سعید عزت‌اللهی به تیم تراکتور پیوست

پایان انتخاب‌های بد آقای لژیونر

اگر می‌خواهید بدانید انتخاب‌های بد چه بلایی سر یک استعداد ناب می‌آورد کافی است به شرایط سال‌های گذشته سعید عزت‌اللهی نگاه کنید.
کد خبر: ۱۳۷۴۷۱۶
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش

زمانی که این بازیکن سال ۹۳ و در ۱۸سالگی از ملوان راهی تیم «اتلتیکومادرید سی» شد پیش‌بینی تولد یک فوق ستاره را در فوتبال ایران کرده بودیم. مسیری که برای عزت‌اللهی ترسیم کردیم این بود: به تیم اصلی اتلتیکومادرید می‌پیوندد و کم‌کم به یکی از ستاره‌های لالیگا تبدیل می‌شود. اما چیزی که برای سعید اتفاق افتاد، این بود: فقط یک فصل در مادرید دوام آورد و سپس راهی لیگ روسیه شد. تقریبا پنج فصل در روستوف سپری کرد و بعد از آن با پیوستن به تیم‌های درجه ۲ و۳، انتخاب‌های خیلی بد فوتبالی‌اش آغاز شد. سعید کم‌کم از مرتبه یک لژیونر شاخص به یک بازیکن معمولی سقوط کرد اما آنقدرها انگیزه داشت که به هر شکل ممکن خودش را به جام‌جهانی ۲۰۱۸ برساند و اتفاقا نمایش خوبی هم از خود نشان بدهد، به خصوص در برابر اسپانیا. شاید این روزها بیشتر از هر زمانی حسرت این را می‌خورد که چرا گلش مقابل اسپانیا در مرحله گروهی قبول نشد.

انتخاب های بد

سابقه نشان داده لژیونرهایی که از لیگ ایران راهی یک تیم ناشناس می‌شوند به توفیق چندانی در فوتبال نمی‌رسند و به تدریج محو می‌شوند. این موضوع را حداقل در رابطه با بازیکنانی که راهی لیگ بلژیک شده‌اند، فهمیده‌ایم. مثلا اسم یک تیم را هرگز تا پیش از این نشنیده بودیم اما ناگهان یک فوتبالیست ایرانی به آن تیم می‌رود و نامش را یاد می‌گیریم. این اتفاق برای سعید عزت‌ اللهی چند بار افتاد. مثلا به لطف او بود که متوجه شدیم تیمی به نام آنژی ماخاچ قلعه در روسیه وجود دارد. همچنین به لطف همین عزت‌اللهی بود که با آمکار پرم هم آشنایی پیدا کردیم، تیمی معمولی از لیگ روسیه.

پیوستن به تیم ردینگ انگلیس در دسته اول این کشور (چمپیونشیپ) انتخاب اشتباه دیگر این بازیکن به شمار می‌رفت. کسی که زمانی پدیده فوتبال ایران بود فقط چهار بازی برای ردینگ انجام داد و بعد از یک فصل بدون دستاورد راهی اوپن بلژیک شد. وایله بلدکلوپ در ادامه انتخاب بد دیگر عزت‌اللهی شد. یک فصل هم برای الغرافه قطر به صورت قرضی بازی کرد.

چیزی که عجیب به نظر می‌رسد چراکه هیچکسی در این مدت طولانی به او نگفت انتخاب‌هایش بسیار غلط است؟ چرا سر از تیم‌هایی درمی‌آورد که به جای پیشرفت باعث پسرفت او می‌شوند؟

فصل جدید سعید

بی بروبرگرد پیوستن سعید عزت‌اللهی به تیم تراکتور تبریز بهترین انتخاب او در این چند سال محسوب می‌شود. او باید بسیار راضی و خرسند باشد که از انبوه تیم‌های گمنام و ضعیف و درجه چندم اروپایی حداقل به تیمی آمده که علاوه بر داشتن هواداران بی‌شمار از اعتبار زیادی هم برخوردار است. در اینجا یک واقعیت وجود دارد. برخی از بازیکنان گمان می‌کنند راه رسیدن به تیم‌ملی از اروپا می‌گذرد. اما این موضوع حداقل در رابطه با عزت‌اللهی کاملا برعکس بود. او باید زودتر از اینها متوجه می‌شد که راه رسیدن به جام‌جهانی قطر شاید از همین لیگ ایران می‌گذرد. به همین دلیل است که لیگ ایران و تراکتور را انتخاب کرد. اما با توجه به این‌که حدود ۱۰۰ روز دیگر به آغاز جام‌جهانی قطر باقی مانده شاید کمی دیر شده باشد، شاید هم نه. سعید عزت‌اللهی این پتانسیل را دارد که خودش را به یک جام‌جهانی دیگر برساند. شاید باز هم به جام‌جهانی رسید و شاید اینبار هم واقعا گلزنی کرد.

سعید عزت اللهی در یک نگاه
تعداد تیم‌های خارجی: ۸
کل گل‌های او در تمامی تیم‌های خارجی: ۱۴
تعداد بازی ملی: ۴۵
تعداد گل ملی: ۱
مهم‌ترین افتخار باشگاهی: نایب قهرمانی با روستوف(۱۶-۲۰۱۵)
مهم‌ترین افتخار فردی: بهترین هافبک دفاعی نیم فصل اول لیگ دانمارک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها