بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته‌های اصلاح شده کشور در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به بهره‌برداری رسید. راه اندازی این واحد بزرگ تولیدی مانع از خروج ۲۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۷۱۵۷۷

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این آئین اظهار داشت: راه اندازی این واحد بزرگ تولیدی مانع از خروج ۲۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خواهد شد و کشور را از واردات نشاسته اصلاح شده بی نیاز خواهد نمود.

محمد مهدی برادران با اشاره به راه اندازی خط تولید نشاسته اصلاح شده در گروه صنعتی و پژوهشی زر اظهار داشت: نشاسته اصلاح شده پایه ۷۰ نوع محصول بوده و صنایع مختلفی اعم از صنایع داروسازی، صنایع مربوط به کاغذ، غذای کودک به آن وابسته و مرتبط هستند که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: گروه صنعتی و پژوهشی " زر " برای راه اندازی این کارخانه ۳۶۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که راه اندازی آن ظرف ۶ ماه از ابتدا تا انتها، منحصر به فرد بوده و جزء یکی از افتخارات کشور است.

برادران ضمن تبریک هفته صنعت و معدن به همه صنعتگران و حامیان تولید ملی گفت: خوشبختانه در این ایام پروژه‌های زیادی در سطح کشور افتتاح می‌شود که نشانگر این است که عزم صنعتگران برای تولید و صادرات بیشتر و ارتقاء کیفیت محصولات و کمیت کالا‌ها جزم شده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: خوشبختانه عزم مردم برای حمایت از تولید ملی و عزم تولید کنندگان برای ارائه محصولات برتر در حوزه محصولات داخلی مهیاست.

برادران گفت: امروز در سفر به استان البرز بازدید‌های مختلفی در بخش‌های مختلفی اعم از لوازم خانگی، محصولات دارویی و نان و مجموعه ماکارونی زر و افتتاح خط نشاسته اصلاح شده و کانفکشنری و شیرینی شکلات داشتیم که در نوع خود بی نظیر بودند.

بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز اظهار داشت: این کارخانه دانش بنیان یکی از بزرگترین واحد‌های تولید محصولات نشاسته و " مالتودکسترین" (نوعی نشاسته بهبود یافته) در غرب آسیاست.

مرتضی سلطانی گفت: ظرفیت تولید این کارخانه، ۸۲ هزار تن انواع نشاسته‌های اصلاح شده و "مالتودکسترین" برای مصارف غذایی، دارویی و صنعتی است.

وی افزود: محصولات این کارخانه در تولید داروها، طعم دهنده‌ها، مکمل‌های غذایی، دارویی و ورزشی، غذای کودک، نوشیدنی، بستنی، سس، مواد لبنی، فرآوری نان و شیرینی، صنایع نساجی، کاغذسازی، چسب، صنایع سلولزی و بهداشتی و روان کننده‌های حفاری چاه نفت کاربرد دارد.

رییس هیئت مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر با اشاره به اینکه کارخانه راه اندازی شده در ۱۰۰ هزار متر زمین در سه طبقه برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است گفت: به زودی ضمن تامین نیاز داخلی، صادرات محصولات نشاسته‌های اصلاح شده نیز آغاز می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه مشکلات، زیبایی صنعت است گفت: این مجموعه در شرایط سخت تحریم، در یک فضای یک میلیون متری از ورود نهاده‌ها به سایت، دپوی نهاده‌ها، استحصال و فرآوری نهاده‌ها، جدا سازی محصول و انتقال آن به مجموعه کانفکشنری زنجیره ارزش ایجاد کرده که نشان از توانمندی و دانش جوانان این مرز و بوم دارد.

رییس هیئت مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر گفت: باعث افتخار است ما در مجموعه‌ای کار میکنیم که پرسنل همراهان و همدلان و رفقای ما بوده و مهمترین پیمانی که بین ما و همه مجموعه زر است گره خوردن افکار و دلهایمان بوده که نمیتوان آن را با پول خلق کرد.

وی در پایان افزود: عشق، همدلی و توسعه تولید تنها راه نجات عزت و آبروی سرزمین ما است و بنده معتقدم زمانی که دیواری بین مسوولین و تولید کننده نباشد سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در کشورمان صف خواهند کشید.

در ادامه معاون وزارت صمت خط تولید بیسکویت گاپی جو و نخودی که فاز اول از کارخانه سلین در شهرک صنعتی غیر دولتی شهر هشتگرد بوده و برای ۲۵ نفر اشتغالزایی نموده را به بهره‌برداری رساند.

این شرکت در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع قرار دارد که در فاز اول آن با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید و در فاز‌های بعدی هم خط تولید ویفر و کیک به بهره برداری می‌رسد که پس از افتتاح فاز اول، برادران موافقت راه اندازی فاز‌های دوم و سوم برای توسعه خط تولیدی این شرکت را صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها