محمود پاک‌نیت این شب‌ها سریال «گیل‌دخت» را روی آنتن دارد و با ایفای نقش «تقی‌خان» بار دیگر یادآور کاراکتر «ارباب» در سریال نوستالژیک «پس از باران» در دهه۸۰ است.
کد خبر: ۱۳۹۳۵۲۷

وی درباره ارزیابی‌اش از این مجموعه تلویزیونی این‌گونه بیان می‌کند: به نظرم گیل‌دخت کار خوبی است. درواقع ورقی از تاریخ در مقطعی از ایران است. متاسفانه مردم و جوانان ما از گذشته خودشان خیلی خبر ندارند و تاریخ را نمی‌خوانند؛ پس چه بهتر که تاریخ به صورت تصویر در بیاید و نشان داده شود برای آنهایی که فرصت مطالعه ندارند و از این طریق از گذشته مملکت خودشان باخبر شوند.

بازیگر نقش تقی‌خان در پاسخ به این‌که فکر می‌کنید در شرایط فعلی، پخش سریال‌های تاریخی مثل گیل‌دخت برای مخاطبان جذابیت داشته باشد؟ بیان می‌کند: هر کسی که به گذشته مملکت و اجدادش علاقه داشته باشد و بخواهد بداند که واقعا چه اتفاقاتی افتاده است، دوست دارد تاریخ را مطالعه کند. از طرفی چون اغلب ما به خواندن روی نمی‌آوریم، اعتقادم بر این است اگر تاریخ به صورت قصه،‌ فیلم یا تئاتر و نمایش دربیاید و به جوانان نشان داده شود تاثیرگذار است، چراکه تاریخ واقعا مثل درس است. خوشا به سعادت فردی که از تجربه گذشتگان استفاده کند و وای به حال کسی که بخواهد تازه، تجربیات گذشته دیگران را تجربه کند.

او ادامه می‌دهد: وقتی من ۷۰ سال از زندگی‌ و تجربیاتم را برای فرزندم می‌گویم، می‌تواند تا ۷۰ سال گذشته را مرور کند و نیازی نیست از اول شروع کند و ببیند باید چه کاری انجام دهد تا موفق شود و زندگی سالمی داشته باشد. تاریخ هم همین است. درس و ورقی از زمان‌های گذشته، اجدادمان و پدران‌مان که چطور زندگی کرده‌اند، مانده‌اند و چطور رفته‌اند. کسانی که برای مردم کار کردند همیشه در ذهن‌ها ماندگارند و کسانی هم که کاری نکرده‌اند طبیعتا از ذهن مردم بیرون می‌روند. پاک‌نیت سپس به شخصیت تقی‌خان و شباهت‌هایش به ارباب سریال «پس از باران» اشاره می‌کند و چنین می‌گوید: تقی‌خان یک خانی است که در دربار قاجار زندگی و کار کرده و زمانی سرمایه‌های قاجار زیر دست همین شخصیت بوده اما چیزهایی در دربار می‌بیند که خودش را از آنجا رها می‌کند و به شهری می‌رود که پدرش آنجا زندگی می‌کرده است. اتفاقات زیادی در این سریال می‌افتد که پر از فراز و نشیب است. درواقع همه اتفاقات در خانه تقی‌خان می‌افتد. او زندانی و شکنجه می‌شود و درگیری‌هایی به وجود می‌آید که به خودش و خانواده‌اش آسیب وارد می‌شود.

وی بیان می‌کند: اکنون این سریال را در حال پخش می‌بینم، من هم مثل همه آدم‌های دیگر از کار واقعا لذت می‌برم؛ چون خودم در کار بودم و می‌دانم چقدر انرژی صرف شده و چقدر آدم‌ها با عشق کار کرده‌اند. اکثر افرادی که در این پروژه بودند با عشق تمام و انرژی و توان مضاعف کار کردند تا این سریال کار خوبی از آب در بیاید و مردم دوست داشته باشند. پاک‌نیت که در دو سریال تاریخی «جشن سربرون» و «سنجرخان» هم ایفای نقش کرده، می‌گوید: خودم کارهای تاریخی را بسیار دوست دارم و فکر می‌کنم در این ژانر موفق‌ترم. در جشن سربرون باز هم نقش یک خان را بازی کرده‌ام اما خان منفی که آن هم به نظرم کار بسیار جذاب و زیبایی است که به کارگردانی آقای مجتبی راعی ساخته شده و بسیار کار پرانرژی و پر از گره و تعلیق است که تماشاگر اگر پایش بنشیند قطعا دلش نمی‌خواهد پایان کار را بزند. این سریال مونتاژش تمام شده و فکر می‌کنم آماده است.

سنجرخان هم فعلا اطلاعی از زمان پخشش ندارم و فقط می‌دانم در حال مونتاژ است، ولی چون هر دو متعلق به یک شبکه هستند، مطمئنم که با هم در فاصله کوتاهی پخش نخواهند شد؛ ضمن این‌که پخش سریال گیل‌دخت هم تا پایان فروردین ماه ادامه دارد. احتمالا جشن سربرون در سال جدید روی آنتن برود.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها