برکناری یک مجری انگلیسی صرفا به‌خاطر انتقاد از عملکرد دولت، ماهیت وابسته و سانسورگرای رسانه‌ های انگلیسی را برملا کرد.
کد خبر: ۱۴۰۱۰۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، سیدمجتبی جلال‌زاده: جنجال‌های مربوط به تعلیق «گری لینکر» - مجری معروف برنامه‌های ورزشی شبکه «بی‌بی‌سی» - در حال افزایش است و باعث شده «ریچارد شارپ» رئیس بی‌بی‌سی و «تیم دِیوی» مدیرکل این شبکه تحت فشار فزاینده‌ای قرار بگیرند.

گاردین گزارش داده که این اتفاق در نهایت می‌تواند باعث کناره‌گیری این مدیران و حتی تغییر سیاست‌های انگلیس در قبال پناهجویان شود.

نکته جالب توجه اینجاست که انتقاد مجری برکنار شده اصلا انتقاد تندی مطرح نکرده و گری لینکر روز سه‌شنبه (۱۶ اسفند) در توئیتر تنها از سیاست مهاجرتی جدید دولت انگلیس انتقاد کرده و آن‌ را با سیاست‌های آلمان نازی مقایسه کرده بود.

با وجود اینکه BBC تاکنون بارها مدعی شده در حوزه سیاست بی‌طرف است، اما نحوه برخورد با نیروهای این رسانه نشان می‌دهد BBC بشدت وابسته به دولت بوده و هر نقدی علیه دولت را سانسور کرده و برخوردی تند با منتقدان می‌کند.

افزون بر BBC دیگر رسانه‌های انگلیسی هم روشی مشابه دارند. در واقع نهادهای نظارتی در انگلیس عرصه را چنان بر رسانه‌ها تنگ کرده‌اند که هرگونه نقدی علیه عملکرد داخلی در این کشور با واکنش تند و سانسور سیستماتیک روبرو می‌شود.

در جریان مرگ ملکه انگلیس، تمام پرسنل رسانه‌ای در این کشور، موظف به پوشش دیکته شده بوده و هرگونه اظهارنظری علیه نظام سلطنت و عملکرد ملکه الیزابت با سانسوری بی‌سابقه روبرو شد.

حالا آنچه بر سر گری لینکر آمده، بار دیگر نقاب استقلال رسانه‌ای BBC را کنار زده و نشان می‌دهد چطور مدعیان استقلال و آزادی رسانه، در درون سیستم رسانه‌ای خود، منتقدان را حذف کرده و اجازه اظهارنظر شخصی به آنها نمی‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها