به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ حسین نورعلیوند با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت تحقق مطالبات و تدابیر مقام معظم رهبری در تحکیم بنیان خانواده و افزایش نرخ موالید، یکی از سادهترین راههای افزایش جمعیت و برون رفت از وضعیت فعلی با توجه به پایین بودن نرخ باروری، کمک به مادرانی است که بارور شده، ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، تفکرهای غلط عرفی، فرهنگی، علل روحی و روانی، ندانستن مسائل شرعی و ... به سقط جنین خود رضایت میدهند.
وی با اشاره به اینکه با راه اندازی مراکز مشاوره نفس (نجات فرزندان سقط) و انجام مراحل شناسایی، میتوان آمار سقط جنین را به طور چشمگیری کاهش داد،اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه سپاه امیرالمومنین (ع) استان با اقدام قرارگاهی و کار جهادی و استفاده از ظرفیتهای درون سازمانی و برون سازمانی نسبت به عملیاتی نمودن طرح نجات فرزندان سقط (نفس) اقدام و پیگیری تأسیس مرکز نفس در همه شهرستانهای استان و نظارت بر حسن اجرای طرح در استان و شهرستانها توسط سپاه انجام خواهد گرفت.
مدیر کل بهزیستی ایلام تهیه بستههای معیشتی و بهداشتی و تجهیزاتی برای مادران بی بضاعت (مادران جامعه هدف بهزیستی و سایر مادران) که به دلیل فقر مالی قصد سقط جنین دارند، تأمین هزینههای ویزیت، خدمات غربالگری، خدمات آزمایشگاهی و سونوگرافی از بدو بارداری تا پایان ۲ سالگی کودک با مراکز نفس و تأمین تجهیزات، مربی و مشاوره روانشناسی و اجتماعی با مراکز نفس را تعهدهای این اداره کل در این تفاهم نامه برشمرد.
وی مدت این تفاهم نامه را پنج سال عنوان کرد و گفت: مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان به عنوان نماینده قانونی سپاه در این تفاهم نامه معرفی شده است.
نورعلیوند ابراز امیدواری کرد اجرای این تفاهم نامه و اجرای حمایتهای مربوطه از مادران تأثیر مطلوبی در افزایش نرخ جمعیت داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین هشدار داد
حسن هانیزاده در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگوی تفصیلی با جام جم آنلاین مطرح کرد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد:
گیتی خامنه از دغدغههای محیطزیستیاش میگوید
علی داوودی و پدرش در تحریریه روزنامه «جامجم»:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین هشدار داد
گفتوگوی «جامجم» با یک متخصص تغذیه درباره اینکه چطور فودبلاگرها در فضای مجازی عادات غذایی ما را شکل میدهند