توسعه گردشگری این شهر به برنامه‌ جامع راهبردی بلندمدت و همکاری همه دستگاه‌های بخش دولتی و خصوصی نیازمند است.
کد خبر: ۱۳۹۷۴۵۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا؛  سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان گفت: یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری در آبادان توجه به ظرفیت بالای منابع آبی است. به همین منظور گردشگری آبی ـ ساحلی آبادان توسعه می‌یابد.

سیدشمس‌الدین نوربخش‌غفاری در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار برای افزایش شناورهای آبی بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اداره میراث فرهنگی این شهرستان استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر منابع آبی در منطقه برای جذب گردشگر است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌های گردشگری همکاری نهادهای مختلف منطقه ضروری است افزود: فقط در صورت تعامل همه‌ نهادها، دستگاه‌ها و ارگان‌های این شهرستان زمینه برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و اجرای طرح‌های گردشگری و توسعه هر چه بیشتر گردشگری آبی ـ ساحلی فراهم می‌شود.

او با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری و آماده‌سازی فضای استاندارد افزود: توسعه گردشگری این شهر به برنامه‌ جامع راهبردی بلندمدت و همکاری همه دستگاه‌های بخش دولتی و خصوصی نیازمند است.

نوربخش‌غفاری با تاکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای رسیدن به اهداف تدوین شده خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی علمی و همکاری نهادهای مختلف با اداره میراث فرهنگی و جذب سرمایه‌گذار موجب شکوفایی این ظرفیت طبیعی می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان با بیان اینکه توسعه‌ گردشگری آبی ـ ساحلی آبادان یکی از بهترین ظرفیت‌ها را برای توسعه گردشگری این شهرستان دارد اظهار کرد: ایجاد اشتغال بهترین دستاورد این طرح است و تحول خوبی در منطقه ایجاد می‌کند.

گردشگری انواع مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به گردشگری آبی اشاره کرد. گردشگری آبی به هر نوع فعالیتی که با هدف ورزش، تفریح و سرگرمی در ارتباط با آب صورت می‌گیرد اطلاق می‌شود. از جمله انواع گردشگری آبی می‌توان شنا، قایق‌سواری، ماهیگیری، غواصی، ماهیگیری تفننی و مسابقات ماهیگیری، ورزش‌های آبی موتوری، آموزش‌های قایقرانی، موج‌سواری، کایاک‌سواری و قایقرانی در آب‌های خروشان را نام برد. استان خوزستان با وجود رودخانه‌های مناسب از جمله کارون، کرخه، دز و دریاچه‌هایی که پشت سدها جمع می‌شود می‌تواند پتانسیل خوبی در جذب گردشگر داشته باشد. به جز این سدهای مخزنی در استان تعدادی سد انحرافی ـ تنظیمی وجود دارد که مقدار ذخیره آب آن‌ها نسبت به سدهای مخزنی کم‌تر است.

از حدود دهه پنجاه شمسی سازمان آب و برق خوزستان در حاشیه این سدها شروع به ساخت مکان‌های اقامتی ـ تفریحی برای کارکنان سازمان و مهمانانی که به استان سفر می‌کردند کرده که به مرور زمان در اختیار عموم برای استفاده قرار گرفته است. با وجود این مکان‌های مناسب و زیبا برای گردشگری و با ایجاد یک مدیریت صحیح و پایدار می‌توان فرصت‌های خوبی برای گردشگری و طبیعت‌گردی در استان خوزستان فراهم کرد تا علاوه بر اشتغال‌زایی، فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری فراهم شده و استان خوزستان به سمت توسعه روزافزون پیش رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها