رئیس رسانه ملی در دیدار با جمعی از اصحاب قلم:

در دوره تحول، تشنه متن هستیم

شامگاه سه‌شنبه ۱۴تیر همزمان با روز قلم، رئیس رسانه‌ملی با جمعی از اصحاب رسانه نشست صمیمانه‌ای برگزار کرد. در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، حدود ۳۰ نفر از صاحبان قلم به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند دکتر جبلی نیز به نیاز مبرم صداوسیما به متن و نوشته اشاره کرد.
کد خبر: ۱۳۷۲۳۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس رسانه‌ملی در ابتدای سخنانش گفت: خوشحالم در میان کسانی هستم که دیدن‌شان از نزدیک آرزویم بود. وی با بیان این‌که نزدیک‌ترین عنصر فرهنگ به جوهره آدم، قلم است، گفت: آن هنگام که عقل آدمی به کار می‌افتد، قلم روان می‌شود و طبق همین قاعده، صاحب قلم نزدیک‌ترین فرد به حوزه فهم و درک انسان است.
جبلی با اشاره به دوران جدید مدیریت در صداوسیما افزود: چشم امید خیلی‌ها به این دوره مدیریت سازمان است و حق مشروعی برای تحول‌خواهی در صداوسیما دارند. از خدا می‌خواهیم به ما کمک کند و امیدواریم بتوانیم از شما کمک بگیریم.

وی با تاکید بر این‌که در این دوره تحولی، تشنه متن و نوشته هستیم، بیان کرد: ما باید این‌قدر با شما بنشینیم تا مسائل شما، ملکه ذهن‌مان شود. برای رهایی از آفت این سال‌ها، باید به متن توجه کرد. نبودن متن تایید شده نهایی کامل، آفت همه این سال‌ها بوده است. وی تاکید کرد: در این دوره، اصالت را به متن می‌دهیم. ما سال‌های سال از وجود متن، نوشته و بانک اطلاعاتی محتوا محروم بودیم. باید انبوهی متن داشته باشیم. متاسفانه از جامعه نویسندگان توانمند عقب افتاده‌ایم و باید بسیار تلاش کنیم تا به گرد پای نویسندگان برسیم. ما در حوزه قلم کم نداریم و باید بدویم تا به آن‌ها برسیم و آثار فاخر را رسانه‌ای کنیم.

جبلی افزود: حق کتاب بر رسانه، ترویج آن و حق رسانه بر کتاب هم قابلیت آن برای تبدیل به فرم محتوایی رسانه‌ای و ساخته شدن است. باید کتاب را تبلیغ و ترویج کنیم، چون کار فرهنگی، فاخر و سریع‌الوصول است. برای معرفی کتاب به سمت نمایش دو سه دقیقه‌ای از بهترین بخش کتاب حرکت می‌کنیم که آن را جذاب می‌کند. در شورای کتاب که رصد و کشف کتاب‌های ارزشمند وظیفه آن است، چنین فضا‌هایی وجود دارد، اما حداقل کار ما تبلیغ کتاب است وظیفه ماست که کتاب را به محتوای فاخر رسانه‌ای تبدیل کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه گفت: خوشبختانه ما در این ۸ ماه در زمینه تولید و محتوا، اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده‌ایم. ماجرای هک کارت‌های سوخت و مساله زاینده‌رود را با فرهنگ‌سازی درون سازمانی و افزایش تحمل برون سازمانی، توانستیم رسانه‌ای کنیم. هر کار جدیدی شاید اشتباه داشته باشد، ولی به خاطر یک اشتباه احتمالی نمی‌شود آن کار را نکرد. حتما باید به سطح قابل قبولی از سطح پذیرش این فرهنگ در جامعه برسیم.

وی در پایان با بیان این‌که برنامه‌ای مانند «نون و القلم» در شبکه نسیم و برنامه‌های دیگر در حوزه کتاب ساخته خواهد شد، عنوان کرد: این جلسه برای جلب اعتماد شماست، چون در این دوره می‌خواهیم از شما به عنوان همکار استفاده کنیم. هیچ کسی مثل شما نمی‌تواند در حوزه متن کمک کند و این جلسه می‌تواند مستمر باشد. ما به متن و قلم قوی و نگاه اصیل به شدت نیاز داریم و امیدواریم بتوانیم همکاری‌هایمان را گسترش دهیم.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها