
در گزارشی پشت پرده شبکه جاسوسی و تخریب نیروهای حامی در منطقه را بررسی کردهایم
هر چند مسئولان عنوان میکنند ۶۰ درصد ظرفیت حمل و نقل عمومی جادهای کشور در اختیار ستاد اربعین قرار گرفته و معاون حمل و نقل وزارت راه هم گفته که ۱۴هزار و ۴۰۰اتوبوس در کشور وجود دارد که ۸۰۰۰ دستگاه برای اربعین در نظر گرفته شده و با وزارتخانهها نیز مکاتبه شده تا ظرفیت ناوگان حمل و نقل خود را در اختیار این کار قرار دهند و این امر به استانداریها محول شد. اما آشفتگی در بازار فروش بلیت اتوبوس و هواپیما نشان میدهد نه وزارتخانه و نه هیچ نهاد دیگری روی این مساله نظارت ندارد.
معاون حمل و نقل وزارت راه مدعی است اجازه فروش ۵۰درصد بلیتهای اتوبوس به طور اینترنتی و بهصورت دو روزه صادر شده و صدور مجوز فروش بلیت تنها بر عهده پایانهها و شرکت هواپیمایی است و فروش توسط شرکتها انجام میشود. اما زائران و مسافران کربلا چیز دیگری میگویند و با گرانیها و کمبود بلیت و ایجاد بازار سیاه، معلوم است کسی برای حرفهای وزارتخانه و مسئولانش تره هم خرد نکرده است. این یک واقعیت است که عاشقان سیدالشهدا تحت هر شرایطی خود را به کربلا خواهند رساند و این مدعیان خدماترسانی هستند که باید شرمنده حرفهای بیپایه و اساس خود باشند.
این یک قانون نانوشته وجود دارد که میگوید زائرانی که دهه دوم صفر و اربعین را برای سفر به عراق و عتباتعالیات انتخاب میکنند بهدلیل حجم بالای نفرات و مشکلات موجود در سفر، با سختیهای بیشتری مواجه بوده و البته سطح تحملشان هم افزایش مییابد. در حال حاضر مشکلات موجود در هر یک از مرزها بررسی و دستورات و تمهیدات لازم برای حل آنها از طرف سازمانها و نهادهای مرتبط صادر شده است اما توصیه شده زوار در صورت امکان از مرزهای تمرچین و باشماق و همچنین خسروی که امسال باز شده و خدمات ویژهای هم در آنها ارائه میشود، برای ورود به عراق استفاده کنند.
در این میان بحث اصلی، رسیدن به مرزهاست. بخش زیادی از زائران اتوبوس و وسایل نقلیه زمینی را انتخاب کردهاند و گروهی هم پرواز و رسیدن مستقیم به شهرهای زیارتی عراق در دستورکارشان است. اما نکته مشترک در هر دوحالت همانا بیتوجهیها به نحوه بلیت فروشیها و قیمتهای نجومی است که در بازار وجود دارد و هیچکس نهتنها آن را نمیپذیرد بلکه برخی از مسئولان وزارت راه مهر تکذیب به این اخبار میزنند.
بههر حال این سفر پر خیر و برکت انجام خواهد شد و عاشقان اباعبدا...الحسین(ع) با پای پیاده هم که باشد، خود را از خانه به کربلا میرسانند. ولی باید تمهیداتی اندیشیده شود تا هم برای برگشت زائران و هم انجام مراسم اربعین در سالهای بعد این نابسامانیها وجود نداشته باشد.
در گزارشی پشت پرده شبکه جاسوسی و تخریب نیروهای حامی در منطقه را بررسی کردهایم
گفتوگو با محمد فیلی:
به بهانه بحث درباره بودجه تولید مجموعههای فاخر تاریخی-مذهبی
گفتوگوی خواندنی با محمد بلوری، پدر حادثه نویسی ایران:
گفتوگو با سعید مستغاثی، رئیس پیشین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی درباره رویکرد جدید برنامهها در صداوسیما
پرونده جام جم با حضور عوامل سازنده و بازیگران سریال تلویزیونی تب و تاب
در گفتوگوی آهنگساز سریال «آتش و باد» با «جامجم» مطرح شد
گفتوگویی با مجید انتظامی، استاد ملودیهای ماندگار