معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از اجرای پروژه احداث اولین مرکز اجرایی حمایت از پرندگان شهری ایران و بهره‌برداری از آن طی هفته‌های پیش رو خبر داد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از اجرای پروژه احداث اولین مرکز اجرایی حمایت از پرندگان شهری ایران و بهره‌برداری از آن طی هفته‌های پیش رو خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۱۱۱۷
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، "علی نجفی" با اعلام این خبر اظهار کرد: حضور پرندگان در محیط‌های شهری به ویژه در کلان‌شهرهای ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که علاوه بر تکمیل بسیاری از چرخه‌های زیستی در محیط‌های شهری، این مخلوقات پروردگار نقش بسیار مهمی در کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی دارند.
وی ادامه داد: توجه ویژه به نقش پرندگان در مبارزه بیولوژیک با عوامل بیماری‌زا و آفات گیاهی موجب شد تا مدیریت شهری در مشهد حمایت از پرندگان را در دستور کار خود قرار دهد و با اقداماتی نظیر حمایت و حفاظت از زیستگاه‌های پرندگان در بوستان‌ها، ساخت و جانمایی دانه‌خوری، آبخوری و لانه پرندگان در مناطق مستعد شهری و بهبود شرایط زیستگاهی پرندگان، گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است.
معاون محیط زیست و خدمات شهری بیان کرد: در حال حاضر در کلان‌شهر مشهد بیش از ۸۵ گونه از انواع پرندگان و ۸۶۰ آشیانه طبیعی فعال در بوستان‌های سطح شهر به صورت دقیق شناسایی شده‌اند و در راستای حمایت ویژه از آنها حدود دو هزار عدد آشیانه دست‌ساز، ۳۴۰ عدد دانه‌خوری و ۲۰۰ عدد آبخوری، پس از انجام ارزیابی‌های لازم در مناطق مختلف شهری جانمایی و نصب شده است .
نجفی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ساخت اولین مرکز اجرایی حمایت از پرندگان شهری ایران نیز از مدتی قبل در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت که در حال حاضر این مرکز در بوستان وکیل آباد در مراحل پایانی خود قرار دارد و پس از تجهیز کامل، طی هفته‌های پیش رو به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: این مرکز شامل بخش‌های آموزشی، پرنده‌نگری و تیمارگاه اختصاصی پرندگان آسیب دیده است که اهداف اصلی آن ایجاد یک مرکز آموزشی و فرهنگی برای حمایت از پرندگان شهر مشهد در بین شهروندان، ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت تقویت کنترل بیولوژیک آفات فضای سبز شهری و ایجاد یک گالری- موزه تنوع گونه های پرندگان شهر مشهد است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها