شبکه تلویزیونی چین خبر داد:

تعویق بازی‌ های آسیایی هانگژو

گلنوش سبقت اللهی در گفتگو با جام جم:

تمرکزم روی هانگژو و پاریس است

گلنوش سبقت اللهی،عضو باسابقه تیم ملی تپانچه زنان ایران این روزها حال خوبی دارد. خوشحالی او به خاطر حضور موفقش در جام جهانی برزیل است.
کد خبر: ۱۳۶۴۰۸۳

این تیرانداز المپیکی در شرایطی بیشتر از 9 ماه از میدان مسابقه دور بود که در این رویداد معتبر، به نتایج و رکورد در خورتوجهی دست پیدا کرد. او در ریودوژانیرو صاحب دو مدال شد. یکی مدال طلای تیمی تپانچه بادی بانوان و دیگری برنز مشترک تیم میکس تپانچه به همراه جواد فروغی. دقایقی با او هم کلام شدیم تا بیشتر از اوضاع و احوالش برایمان بگوید.

بعد از مدت ها دوری از مسابقه، شروع خوبی داشتید. فکرش را می کردید در جام جهانی برزیل به این نتایج برسید؟

نه، واقعا پیش بینی این را نمی کردم که بتوانم در دو بخش مدال بگیرم. تیراندازی رشته ای است نیست که بتوانی آن را پیش بینی کنی. با یک دهم امتیاز همه چیز عوض می شود. ممکن به مدال برسی یا آن را از دست بدهی. آخرین مسابقه بین المللی که من در آن شرکت کرده بودم به خرداد ماه پارسال بر می گردد و از آن موقع تا به الان در هیچ رقابت دیگری حاضر نشده بودم. متاسفانه مشکلات در فدراسیون تیراندازی زیاد است. یک مقطع که بازی های المپیک در پیش بود و تمرکز روی تیم المپیکی بود. بعد از آن هم چون فدراسیون با سرپرست اداره می شود، شرایط قدری پیچیده شد و به خاطر مشکلات مالی سفری نداشتیم. البته این اواخر جام جهانی مصر نیز در برنامه بود که ویزاهایمان هم صادر شد اما در آخر نفهمیدیم که چرا اعزام نشدیم.خوشبختانه فضا برای حضور در جام جهانی برزیل مهیا شد و تیم تقریبا کاملی به این مسابقات رفت. این برای اولین بار بود که تیم تپانچه بادی زنان به مسابقات جهانی فرستاده می شد و در اولین تجربه حضورش توانست به مدال طلا دست پیدا کند.من و هانیه رستمیان و الهام هریجانی نفرات این تیم بودیم. هانیه که جز نفرات المپیکی است و الهام هم از باسابقه های این رشته است.در تیم میکس هم با آقای جواد فروغی همراه بودم که خداراشکر سربلند شدم.

تیرزدن کنار آقای جواد فروغی، قهرمان المپیک توکیو برایتان چطور بود؟

من و آقای فروغی از سال 2019 در تیم میکس با هم هستیم و تا الان خیلی با هم مسابقه دادیم و برایم عادی شده است.اتفاق سختی که در این مسابقه برایمان افتاد این بود که نزدیک بود با تیم دوم ایران رو به رو شویم.طبق قوانین از هر کشور دو تیم در مسابقات میکس شرکت می کند. ایران یک و ایران دو هر دو توانستند به جمع شش تیم برتر رقابت ها راه پیدا کنند.واقعا لحظه سختی بود. نزدیک بود برای کسب مدال برنز مشترک به تیم دو ایران(هانیه رستمیان و وحید گلخندان)بخوریم اما یک جا به جایی کوچک رخ داد و تیم ها بالا و پایین شدند و ما برنز گرفتیم و ایران دو چهارم شد.با این که بچه های ما در آمادگی خوبی قرار داشتند اما نشد که به مدال برسند.

امسال بازی های آسیایی 2022 در پیش است و فکر می کنم هدف اصلی شما هم باید این بازی ها باشد.

بله همین طور است اما دو هفته بعد از بازی های آسیایی رقابت های انتخابی المپیک شروع می شود و ما باید در آن ها شرکت کنیم تا امتیاز لازم را برای کسب سهمیه بگیریم. فدراسیون فعلی چیزی در مورد برنامه بعدی تیم ملی به ما اعلام نکرده است. ضمن این که من هنوز نمی دانم در تیم اعزامی به بازی های آسیایی هستم یا نه.

اگر به بازی های بروید قول مدال را می دهید؟

نه به هیچ وجه. من فقط می توانم بگویم صد در صد تلاشم را می کنم. من الان رکورد خوبی دارم و سعی می کنم آن را حفظ کنم. من در دوره قبل بازی های آسیایی شرکت کردم و اولین زن ایرانی بودم که در تپانچه بادی به فینال این بازی های میرسیدم اما متاسفانه چهارم شدم.

فدراسیون تیراندازی در دوره مدیریت قبلی آسیب زیادی دید.ملی پوشان از تغییرات به وجود آمده راضی هستند.شما چطور؟

من هم مثل بچه امیدوارم این تغییرات به بهبود شرایط منجر شود.درست است که سن در ورزش تیراندازی خیلی مطرح نیست اما عمر قهرمانی ورزشکاران طولانی نیست.امیدوارم فدراسیون جدید بیشتر از قبل به رفاه ملی پوشان توجه کند.اردوها و اعزام های ما باید ادامه دار باشد.از امسال امتیاز مسابقات گرند پری هم در رنکینگ جهانی محاسبه می شود. ما اگر بخواهیم مثل ادوار قبل با تیم پرتعداد به المپیک برویم و از همه مهمتر این که از عنوان قهرمانی تاریخی مان در المپیک توکیو دفاع کنیم باید در گرند پری ها شرکت کنیم.رقبای ما در تمامی این رویدادهای حضور دارند اما ما از آنها عقب هستیم. جدای از این موضوع بحث مهمات هست که به دلیل تحریم ها مزید بر علت شده و پای ثابت مشکلات تیم های ملی تیراندازی ایران شده است.انشالله به واسطه نفوذ رییس جدید اوضاع بهتر شود.

نبود مربی خارجی هم یکی دیگر از مشکلات است؟

بله به خاطر گرانی نرخ ارز فدراسیون شرایط این را ندارد که از مربی خارجی استفاده کند. اگر مربی خارجی بیاید هم به نفع ورزشکاران است هم مربیان داخلی. اما فعلا امکانش نیست.

سارا گودرزی - ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها