صفر تا صد ثبت شرکت‌ها و علامت تجاری

در حال حاضر، فعالیت‌های اقتصادی بسیار گسترده‌تر از قبل گردیده و بخش زیادی از این فعالیت‌ها در قالب شرکت‌های تجاری صورت می‌گیرد.
در حال حاضر، فعالیت‌های اقتصادی بسیار گسترده‌تر از قبل گردیده و بخش زیادی از این فعالیت‌ها در قالب شرکت‌های تجاری صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۹۳۰۴۹

ثبت شرکت تجاری می‌تواند تضمین کننده اعتبار، تعهدات، حق و حقوق افراد مرتبط با آن فعالیت اقتصادی اعم از کارمندان و یا مشتریان باشد.

تبدیل یک فعالیت اقتصادی پایدار و سودآور به یک شرکت ثبت شده می‌تواند بر ارزش و هویت شما بیافزاید و باعث افزایش هرچه بیشتر سودآوری فعالیت شما در آینده نیز بشود.

باید در نظر داشته باشید که شرکت تجاری در قانون تجارت تعریف نشده، بلکه فقط اقسام آن شمرده شده است. اما می‌توانیم شرکت تجاری را اینگونه تعریف کنیم: « اجتماع تعدادی از افراد است که فعالیت خاصی را اعم از تجاری، فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند. شرکت در واقع انجمن یا بنگاه تجاری است که دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی و یا ترکیبی از هر دو تشکیل می‌دهند.»

تقسیم‌بندی انواع شرکت‌ها

همانطور که گفتیم شرکت‌های تجاری تحت قوانین تجاری با هدف جذب سود و منفعت اقتصادی و تقسیم آن میان اعضا تشکیل می‌شوند. کلیه‌ی فعالیت‌های شرکت نیز پیرامون امور تجاری و بازرگانی شکل می‌گیرد. اما ما چه نوع شرکتی را ثبت کنیم؟

شرکت‌ها به دو دسته، شرکت‌های تجاری و شرکت‌های مدنی تقسیم می‌شوند؛ شرکت تجاری به ۷ نوع دیگر تقسیم بندی می‌شود که عموم افراد انواع شرکت را بر این ۷ نوع می‌شناسند.

  • شرکت‌های سهامی (مانند شرکت‌های سهامی خاص و سهامی عام)
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت:

به طور کلی به یک سری مدارک جهت ثبت شرکت نیاز خواهید داشت که شامل موارد زیر هستند:

  • ارائه مدارک شناسائی مانند کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکاء.
  • ارائه شرکت نامه و تقاضانامه شرکت
  • ثبت نام کد ثنا برای تمام اعضای هیئت مدیره
  • تهیه اساسنامه تکمیل شده شرکت
  • دریافت تاییدیه آدرس و کد پستی محل شرکت
  • تعیین حق امضای شرکت (اگر حق امضا برای بیش از یک نفر باشد باید نوع و شرایط امضاهای شرکت مشخص شود)
  • تعیین سمت و سهام هریک از اعضاء
  • انتخاب نام حداقل ۳ سیلابی
  • ارائه مجوز (ویژه شرکت‌هایی که نیاز به مجوز دارند)
  • ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره
  • در صورتی که شرکت سهامی خاص است فیش بانکی که معادل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت شما باشد.

سامانه‌‌های اینترنتی ثبت شرکت‌ها

با توجه به پیشرفت و ایجاد سیستم جدید اینترنتی سامانه‌ی ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، از این پس متقاضیان می‌توانند مراحل ثبت شرکت خود را بدون مراجعه‌ی حضوری به اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری از طریق سامانه‌‌های اینترنتی شروع و دنبال نمایند.

سامانه ثبت شرکت‌های آسان ثبت یکی از بهترین سامانه‌ها با پشتیبانی 24 ساعته توسط تیم مجرب و با تجربه‌ای است که می‌تواند به شما کمک کند. به بیان دیگر تیم آسان ثبت به ضروریات رفتارها و تغییرات فرآیندها آشنایی دارد و برای مشتری شفاف‌‌سازی می‌کند چه اقدام و وظیفه‌ای را در چه بازه‌زمانی باید انجام دهد.

ثبت علامت تجاری

پس از ثبت شرکت، شما به عنوان صاحب یک فعالیت اقتصادی برای محصولات خود، اسمی را انتخاب می‌کنید که بعد از شناخته شدن توسط بازار هدف (مشتریان )، شناخته و مطرح می‌شود. این نام تجاری خدمات یا محصولات شما را از رقبا متمایز می‌کند و مشتریانتان شما را به آن نام خواهند شناخت.

برای ثبت علامت تجاری اظهارنامه‌ای تکمیل می‌شود. پس از ارائه اظهارنامه و ثبت برند، اعتبار آن از تاریخ تکمیل آغاز می‌شود و تا ۱۰ سال ادامه دارد. پس از اتمام این ۱۰ سال به مالک برند فرصت ۶ ماهه‌ای برای تمدید داده می‌شود که در صورت عدم اقدام به تمدید، برند مذکور می‌توان به نام شخص حقیقی یا حقوقی دیگری ثبت شود.

مدارک مورد نیاز ثبت علامت تجاری

مدارک ثبت برند در صورتی که به نام شخص حقیقی باشد یا به نام اشخاص حقوقی و شرکت‌ها متفاوت است.

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی متقاضی ثبت برند:

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی شخص حقیقی
  • تصویر کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند پیشنهادی)
  • تصویر مجوز فعالیت ( یک نوبت باید در دفاتر اسناد رسمی تایید شود )
  • اطلاعاتی از قبیل آدرس، کد پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت شخص حقیقی

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی متقاضی ثبت برند:

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند.
  • تصویر مجوز فعالیت
  • کپی روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تغییرات
  • تصویر کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند پیشنهادی)

سامانه ثبت علامت تجاری

به دلیل تعداد تقاضای بالا و ارسال هر روزه تعداد زیادی اظهارنامه ثبت نام برند به این اداره و تعداد محدود کارشناسان اداره مالکیت معنوی، طبیعتاً با صف‌های طولانی بررسی اظهارنامه‌های ثبت علامت تجاری مواجه خواهید شد. گاهاً ممکن است که بررسی این اظهارنامه‌ها توسط کارشناسان چند ماه به طول بیانجامد.

 اگر در هنگام تنظیم و ارسال آنها دقت لازم را معمول نداشته باشید یا موارد قانونی را رعایت نکرده باشید، با اخطار رفع نقص یا بدتر از آن با اخطار رد اظهارنامه مواجه می‌شوید که این امر موجب تلف شدن وقت و هزینه شما می‌شود.

به همین جهت رعایت موارد قانونی و انجام صحیح مراحل ثبت برند از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از سامانه‌هایی که در این راه به شما کمک بسزایی می‌کند سامانه ثبت برند و علامت تجاری آسان ثبت است. سامانه ثبت برند آسان ثبت به شما این امکان را می‌دهد با حداقل مراجعه و تماس تلفنی برند خود را ثبت کنید.

انحلال شرکت‌ها چیست؟

ممکن است شرکت‌ها بنابر دلایل اختیاری و یا اجباری به فعالیت خود پایان داده و منحل شوند. یک کسب و کار به دلایل مختلفی می‌تواند به کار خود پایان دهد. اما انحلال همیشه به معنی پایان کار شرکت نیست.

شما به دلایلی مانند ادغام شرکت خود با شرکت‌های دیگر، راه‌اندازی کسب و کاری جدید و... می‌توانِد به فعالیت شرکت خود پایان دهید. در این شرایط، شرکا باید به اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مراجعه کنند و مراحل ثبت انحلال شرکت را انجام دهند و این موضوع را با آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به صورت عمومی اطلاع‌رسانی نمایند.

images_1672662018.png

آیا انحلال شرکت به معنی پایان مسئولیت‌های حقوقی آن است؟

تا زمانی که تمام بدهی‌ها به طلبکاران پرداخت نشود و دارایی‌ها بین شرکا تقسیم نشود، مجموعه به حیات خود ادامه می‌دهد. فرایند ختم تصفیه به همین منظور در قانون پیش‌بینی شده است. در واقع، عمر شرکت با خارج شدن تمام دارایی‌ها از حالت مشاع و تصفیه اموال به پایان می‌رسد.

این وظیفه سنگین طبق قانون بر عهده مدیر تصفیه گذاشته شده است. این فرد موظف است ظرف شش ماه مراحل انحلال شرکت با مسئولیت محدود را به انجام برساند. بعد از انحلال شرکت مدیران دیگر سمتی ندارند و به دلایل زیر فرد یا افرادی به عنوان مدیر تصفیه یا مدیران تصویه انتخاب می‎شود که وظایف زیر را بر عهده دارند:

  • پیگیری کارهای ناتمام شرکت
  • پیگیری مطالبات و بدهکاری‌های شرکت
  • پیگیری اجناس موجود در انبار شرکت که باید به فروش برسند.
  • پیگیری دعاوی شرکت
  • پیگیری تقسیم دارایی‌های شرکت بین شرکاء یا سهامداران شرکت
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها