حمله سایبری به زیرساخت‌های شهری پایتخت صهیونیست‌ها

تل‌آویو چگونه هک شد ؟

در حالی که مقامات امنیتی رژیم اشغالگر قدس پس از چندین بار عملیات سایبری علیه زیرساخت‌های صنعتی، امنیتی و عمومی این رژیم، مدعی تسلط بر اوضاع و تکرار نکردن این موارد بودند، اما عملیات هکری بزرگ اخیر در حوزه شهری تل‌آویو، شوک بسیار سختی را به صهیونیست‌ها وارد ساخته است. هک شدن سامانه‌های شهری در اراضی اشغالی، معنایی جز استمرار آسیب‌پذیری این زیرساخت‌ها و امکان تکرار گسترده‌تر آن در آینده نخواهد داشت. این بدترین سناریویی است که مقامات رژیم اشغالگر قدس، تصور آن را می‌کردند.
کد خبر: ۱۳۷۲۸۷۷
نویسنده حسین یاری - گروه بین‌الملل

به گزارش جام جم آنلاین، ماجرا از نقطه‌ای آغاز شد که روز گذشته، یک حمله سایبری از خاک عراق، زیرساخت‌های شهرداری تل‌آویو پایتخت رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. درپی این حمله سایبری، وبسایت شهرداری و اپلیکیشن خدمات شهری تل‌آویو و سیستم مالیاتی آن از دسترس خارج شد. گروه هکری موسوم به «الطاهره» عراق مسوولیت این حملات سایبری را برعهده گرفته است.

صابرین نیوز، عکسی از این حمله سایبری در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است. شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز ضمن اذعان به هک وبسایت شهرداری تل‌آویو در عین حال مدعی شد که این سایت پس از یک ساعت وقفه، فعالیت خود را از سر گرفته، اما مستندات موجود و گزارش‌های منتشرشده در اراضی اشغالی، نشان‌دهنده عمق و وسعت این عملیات سایبری و برطرف نشدن بسیاری از اختلالات می‌باشد! این چندمین حمله گسترده سایبری به وبسایت‌های رژیم صهیونیستی طی چند ماه اخیر است و در ماه جاری همچنین سرور‌ها و خدمات شرکت امنیت دیجیتالی «سلیبرایتی» یکی از مهم‌ترین شرکت‌های رژیم صهیونیستی که ویژه ارائه اطلاعات دیجیتالی و ارائه خدمات اطلاعاتی حقوقی به غرب است، هدف حمله‌ای سایبری از خاک عراق قرار گرفت.

تکرار چندباره یک عملیات

برخی صفحات و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی عراق گزارش دادند که دو تیم سایبری «الطاهره» و «تیم ۱۸۷۷» مسوولیت این حملات سایبری را برعهده گرفته‌اند. اواخر اردیبهشت گذشته، شرکت حمل و نقل عمومی «Egged»، بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل صهیونیستی نیز در اثر حمله سایبری هکر‌های عراقی متوقف شد و امکان ثبت‌نام برای محموله‌های جدید به حالت تعلیق درآمد. رسانه‌های صهیونیستی با اعلام این خبر گفتند که گروه سایبری الطاهره - تیمی که به گفته آن‌ها وابسته به ایران است - از مبدا عراق به پایگاه‌های حمل و نقل «ایگد وراف فاس» و «هاب اون» حمله کرده‌اند و پیشتر این هشدار را منتشر کرده بودند: «بیایید این بار با زیرساخت‌ها بازی کنیم».

تکرار ماجرای بن گوریون

این حادثه (هک شدن سامانه‌های شهری در اراضی اشغالی) به لحاظ وسعت عملیات سایبری، شباهت زیادی به هک شدن فرودگاه بن‌گوریون در ابتدای سال دارد. فروردین ماه نیز هکر‌های عراقی در دو روز متوالی، وبسایت و سرور‌های فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو، وبگاه بانک «اسرائیل» را از دسترس خارج کردند و گروه موسوم به «الطاهره» ضمن برعهده گرفتن مسوولیت حمله سایبری به پایگاه‌ها و سرور‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که پایگاه اطلاع‌رسانی کانال ۹ تلویزیون رژیم صهیونیستی را نیز هدف حمله سایبری قرار داده است.
صابرین نیوز، در همان روز گزارش داده بود که این حمله سایبری از خاک عراق و در ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد یعنی در همان ساعتی که در تاریخ ۱۳ دی ۹۸، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند، صورت گرفته است. در آن حملات نیز شعار‌های «لبیک یا قدس»، «یالثارات الحسین»، «لبیک یا حاج‌قاسم» و «لبیک یا ابومهدی» همراه با این عملیات هکری در شبکه‌های اجتماعی عراقی منتشر شد. برخی منابع اسرائیلی نیز اذعان کردند که (در روز‌ها و ماه‌های اخیر) حملات گسترده به پایگاه‌های اینترنتی رسمی و رسانه‌ای این رژیم در مقیاسی بی‌سابقه رخ داده است.

صهیونیست‌ها دیگر قدرت سانسور ندارند

فادی اسماعیل بودیه، تحلیلگر لبنانی در تحلیل عملیات سایبری علیه زیرساخت‌های شهری تل‌آویو و آنچه طی ماه‌های اخیر در اراضی اشغالی می‌گذرد به جام جام می‌گوید: مقامات رژیم اشغالگر قدس صراحتا از وقوع بحران‌های مستمر سایبری در تل‌آویو، حیفا و سایر نقاط اراضی اشغالی سخن می‌گویند. این اعتراف نشان می‌دهد که هیچ نقطه‌ای در اسرائیل از عملیات سایبری مصون نیست و ادعای نهاد‌های امنیتی و شهری این رژیم درخصوص صیانت در برابر اقدامات آفندی و پدافندی در حوزه سایبری کاملا دروغ است. بدیهی است که آنچه اخیرا در تل‌آویو رخ داد، اولین و آخرین عمیات گسترده سایبری محسوب نمی‌شود و اکنون بر ساکنان اراضی اشغالی محرز شده است که رژیم جعلی اسرائیل تا چه اندازه‌ای در برابر انواع عملیات‌ها و حملات آسیب‌پذیر است. سردبیر نشریه بین‌المللی المرایا می‌افزاید: صهیونیست‌ها تا قبل از ماه‌های اخیر نیز با این حملات سایبری (به عناوین گوناگون) مواجه بودند، اما دست به سانسور و مسکوت گذاشتن آن‌ها می‌زدند. در این‌خصوص میان سیاستمداران، رسانه‌ها و مقامات امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی نوعی همپوشانی وجود داشت، اما اکنون معادله به طور کلی با گذشته متفاوت است و صهیونیست‌ها قدرت سانسور و تحریف این وقایع را از دست داده‌اند.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها