا نسبت به ادعاهای اعلامی از سوی افراد ناشناس حساس شده و ضمن احراز هویت در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراتب را به ۱۱۰ اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها